1
Showoff af baner / Oak Valley Raceway - Egedalbanen - Oxigen og SSD
« Dato: Juli 26, 2016, 13:57:27 pm »
Hej
I en anden tråd blev der spurgt ind til nogen billeder af min bane. Umiddelbart har jeg lige nedenstående billeder.
Skinner : ca. 45 meter Scalextric sport + digital - (pitlanen har op til 4 spor og måler ca 8 meter) - langside på ca. 7 meter.
Powerbase : C7042 modificeret - kører pt. med en 15 amp powersupply
SmartSensor - benyttes til registrering af pit in/out - nedsat maxhastighed i pitlanen.
RMS : RCS64 - via overheadprojektor på endevæggen og en gammel stationær pc.
Controllere : Standard scalextric SSD, Truspeed SSD II og scorpius via scorpius dongle.
Banens nuværende opsætning kan ikke benyttes med analoge biler.
Biler : Der køres fortrinsvis med slot.it, Sideways, NSR og Scalextric. uden magneter.
Omgangstider - en hurtig omgangstid er lige under 15 sekunder.
Banen er også sat op til slot.it Oxigen, også kaldet O2.
Jeg er tester på udvikling af nyt RMS til Oxigen: RCS/O2 - lavet af de samme som har lavet rcs64 til ssd.
Oxigen setuppet er relativt simpelt:
En oxigen chip i bilen. Der skal være et hul i midten af bilen, max 3,5 cm. fra guiden, for at kunne aktivere skiftespor via led på chippen.
En sensor på chippen registrerer når bilen kører over nogen magneter, placeret under skinnerne, som benyttes som hhv start/finish line og pit in/out.
Chippen kommunikerer trådløst med håndtaget som kommunikerer trådløst med en usb-dongle på PC'en, som kommunikerer med RMS.
Der kan være op til 20 samtidige biler på banen.
Slot.it kommer med en ny 2.4 ghz af deres scp håndtag en gang i efteråret. Her er batterier indbygget i håndtaget. Med de gamle håndtag skal man selv enten trække ledning, eller lave en batteriløsning.
RMS'en vi laver kommer bla. til at indeholde følgende :
Omgangstæller
Tyvstart kontrol - autmatisk tildeling af stop and go, med valgbart interval et stop and go skal tage
Damage - strafsystem - der opereres med nogen point. feks. kan man have en samlet damagesum på 20 sekunder. Hvis man har 4 damagepoint, betyder det at et damagepoint koster 5 sekunder. Damage afvikles i pitten. Damage kan konfigureres individuelt så nogen har 2, andre 4 og andre 8 eller hvad man nu vil. Damage er valgfrit om man vil benytte det i løb. Damagepoint tildeles hvis man laver trackcall.
Dæk simulering - hard, soft, intermediate og wet - bremselængder og hvor hurtigt dæk slides er customiserbart.
Brændstofsimulering - 100% fyldt tank giver øget dækslid og lavere maxhastighed.
Vejrsimulering - herunder banetemperatur - banetemperatur har indvirkning på bremselængder og dækslid. Tanken er at man skal tvinges til at skifte til regnsvejsdæk, hvis det regner.
Holdløb - Det kan angives, hvor mange deltagere der er på et hold, og det kan angives at hver person minimun skal køre X antal minutter.
Biler kan konfigureres indivduelt, omkring tankstørrelse, og max hastigheder ved % mængde brændstof. Så der er basis for at lave forskel på LMP og GT
Og der er sikkert en masse jeg glemt.............
Mvh.
Ivan K.
I en anden tråd blev der spurgt ind til nogen billeder af min bane. Umiddelbart har jeg lige nedenstående billeder.
Skinner : ca. 45 meter Scalextric sport + digital - (pitlanen har op til 4 spor og måler ca 8 meter) - langside på ca. 7 meter.
Powerbase : C7042 modificeret - kører pt. med en 15 amp powersupply
SmartSensor - benyttes til registrering af pit in/out - nedsat maxhastighed i pitlanen.
RMS : RCS64 - via overheadprojektor på endevæggen og en gammel stationær pc.
Controllere : Standard scalextric SSD, Truspeed SSD II og scorpius via scorpius dongle.
Banens nuværende opsætning kan ikke benyttes med analoge biler.
Biler : Der køres fortrinsvis med slot.it, Sideways, NSR og Scalextric. uden magneter.
Omgangstider - en hurtig omgangstid er lige under 15 sekunder.
Banen er også sat op til slot.it Oxigen, også kaldet O2.
Jeg er tester på udvikling af nyt RMS til Oxigen: RCS/O2 - lavet af de samme som har lavet rcs64 til ssd.
Oxigen setuppet er relativt simpelt:
En oxigen chip i bilen. Der skal være et hul i midten af bilen, max 3,5 cm. fra guiden, for at kunne aktivere skiftespor via led på chippen.
En sensor på chippen registrerer når bilen kører over nogen magneter, placeret under skinnerne, som benyttes som hhv start/finish line og pit in/out.
Chippen kommunikerer trådløst med håndtaget som kommunikerer trådløst med en usb-dongle på PC'en, som kommunikerer med RMS.
Der kan være op til 20 samtidige biler på banen.
Slot.it kommer med en ny 2.4 ghz af deres scp håndtag en gang i efteråret. Her er batterier indbygget i håndtaget. Med de gamle håndtag skal man selv enten trække ledning, eller lave en batteriløsning.
RMS'en vi laver kommer bla. til at indeholde følgende :
Omgangstæller
Tyvstart kontrol - autmatisk tildeling af stop and go, med valgbart interval et stop and go skal tage
Damage - strafsystem - der opereres med nogen point. feks. kan man have en samlet damagesum på 20 sekunder. Hvis man har 4 damagepoint, betyder det at et damagepoint koster 5 sekunder. Damage afvikles i pitten. Damage kan konfigureres individuelt så nogen har 2, andre 4 og andre 8 eller hvad man nu vil. Damage er valgfrit om man vil benytte det i løb. Damagepoint tildeles hvis man laver trackcall.
Dæk simulering - hard, soft, intermediate og wet - bremselængder og hvor hurtigt dæk slides er customiserbart.
Brændstofsimulering - 100% fyldt tank giver øget dækslid og lavere maxhastighed.
Vejrsimulering - herunder banetemperatur - banetemperatur har indvirkning på bremselængder og dækslid. Tanken er at man skal tvinges til at skifte til regnsvejsdæk, hvis det regner.
Holdløb - Det kan angives, hvor mange deltagere der er på et hold, og det kan angives at hver person minimun skal køre X antal minutter.
Biler kan konfigureres indivduelt, omkring tankstørrelse, og max hastigheder ved % mængde brændstof. Så der er basis for at lave forskel på LMP og GT
Og der er sikkert en masse jeg glemt.............
Mvh.
Ivan K.