Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Boskaerm

Sider: [1] 2 3 ... 317
1
Kalender / Sv: GT-Endurance. 3 afd. KMK.
« Dato: August 23, 2019, 16:36:57 pm »
Det ser desværre ud til vi kun bliver 5 hold.

For at undgå kolde spor vil vi derfor kun benytte spor 2-6.
Spor rækkefølgen er som følger: 3-5-6-4-2, og Stint tiden vil være 24 minuter pr spor.

2
Showoff af baner / Sv: Ring Østerberg Sneslev
« Dato: August 21, 2019, 10:40:23 am »
Nat race.

3
GT MOS / Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Dato: August 19, 2019, 22:07:54 pm »
Ved en fejl har jeg slettet 2 indlæg, det var ikke hensigten.

Her er Klaus Mølvigs indlæg fra tidligere:

CITAT "Ikke at jeg gider en lang og opslidende diskussion om dette, MEN
jeg så Patricks "smadrede" bil og det var mest fronten der var i stykker på det jeg så, altså noget han selv har ramt og ikke "nogen" der har kørt ham af.

Patrick's kørsel var også lidt som om, han havde for travlt. Derfor faldt han også selv meget af.
Så kan man blive ramt og det er altså ikke med vilje at det sker.
Jesper kører minirace, som alle andre hverken bedre eller dårligere, men jeg har aldrig oplevet, at han kører folk af med vilje.
At han så skulle ha kørt dig og Patrick af 20-30 gang eller mere, er nok en del overdrevet.

Kim du skriver:
"Men da det blev ved med at ske og jeg blev brugt som stop-klods når der blev taget track-Call"
At man ryger af på KMK banen ved track-Call skyldes, at der ved track-call ikke er fuld brems på banen. Derfor løber bilerne (for nogens vedkommen) meget langt og det kan resulterer i kraftige affald, men det er altså ikke sådan lige af lave om, med mindre banen ændres.
Det er altså ikke noget som den enkelte kører gør med vilje og track-call kan være et helt andet sted, så hvorfor bremse. Vi kører race 

Tror ikke der var mange biler, der ikke skal limes efter løbet, da banen er en rigtig body dræber.

Jakobs nye Porsche døde i sidste løb pga. flere kollisioner bla. også med min audi på langsiden.
Endvidere var jeg også på gulvet efter et stort sammenstød med Martin Borch, der lå og flød på langsiden. 

Havde jeg sammenstød                 - ja en del
var det nogens skyld                     - njet (shit happens)
Var det samme person flere gange - Jeps men det var kamp om pladser og det sker
tog min bil skade                          - ja - bunden ligner en bue, men den kan rettes,
                                                     min body mangler diffuser,
                                                     bagruden er røget ud,
                                                     hækvinge slået af og brækket lidt på midten,
men alt kan laves.

Det man ikke kan lave om, var den dårlige stemning det giver, når du begynder at hidse dig sådan op.
Temperament er godt (har det selv), men man skal også stoppe før det kommer for langt, og det du gjorde var alt for langt.
At du så oven i vælger at kører hjem og lader os der skulle kører efterfølgende, stå med et påsætter problem, er ikke noget der giver store plusser hos mig.

Såfremt Henrik ikke kunne kører med andre hjem, havde det også ødelagt hans dag, at du ikke lige trækker vejret og ser om der var en løsning, så bilerne kunne kører igen.
Hvis du havde spurgt om hjælp, var der nok flere som gerne gav en hånd med, for at få bilerne klar igen til 2 gennemløb.

Kan da også lige skrive at 2 gennemløb i gruppen blev gennemført med en del færre affald end 1 gennemløb. Så havde du og Patrick blevet kunne det jo ha været en positiv oplevelse som i kunne tage med hjem i stedet for dette lidt negative.

Da vi jo ses i klubben, skal du vide at der er intet ondt ment i noget af det jeg skriver.
Jeg vil stadig hjælpe både dig og Patrick med biler og at man har en "off" dag, skal ikke komme nogen til skade.

Så derfor håber jeg vi ses til race næste gang." CITAT SLUT.

4
GT MOS / Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Dato: August 19, 2019, 21:42:54 pm »
Jeg har fjernet det sidste indlæg.

Begge parter har fået lov at komme med deres synspunkter, og så synes jeg vi skal stoppe her.

Tak.

5
Kalender / Sv: Gt Mos 5 afd. 18/8 2019
« Dato: August 19, 2019, 20:38:58 pm »
Tak for godt race, og tillykke til Klaus Mølvig med hans første Gt mos sejr.

Racemaster.dk er opdateret.

6
GT MOS / Sv: Gt mos og fremtiden.
« Dato: August 11, 2019, 19:22:38 pm »
Dennis, der har ikke været kørt en sjællandsk serie, kun dm afd på Sjælland.

7
GT MOS / Sv: Gt mos og fremtiden.
« Dato: August 11, 2019, 19:15:37 pm »
Dr B.

Ja, jeg foreslog scaleauto som en ekstra klasse, hvor gtm så blev skrevet ud, dette da scaleauto igen ser ud til at have rimelig succes i Jylland (nord), samt at klassen er lidt lettere tilgængelig end gt2.
I mine tanker, skulle scaleauto køres efter dmru regler,  så de der allerede har en bil let kunne deltage (hvad godt der ville komme en scaleauto vs nsr motor diskussion).

Men, ud fra alle indlæg i denne tråd, er ønsket vidst at der kun skal være en klasse  8)

Men ja, kunne være sjovt for eksperimentets skyld, at se hvordan sådan en bil ville køre.

8
GT MOS / Sv: Gt mos og fremtiden.
« Dato: August 11, 2019, 19:10:29 pm »
Hvis man vil køre Scaleauto kan man jo bare deltege i den serie der er men det er der jo heller ikke opbakning til.
Så hvorfor så tage de biler ind?

Mvh Dennis Oscc

Sendt fra min H8324 med Tapatalk

Hvilken serie, på Sjælland?

9
GT MOS / Sv: Gt mos og fremtiden.
« Dato: August 11, 2019, 12:59:21 pm »
10 gram mere vægt tror jeg ikke vil gøre den store forskel! Og slet ikke hvis du giver bilerne mere power (12 volt).
EDIT: Vægtens effekt kan selvfølgelig være stor, afhængig af hvor den skal placeres.

Jeg har heller ingen erfaring med scaleauto i den konfiguration, som kunne være aktuel.

10
GT MOS / Sv: Gt mos og fremtiden.
« Dato: August 11, 2019, 07:27:03 am »
Hej Henrik, Henrik og Henrik

Det var mange inputs, tak for det 😊 jeg vil prøve at svare på nogen af dem.

Spænding (11,5 vs 12 volt):
jeg tror det er meget få mennesker, der synes en gt2 bil er decideret sløv, mange synes faktisk den er lidt af en håndfuld! De 11,5 Volt er valgt som det bedste kompromis, så flest muligt kan få en sjov dag.
I 17 da vi kørte på Paramount, kørte vi kun på 11 volt, alle banerekorder blev alligevel slået! Jeg blev efterfølgende opfordret til at prøve banen på 10,5 volt, og efter 10-15 omgange havde jeg slået min bedste tid fra løbet! Og vi kørte med 8/4x gear i 17.
For min skyld kan vi godt hæve spændingen, jeg tror blot at det vil give løb med mere uro, affald og dårlige oplevelser, men andre må meget gerne melde ind.

Chassis:
Enig i at det er lidt trist at "ødelægge" en ny karrosse, for at skulle bøvle med at lime! Men faktisk findes der mange alternativer, som bruger de originale holdere (do slot, Fola og sikkert flere), udover selvfølgelig scaleautos eget chassis.
Det gamle scaleauto chassis ville nok have det svært med en Hawk motor, da det jo er helt stift!
Jeg ved ikke hvordan det nye evt ville klarer sig, med affjedring tilladt for og bag! René har tidligere forslået at tillade det, med samme argument om montering af karrosse.
Jeg er bare bange for at enten er det ene chassis det andet overlegent, og det vil ikke gavne ret meget.
Eller også er det ene chassis god på nogen baner, og det andet på andre! Og så er man nødt til at have flere biler, hvis man vil være med fremme, og det var ikke meningen med gt2.
Så personligt tænker jeg det skal være det ene ELLER andet chassis.
Det vil kræve et sindsygt arbejde, at balancere de 2 chassiser til samme performance :(
Måske tager jeg fejl?

Klasser:
I år har der kun været gt2 deltagelse, og tænker det er her vi skal fortsætte, evt med en let tilrettelse :)

Løbsdage: den er svær, men gt mos startede jo med 6 løbsdage, så måske?
De 2 dage der er tilovers kunne måske bruges til gt mos hold løb?
Men igen, andre må meget gerne melde ind.

11
Slotrace / Sv: Lang carrera bane.
« Dato: August 11, 2019, 00:27:31 am »
Det var ret voldsomt for at hive banen frem en weekend nogle gange om året.. havde selv lidt i tankerne om man ikke bare kunne forbinde nogle ledninger fra den skinne hvor gashåndtaget sidder i og hen til en skinne ca midt på banen?
Alting vil jo hjælpe, og det jeg foreslår er måske lidt over kill! Omvendt kan man aldrig få en for god forbindelse ;)

Det du foreslår er en meget simpel udgave af mit tredje forslag, og vil da alt andet lige være meget bedre end udgangspunktet!
Hvis du så trækker 2 ledninger til henholdsvis 1/3 og 2/3 rundt på banen, vil det være endnu bedre osv. 😀

God fornøjelse :)

12
Slotrace / Sv: Lang carrera bane.
« Dato: August 09, 2019, 23:17:15 pm »
Der er ingen rigtig let metode, men der findes 2-3 måder, som er rimelig til!

1: lad 2 ledninger pr spor følge banen rundt, og træk en lus op til måske hver 4 skinne.

2: lod en ledning på, lod den på 4 skinner længere fremme, sammen med endnu en ledning, som går 4 skinner frem osv

3: lav et "edderkoppe" spind af ledninger fra banens strømpunkt og til ca hver 4 skinne.

13
Handelspladsen / SOLGT Sv: AMG SLS, Gt mos, Gt2.
« Dato: August 01, 2019, 16:07:17 pm »
Bo, Jeg tror du mangler vist at oplyse prisen.!!!

Jeg gætter på kr. 1200,-

Tak for hjælpen Keld 😎

Og ja, du har da gættet helt rigtigt 😂😂

14
Kalender / Sv: GT-Endurance. 3 afd. KMK.
« Dato: Juli 31, 2019, 22:00:02 pm »
Hej alle

Så er det snart tid til noget langdistance race igen 🏁

Løbet køres på KMK's Blue King, med mere eller mindre hævede sving.
Adressen er:
Formervangen 6, 2600.

De deltagende hold må meget gerne bekræfte deres deltagelse.

Nye hold er selvfølgelig stadig velkommen, send gerne en PM, hvis der er spørgsmål.

Og, husk i øvrigt, at der er god mulighed for træning på banen, til GT MOS løbet d 18/8. 😃

15
Handelspladsen / SOLGT Sv: AMG SLS, Gt mos, Gt2.
« Dato: Juli 31, 2019, 21:20:52 pm »
Køb bilen, og jeg betaler deltager gebyr til det første løb bilen stiller op til.

Sider: [1] 2 3 ... 317