Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/scalerace.dk/public_html/Sources/Subs.php on line 3944

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/scalerace.dk/public_html/Sources/Subs-Editor.php on line 900
1:32 Special Saloon Sjælland

Forfatter Emne:  1:32 Special Saloon Sjælland  (Læst 6558 gange)

Offline Bjuvköbing GrandPrix

• Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Allan Boesdal
1:32 Special Saloon Sjælland
« Dato: December 05, 2012, 20:00:22 pm »
Løbsdatoer og baner er identiske med Stephans 1:32 Classic Sjælland serie.

OPDATERET REGLEMENT UPLOADED 23/05 2013!

« Senest Redigeret: Maj 23, 2013, 20:20:49 pm af Bjuvköbing GrandPrix »
/Allan Boesdal
HEY, lad os nu bare køre noget ræs (jeg NÆGTER simpelthen at blive sidst)!!!

Offline Lasse

• Scaleracer
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: 1:32 Special Saloon Sjælland
« Svar #1 Dato: December 06, 2012, 09:23:05 am »
Super, jeg kan da allerede se adskillige biler på lageret, der kunne komme ud og køre, Opel Astra DTM fra Ninco, har tidligere kørt i DTM-serie i ØMR og Euroscaleligaen, det var dengang. Der er vist bare en magnet, der skal fjernes. Den er pt. forsynet med en voldsom Scale Auto maskine, 30k. Ellers brænder mine NSR-Clioer for at komme ud og rulle. Kvalificeret gæt: Dem kommer der mange af, da vi stort set alle sammen har indtil flere fra Euroscaleligaen inden de blev afløst af Corvette, Audi R8 mfl.

Jeg ser også nogle sjove alternativer, f.eks. Scalextrics "Mighty MG Metros". Jeg har et ukendt antal af dem nederst i en skuffe. Bare det at få dem til at køre en baneomgang i gåtempo uden at de falder af, er en kamp.
« Senest Redigeret: December 06, 2012, 09:28:41 am af Lasse »
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

• Scaleracer
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 18, 2013, 18:30:10 pm »
BEMÆRK NYT/OPDATERET REGLEMENT (word-format) VEDHÆFTET I TRÅDENS FØRSTE INDLÆG!

For at opsummere, der har indsneget sig et par regeljusteringer:

1) Slot.it HRS-chassis er nu tilladt, i første omgang dog udelukkende på 'selvbygger-biler' med resin karosseri.
Dette har været efterspurgt, da eksempelvis DiTech-Produktion fremstiller en række superfrække Gruppe 5 og DTM modeller i både skala 1:32 og 1:24. Disse er jo oplagte emner til serien - ikke tilgængelige fra de almindelige slotcar producenter - men har ikke været tilladt i det oprindelige reglement.

2) Motorer af SuperMag-typen - dvs. med ekstrem magneteffekt - er ikke tilladt.
Jeg behøver næppe knytte yderligere kommentarer til denne ændring; alle tilstedeværende ved gårsdagens åbningsløb kunne med egne øjne bevidne det dybt usportslige i denne motortypes egenskaber ... imponerende, MEGET imponerende, men altså også DYBT FORBUDT FRA OG MED NU!!!  ;)

Som annonceret af Stephan i 1:32 Classic Sjælland tråden er der ligeledes kommet et par tilføjelser af mere administrativ karakter:

1) Det er tilladt for den klub, der afholder arrangementet, at åbne tidligere end kl. 09:00 - Dette bedes dog annonceret i kalenderen under det pågældende arrangement.

2) Stint tid kan forkortes med højst 1½ minut ved mange deltagere, der skal naturligvis være enighed herom.

3) Endelig bedes deltagere tilmelde sig løbene på speedystep(snabela)yahoo.dk senest onsdagen før løbet for at gøre indkøb til morgenmad/frokost nemmere for den arrangerende klub.
/Allan Boesdal

• Scaleracer
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2013, 21:49:21 pm »
BEMÆRK NYT/OPDATERET REGLEMENT (word-format) VEDHÆFTET I TRÅDENS FØRSTE INDLÆG!

Så er 3. version af reglementet klar, lidt at tænke over for bilbyggerne i sommerpausen.

Essensen af seneste revision er, at fokus øges på at få de 'rigtige' gruppe 5 og lignende silhouette-klasse biler ud at køre. Bagsædekravet er nu sløjfet, til gengæld skal der være tale om en 'gadebil' sovset ind i brede skærme, dybe spoilere og store vinger.

Er du i tvivl, så spørg undertegnede, om din bil er brugbar.

For at der ikke længere skal være nogen undskyldninger for ikke at stille op med den håbløst ukonkurrencedygtige Fly BMW 3.0 CSL, Scalextric Opel Astra V8 Coupé eller Carrera Chevrolet Dekon Monza, som har gemt sig hjemme i vitrineskabet i årevis, er der nemlig samtidig givet frit spil på (plastik)chassis-fronten, lige som lexan cockpit nu er tilladt.

Så byg noget lækkert og kom frisk; næste løb køres på OSCC Woodtrack søndag den 15. september 2013.

Vel mødt & hav en god sommer!
« Senest Redigeret: Maj 23, 2013, 21:52:45 pm af Bjuvköbing GrandPrix »
/Allan Boesdal

Offline Rille-Mulle

• Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Team Muhlig Racing.
    • Vis profil
  • Navn: Carsten Hansen
« Svar #4 Dato: Maj 24, 2013, 00:04:32 am »
Sådan.. Allan ;)
Nu bliver det sjovt ;D ;D
Håber sommerferien er lang nok :D
Nr. 2 er bare den første Taber!!!!