Forfatter Emne:  ØMR i problemer  (Læst 3038 gange)

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
ØMR i problemer
« Dato: December 06, 2020, 15:07:59 pm »
Kære alle vores venner rundt omkring.

I ØMR er vi pt. ved at flytte vores klub fra Ølstykke til Stenløse og vores nye lokaliteter. Torsdag aften var vi nede og pakke stort set det sidste. Vi har tidligere på den nu tomme skole været ude for, at der har været brandattentat, hvor ukendte gerningsmænd har tændt ild i cykelkælderen i det forreste lokale foran vores gamle klublokale, med en del røgskader og sodskader til følge. Fredag og lørdag aften har der igen været brandattentat begge aftener, og adgangen er nu blokkeret. Jeg var sammen med min familie idag kørt til Ølstykke for at pakke det sidste, så kommunens flyttemand kunne flytte vores ting til Stenløse hurtigst muligt. Nu står vi imidlertid og kan ikke komme til vores ting, lige som vi ikke ved, hvorvidt tingene er brugbare eller ikke.

Michael tager i morgen kontakt til vores kontaktperson i Egedal kommune mht. vores muligheder for adgang for at forsøge at redde vores ting. Hvis muligheden byder sig og vores ting er i en stand, hvor de er brugbare, er vores tanke at køre derop til Ølstykke med biler og trailere og redde hvad reddes kan, i stedet for at vente på kommunens flyttemænd.

I den proces tager vi imod al den hjælp vi kan få. Følg med her, om der pludselig opstår muligheden for en akut redningsaktion.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline henrik

  • Scaleracer
  • Indlæg: 383
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Berntsen
Sv: ØMR i problemer
« Svar #1 Dato: December 07, 2020, 07:46:56 am »
Hej Lasse.

Sikken en redlighed, jeg er ikke på Scalerace mere idag, men hvis I for brug for hjælp så ring til mig, så kommer jeg selvfølgelig og hjælper, med bil og trailer.

Dr. B
Med venlig hilsen
Henrik Berntsen
Hvis du vil vinde og tabe med samme sind, vinder du IKKE !

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: ØMR i problemer
« Svar #2 Dato: December 07, 2020, 08:54:44 am »
Mange tak, Henrik.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: ØMR i problemer
« Svar #3 Dato: December 07, 2020, 10:05:35 am »
Kommunen arbejder på, at vi i aften kan få adgang for at redde essentielle ting, her vil komme nærmere.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline henrik

  • Scaleracer
  • Indlæg: 383
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Berntsen
Sv: ØMR i problemer
« Svar #4 Dato: December 07, 2020, 22:19:37 pm »
Hej ØMR.

Rart at se at der næsten ingen brand havde været, og at alt ØMR's materiel var ok, det var heldig vis ikke så slemt som det lød.  :-X

Jeg kan rigtigt godt forstå, at I ikke ville risikere endnu en brand, håber at I kommer til rette i de nye lokaler, fint lokale med højt til loftet, det skal nok blive godt.  8)

Tak for i aften.
Med venlig hilsen
Henrik Berntsen
Hvis du vil vinde og tabe med samme sind, vinder du IKKE !

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: ØMR i problemer
« Svar #5 Dato: December 08, 2020, 09:49:01 am »
Kæmpe tak for indsatsen til alle deltagere i vores redningsaktion til ØMR's gamle lokale i går aftes. Som Henrik bemærker, var brandskaderne ikke alt for voldsomme, men det var jo ikke til at vide, hvad der ventede os efter at der tilsyneladende havde været 2 påsatte brande på 2 dage + skaderne fra den første brand, som vi godt kendte omfanget af. Imidlertid var vi så heldige, at der faktisk ikke var sket større skade ved brand nr. 2 og 3, andet end at der var blevet lidt mere sort i den forreste cykelkælder og yderdøren havde fået ekstra skader. Faktisk gik redningsaktionen så godt, at vi nu helt har overstået flytningen og kan færdigmelde til kommunen. Fantastisk. Nu kan vi gå Covid 19 nedlukning i møde uden den bekymring. Det må have været fascinerende at se den armada af biler og trailere, der forlod Toftehøjskolen med første læs i retning af Stenløse. Også en tak til min svigerfar, selv om han ikke læser med her, der tilbød at hjælpe til med bil og trailer. Han klarede strabadserne flot, selv om han runder de 80 år til april. Respekt.

Jeg og resten af ØMR kan næsten ikke udtrykke vores lettelse over, at det hele gik godt, og at vores ting end ikke var ramt af røglugt, så vidt vi kunne bedømme. Det var dog med stor spænding jeg skruede de på yderdøren påsatte lægter af, da vi kom. Ligeledes afsluttedes hele aktionen med, at jeg i omvendt rækkefølge sådan nogenlunde fik skruet lægterne på igen, så de vandaler, der synes at det er sjovt at sætte ild på andres ejendom skal være veludstyrede med både skruemaskine og tålmodighed, hvis de vil prøve lykken igen. Som min svigerfar udtrykte det: "Sådan nogen burde have en tur med spanskrøret", og jeg kan ikke være uenig i, at det kunne være sket, hvis jeg havde fået fat i dem. Imidlertid er loven jo nok skruet sådan sammen, at jeg ville ende med den største straf for vold, i forhold til hvad de ville få for hærværk.

Vi glæder os nu kun til at få gjort noget ud af vores fine nye lokale i Stenløse, og at vi på et tidspunkt i 2021 kan holde en gigantisk slotracerfest som åbning, når der til den tid forhåbentlig også blæser andre vinde omkring den evig omtalte Covid 19 virus.
« Senest Redigeret: December 08, 2020, 09:51:33 am af Lasse »
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: ØMR i problemer
« Svar #6 Dato: December 08, 2020, 10:51:07 am »
Dejligt at høre, at alt er gået godt! God fornøjelse med de nye lokaler og jeg glæder mig til åbningsfesten  :P :P :P :P :P :P