Forfatter Emne:  Regler HMC/VSC GT Cuppen 2013  (Læst 26118 gange)

Offline lotus4ever

• Global Moderator
  • Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Regler HMC/VSC GT Cuppen 2013
« Svar #45 Dato: Februar 07, 2013, 07:30:05 am »
De gældende regler for HMC/VSC GT Cuppen 2013 ligger hermed i første indlæg i tråden.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

• Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
« Svar #46 Dato: Februar 07, 2013, 07:47:25 am »
JA, nu er forviringen sgu total, i første indlæg står der, lige nu kl 07,47: forhjul minimum diameter 26 mm.
Sig mig er det her det vilde vesten? Tilsyneladende laver folk jo regler efter hvad der lige passer dem, i det øjeblik de skriver! Og ikke efter hvad man, som jeg har hørt, er enige om  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
« Senest Redigeret: Februar 07, 2013, 07:51:50 am af Boskaerm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline X-Speed Racing

• Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
« Svar #47 Dato: Februar 07, 2013, 09:03:38 am »
Kære Pål.

Vi var alle enige om at være uenige, og valgte derfor at forsætte med uændret reglement for sæsonen 2013.  :-\

I 2012 havde vi ikke en regel om en minimums diameter på forhjulene. Det fremgår tydeligt af reglementet for sæsonen 2012, her på Jørgens hjemmeside: [size=78%]http://hmcracing.mono.net/10089/2012%20HMC-VSC%20GT%20Cup[/size] og her er det kun Jørgen der kan rette inde. og det tror jeg nu ikke han har gjort, da han ikke kører slotrace for tiden.  ::)

Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline lotus4ever

• Global Moderator
  • Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
« Svar #48 Dato: Februar 07, 2013, 11:03:43 am »
Rettet - havde bare glemte at fjerne de 26 mm Ø fra 2012 reglerne!

I øvrigt forstår jeg ikke rigtigt hvad alt det der "hoopla" med om forhjul er 26 mm Ø eller ej!! En GT bil kører i 1:1 race med hjul som er 28" det vil sige at en model bil skal køre med 28 mm Ø forhjul hvis den skal være en 100% kopi, hvilket vi jo har fraveget.

Og vi kører da model bils race ikke??

Ellers vil jeg foreslå alle broke hovederne at de begynder at køre Eurosport, der kører man med lexan bodyer og mikro baghjul og meget ofte helt uden forhjul, så hvis man er udfordret i at læse, forstå og bygge biler til Model Bils Race så skal man måske bare vælge noget andet minirace at køre ::)
« Senest Redigeret: Februar 07, 2013, 11:11:43 am af lotus4ever »
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

• Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
« Svar #49 Dato: Februar 07, 2013, 11:21:44 am »
Til hr Pål
Jeg er nok et af brokke hovederne?

I jeres cup, er biler tilladt fra 1990 og frem? er det korrekt?

Jeg er ret sikker på at f.eks en Ferrari F40 LM ikke kørte med så store hjul, jeg ved gade udgaven kørte med 17" fælge, altså 17 mm fælge, mit GÆT er så at LM udgaven måske kørte med 19" fælge, så skal derlidt dæk på, så er vi måske oppe på 23-24" altså 23-24 mm.

I øvrigt har jeg ingen holding til reglen, andet end jeg vil vide om dem gælder eller ej.

Reglen burde vel være, at fælge skal passe til bil? Jeg ved godt dette er UMULIGT og administrere ved TK, og derfor ikke realistisk.
« Senest Redigeret: Februar 07, 2013, 11:23:22 am af Boskaerm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK