Forfatter Emne:  Diskussion om Regler HMC/VSC GT Cuppen 2014  (Læst 6785 gange)

Offline lotus4ever

• Global Moderator
  • Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Diskussion om Regler HMC/VSC GT Cuppen 2014
« Dato: Februar 07, 2013, 11:46:02 am »
@Bo - Næ, jeg tænkte faktisk ikke på dig som brokkehoved, for jeg er enig med dig i at reglerne skal være entydige. Hvilket de ikke var før jeg lige fik rettet til ;)

Og reglerne skal ændres på sigt, i hvert fald i HMC/VSC GT Cuppen, men det bliver der nedsat et udvalg til at tage sig af. For det er jo som du henviser til lige lovligt bredt at have biler med fra 1990 og frem.

Mit brok, er at folk helt tydeligt ofte ikke gider lave en bil til "model bils race" men bare vil køre farligthurtigtstærkt, og det er der altså andre muligheder for end at deltage i f.eks. denne her klasse.

Der er også masser af bastard klasser man kan vælge. Og der er jo ikke nogen klasse som er mere rigtig end andre, eller nogen form for minirace som er bedre end andre. Man skal bare vælge om man vil være med i det ene eller den anden form for minirace. I stedet for at alt skal lefle for laveste fællesnævner.

Derfor mener jeg at man i f.eks. HMC/VSC GT Cuppen og f.eks. DES skal overholde og efterleve de regler der er båd i ord og ånd. Og det er det der skal håndhæves af løbsledelserne.

Bemærk her at jeg IKKE blander mig i hvad andre arrangører ønsker at gøre! 
« Senest Redigeret: Februar 07, 2013, 20:43:01 pm af lotus4ever »
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Kenny

• Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: Sv: Regler HMC/VSC GT Cuppen 2014
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2013, 12:52:13 pm »
Det er sjovt som alle der ikke er enige i vsc syn på regler skal udlægges som brokkehoveder, jeg er personligt ligeglad om hjulene skal være runde eller firkantet, blot skal reglerne være aftalt og ikke noget som de få kan rette til som det passer dem. Jeg har sjovt nok i hele sidste sæsong brokket mig over de bodys der slet ikke holder målene, men har rendt imod en mur, sikkert fordi nogle af dem bliver produceret i vsc 8) for det er jo åbenbart kun på hjulene at det er vigtigt at deter scalerace vi kører  :D

Måske i skal indføre en reglel om udelukkelse af brokkehoveder, så er i da sikre på at få jaget de sidste væk, så kan i vinde det hele selv  ::)
Mvh Kenny

Offline X-Speed Racing

• Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
« Svar #2 Dato: Februar 07, 2013, 13:02:19 pm »
Pål hvis vi skal køres modelbils race, så skal det også være gennemført, der til er jeg helt enig..

Men det kræver så en noget større indsats fra over halvdelen af dem der deltager. for så syntes jeg man skal gå så langt som at sige, bilen skal i størrelse og udsende ligne en bil der har kørt på banen, og så vælge nogle serier eller løb ud, som så er forbillede. Jeg er til Le Mans, og vælger for det meste biler der fra, dette gælder også bemalingen og decals. Men går man så langt så falder mange fra.
Jeg kørte tidligere i Le Mans klubben i Havdrup, der skulle det være biler som havde kørt på Le Mans, det havde alle de rigtig godt med, og det var flot at se, også de hjemmelavede resin biler, var bemalet i Le Mans farver og med de rigtige decals.  :P

Men til denne sæson, var vi jo enige om at forsætte uændret, og så er det uændret.  :-\

Og vi skal nok passe på hvad vi så finder på til næste sæson, for ikke at kvæle serien. Jeg har hørt lidt efter i krogene, og det lyder som om vi skal lave nogle ændringer, som ikke alle kan li', men for at bevare serien er nød til at indføre. Men det må vi selvfølgelig tage op efter sommer, vi skal bare være i lidt bedre tid end sidst.  8)
Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline Kenny

• Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
« Svar #3 Dato: Februar 07, 2013, 13:24:15 pm »
Ja jeg foreslog engang at vi kun skulle godkende de fire scaleauto modeller da man kan få utroligt mange bemalinger til dem, de er billige og stærke og så kørte alle med rimeligt ens størrelser...
Mvh Kenny

Offline X-Speed Racing

• Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
« Svar #4 Dato: Februar 07, 2013, 13:49:51 pm »
Det er jo en mulighed Kenny..

Tror nok jeg har hørt et ligende forslag tidligere.. Men styregruppen, må slå hovederne samme engang i efteråret, hvis muligt, så vi kan få noget mere produktivt ud af det til næste sæson. og få alle de "gode" rettelser med, og at vi ikke bare kaster håndklædet i ringen, som vi blev nød til denne gang, mest på grund af tidspresset, da folk ville hurtigt i gang med at bygge bilerne op inden sæsonstart.
Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline Boskaerm

• Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
« Svar #5 Dato: Februar 07, 2013, 14:03:14 pm »
Ja jeg foreslog engang at vi kun skulle godkende de fire scaleauto modeller da man kan få utroligt mange bemalinger til dem, de er billige og stærke og så kørte alle med rimeligt ens størrelser...

Jeg kommer nok aldrig til og kører hmc/vsc cup, men med tanke på at Gorm´s serie, måske, ligger sig op af denne, synes jeg det lyder som en rigtig god ide`.
Og der er jo ikke kun 4 modeller, men 6, med den nye Viper.
Håber dog det kun er toppen der skal være scaleauto  ;)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lotus4ever

• Global Moderator
  • Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
« Svar #6 Dato: Februar 07, 2013, 16:27:04 pm »
HMC/VSC GT Cuppen har kørt siden 2008, og der har været rigtigt mange sjove og fine biler med. Undervejs er der ikke blevet rette særligt meget i et regelsæt som oprindeligt har sit udspring i Danish Nationals GT serien som kørte fra 2006 til 2007.

Undervejs er der blevet åbnet for brede chassiser, faktisk som den eneste STORE regel ændring. Og ligheden i klassen har været stor. Bevares dem der har gjort den største indsats med at bygge en god bil er også dem der har vundet. Sådan vil det nok altid være.

Der har deltaget et utal af biler som var brede, lave og der har været et utal af biler som kørte med MEEEGET små forhjul, uvist af hvilken grund, og noget som så og ser umådeligt dumt ud.

De "for" bredde biler er f.eks. Mosler'en som de fleste i VSC helst så hen hvor peberet gror, så selv om vi har en form til denne lille sag, så tror jeg ikke nogen hos VSC vil ærgre sig over at den blev dømt ude.

Personligt har jeg igen problemer med hverken lexan bodier, eller Scaleauto bodier, men det er der nogen i VSC som har, så det bliver nok aldrig noget de går med til per se, med mindre der kan findes et brugbart kompromis.

So Bo siger skal vi nok lige se hvad de to klubber kan komme op med af forslag, og jo før jo bedre. Så jeg syntes egentligt ikke vi skal vente til efter sommerferien. Lad os bare komme i gang nu.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund