Forfatter Emne:  KMK totimeren GT  (Læst 5524 gange)

Offline Gorm

  • Scaleracer
  • Indlæg: 927
    • Vis profil
KMK totimeren GT
« Dato: September 03, 2013, 11:38:55 am »
Samme som sidste år - dog tillades lexan bodies - husk detajeringsgrad gælder stadigt-
Og endeligt er proslot motoren udskiftet med DES motoren - både 40k og 35k motor tilladt
Erare humanum est

Offline Rene oscc

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 442
  • Det handler ikke om at vinde.... og dog
    • Vis profil
  • Navn: René Glæsel
Sv: KMK totimeren GT
« Svar #1 Dato: September 03, 2013, 16:51:39 pm »
Hej Gorm
Hvor finder jeg reglement for KMK totimeren GT ?
Mvh
René
Med Venlig Hilsen
René Glæsel
OSCC/Woodracing

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: KMK totimeren GT
« Svar #2 Dato: September 03, 2013, 20:07:16 pm »
Hej Rene
 
jeg tror det ser nogenlunde sådan her ud  :)  er dog sikker på der nok er et eller andet jeg har glemt  :D
1.: Karosseri

1.1.: Bilerne er defineret som skalamodeller af 1/24 GT biler fra 1990 og frem til i dag.

1.3.: Karosseri skal være fremstillet i Lexan, plast, resin eller glas/kulfiber, og ruder og lygteglas må være fremstillet af Lexan(Polycarbonat)/PETG eller lignende bløde materialer, .
 
1.4.: Karosseriet skal være forsynet med forrude, sideruder og bagrude i plast, Lexan(Polycarbonat), PETG eller andet gennemsigtigt materiale.

1.5.: Karosseriet skal have hækspoiler, front splitter og side skørter hvis disse også findes på originalbilen.  Spoiler, skørter og splittere skal være fremstillet af plast, som f.eks. Lexan(Polycarbonat), PETG eller andet stift materiale. Spoiler fremstillet i plast, Lexan(Polycarbonat), PETG eller andet materiale skal ligne originalen til bilen både m.h.t. udformning og placering. Minimums krav er at selve vingen er buet/skrå og der er lodrette sider på vingen.

1.6: Der skal være 3dimensionel kører indsats i bilen. Fører indsatsen skal være malet.

2.: Chassis

2.1.: Chassis af fri fabrikat, også hjemmelavede chassier er tilladt ligesom klassisk loddede chassiser er tilladt.

2.2.: Lejer og aksler. Der skal bruges 3 mm Ø aksler og dertil passende lejer. Det er tilladt at bruge split foraksel.

2.3.: Alle chassis dele skal være dækket af karosseriet, dette inkluderer også styretap.

2.4.: Sporvidde maks. 83mm for og bag.

2.5.: Frihøjde for hele køretøjet, det vil sige både under karosseri og chassis minimum 1,0 mm ved løbsstart.

3.: Hjul

3.1.: Frie forhjul, dog skal trædefladen være mindst 6 mm og diameter skal minimum være 25 mm.
3.2: Baghjul er fri med minimums diameter på27 mm

4. Motor

4.1. Motor DES 40 eller 35 speed med fast gearing 9/44

5.: Vægt

5.1.: Minimumsvægt køreklar 190 gram. Såfremt en bil vejer mindre end 190 gram efter tidtagningen vil kørerens to bedste tider blive annulleret. Efter løbet er der en bagatel grænse som hedder -3 gram, det vil sige at der straffes ikke med mindre ens bil vejer under 187 gram. Vejer bilen mindre end 187 gram efter løbet mister man omgangene i sit bedste stint.

Mvh Kenny