Hej alle
Hermed et lille pip fra LMP24 verdenen for at vise, at det ikke er en helt uddød serie
.
Vi havde besøg af Erik og Steen på den nye udgave af RingBering med de store højdeforskelle. Netop ændringerne i højden er en stor udfordring med disse biler, som er lette og meget hurtige. Til sammenligning er det næsten umuligt at køre af med en Mini Saloon pga. bakkerne.
Efter nogle timers træning og gentagne affald kørte vi kvalifikation, som blev overraskende tæt. Hvis jeg trækker mig selv fra, så var afstanden mellem nr. 2 og nr. 6 kun 1/10 sek.:
https://www.ringbering.dk/livetiming/livetiming/Kvalifikation00026_R1.htmStærkt kørt af alle og især gæsterne
. Heatene blev inddelt med 3 kørere og 3 påsættere. Undervejs satte Erik ny banerekord i rødt spor - flot kørt
! Jeg beklager, at jeg tog den tilbage. Kørslen bar præg af, at det er længe siden vi har kørt LMP24 og, at banen giver udfordringer pga. højdeforskellene. Der var stor forskel i travlhed blandt påsætterne, den travleste plads var ved de 2 sving over hinanden ved vinduet. Det øverste sving er ved enden af Eau Rouge langsiden, hvor bremsepunktet ligger tidligere end på en flad bane. Der er ingen tilgivelse for fejl, men dækbarrieren reddede bilerne fra skader. Det nedre sving ligger ca. 80 cm. lavere og for enden af den største højdeforskel. Hvis man giver gas for tidligt på vej nedad, så letter bilen og ruller pænt ned til påsætteren (hvis der ikke er andre i nærheden). Resultat:
https://www.ringbering.dk/livetiming/livetiming/Resultat00027_R1.htmDet virkede dog til, at alle fandt mere og mere rutine med banen og andet løb var med færre affald og afkørsler end første løb. Resultat:
https://www.ringbering.dk/livetiming/livetiming/Resultat00028_R1.htmBanen blev bygget for at tilføje højdedimensionen til minirace. Det lever den fuldstændigt op til med denne type biler. Det er en mental udfordring, at en lige strækning, hvor svinget vender nedad, ikke kan køres med fuld gas
. Men det kan læres og blive godt. Det giver mig dog påmindelser om noget med "gamle dyr og nye tricks"
... det skal man nok ikke spekulere for meget over
Tak for besøget og tak for godt race. Jeg håber, at der kommer lidt mere gang i LMP24 til næste år.
God jul og godt nytår.
MVH
Henrik