Forfatter Emne:  Tortuga-Speedway  (Læst 21834 gange)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #15 Dato: Maj 26, 2013, 16:47:35 pm »
Yep - race med far og svigerfar er noget vi også dyrker på RingBering. Nu mangler vi bare at ungerne bliver lidt ældre, så de også kan køre med (p.t. 2, 2 og 3½ år)...

Offline kristianV

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1528
    • Vis profil
    • http://www.tortuga-speedway.dk/
  • Navn: Kristian Visgaard
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #16 Dato: Maj 27, 2013, 07:55:09 am »
Yep - race med far og svigerfar er noget vi også dyrker på RingBering. Nu mangler vi bare at ungerne bliver lidt ældre, så de også kan køre med (p.t. 2, 2 og 3½ år)...


Jeg har 3 piger på 9, 7 og 1.9år... de to store kører også gerne et par omgange med mig ... se det er familiehygge
'' Do or do not... ther is no tray''

Offline kristianV

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1528
    • Vis profil
    • http://www.tortuga-speedway.dk/
  • Navn: Kristian Visgaard
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #17 Dato: Maj 28, 2013, 07:27:35 am »
lige et lille billed af min færdige bane efter endt træning igår.jeg er allerede ved at ha kørt pænt meget greb i banen og jeg har kørt med WP biler. Scaleauto biler, D16s biler Open 1/32, Camaro Cup, og Slot.it Biler ja det eneste jeg faktisk mangler er at prøve med en LMP bil ... så alt i alt en All round bane der kan lidt af vært.
Henning Smed var et kort smut forbi igår for at se banen så hvis der er en der skal komme med en udefra vurdering så skal det næsten ham.
Jeg skal lige være ordenlig dus med Lapmaster og vi skal lige ha overstået noget af alt dether Ferie så kommer der nok et lille indvielses løb.


   
'' Do or do not... ther is no tray''

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #18 Dato: Maj 28, 2013, 08:04:18 am »
Hej Kristian
Den ser godt ud, jeg håber vi kan samarbejde om at åbningsløbet kan blive et af de suppleringsløb i scaleauto som jeg godt vil have lagt ind i 2. halvår, i de huller hvor der ikke sker noget af betydning  :)
Jeg er kommet mig så meget efter min operation nu, at jeg så småt er igang med at planlægge noget i den retning  ;)
Jeg ringer til dig og så kan vi se om det er muligt lige at mødes i denne weekend for en snak og en prøvekørsel  ;D
 

Offline hsmed

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 788
    • Vis profil
    • http://www.danskerbiler.dk/scuderia_pooh
  • Navn: Henning Smed Madsen
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #19 Dato: Maj 28, 2013, 09:00:49 am »
Yep - jeg var lige kort forbi og se banen. Og det ser godt ud! God plads imellem sporene og nogle spændende svingkombinationer, som jeg ikke lige kan komme på at have set magen til andre steder - især de svagt hævede sving ser fede ud. Den er lidt glat, men det bliver helt sikkert kørt på plads med tiden.
Mvh
Henning Smed
www.danskerbiler.dk

Offline kristianV

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1528
    • Vis profil
    • http://www.tortuga-speedway.dk/
  • Navn: Kristian Visgaard
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #20 Dato: Maj 28, 2013, 09:29:35 am »
@ Jan
 ja du ringer bare


@ Henning
hen på aftnen da vi fik kørt lidt mere hjalp det faktisk en del, så den ikke var så glat. jeg fik også repareret det stik der manglede og fik kørt lidt på det sidste spor, det er dog stadig lidt mere glat end de andr spor der er blevet kørt på.
'' Do or do not... ther is no tray''

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #21 Dato: Maj 29, 2013, 21:43:00 pm »
Hej  :D
Var en tur forbi Kristian i dag og prøve hans nye bane, den er spændende og anderledes at køre på men stadig noget glat, men der skal nok komme bid hen af vejen.
Vi blev enige om at det ikke er den der skal bruges når der skal køres saleauto med mange gæster da det er og bliver en privat bane i et privat hjem.
Men tak for kaffe at have sådan en bane stående til privat hygge en søndag aften, det fik jeg sgu aldrig lov til  :(
Så alt i alt bliver det en klub bane der vil blive brugt til de løb jeg kan finde huller til og hvor det ikke berører scaleauto deltagelse i JF Open, for det skal naturligvis stadig være som det plejer  ;D

Offline lars_jacobsen

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #22 Dato: Maj 30, 2013, 01:19:19 am »
Hej Kristian
Har du overvejet at smøre banen med lidt pink Parma tyre traction, så kan du spare dig selv mange timers indkøring af gummi og banen er i topform i løbet af ganske kort tid :)
 
MVH
Lars Jacobsen

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #23 Dato: Maj 30, 2013, 06:38:33 am »
Hej Kristian
Har du overvejet at smøre banen med lidt pink Parma tyre traction, så kan du spare dig selv mange timers indkøring af gummi og banen er i topform i løbet af ganske kort tid :)

alternativt, kan du vælge og køre med blødere dæk! de har i sig selv meget bedre greb, og slides hurtigere, hvorved du får gummi i banen!
sådan har jeg gjort.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline kristianV

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1528
    • Vis profil
    • http://www.tortuga-speedway.dk/
  • Navn: Kristian Visgaard
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #24 Dato: Maj 30, 2013, 09:52:22 am »
Hej Kristian
Har du overvejet at smøre banen med lidt pink Parma tyre traction, så kan du spare dig selv mange timers indkøring af gummi og banen er i topform i løbet af ganske kort tid :)

alternativt, kan du vælge og køre med blødere dæk! de har i sig selv meget bedre greb, og slides hurtigere, hvorved du får gummi i banen!
sådan har jeg gjort.


Jeg har prøvet lidt af en kombinations løsning, dels har jeg kørt med en D16S bil som kører med meget bløde dæk og så har jeg taget mit Scaleauto dækrens og smurt på banen vedsiden af sporet ca 10-15cm langt, så får du renset dæk så at sige for hver omgang du kører, og det giver et godt greb utrolig hurtig. jeg har der hvor bane var allermest glat og hvor der var størst problemer med uprovokeret udskridninger smurt en lille smule pink Parma på og det har lige så stille fordelt sig rundt på banen... det ændre dog ikke på at der går en lille½time efter man har startet op for banestrømmen inden der er ordenlig grep i banen, så være er problemet ikke.
når ferien er overstået vil jeg begynde at inviterer til nogle små løb så folk kan komme og prøv min bane... i hører nærmer senere.
'' Do or do not... ther is no tray''

Offline lowflyer

  • Scaleracer
  • Indlæg: 786
    • Vis profil
  • Navn: Thorkild Hjorth
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #25 Dato: Maj 30, 2013, 10:14:37 am »
Den hurtigste måde at få et homogent greb i banen på, er at blande en gang parma med 1 liter rensebenzin og så spraye det ud over banen, det er et afprøvet koncept som virker hver gang!
LMP24....Slot Racing made easy.
http://www.lmp24.dk

Offline kristianV

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1528
    • Vis profil
    • http://www.tortuga-speedway.dk/
  • Navn: Kristian Visgaard
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #26 Dato: Maj 30, 2013, 12:46:11 pm »
Den hurtigste måde at få et homogent greb i banen på, er at blande en gang parma med 1 liter rensebenzin og så spraye det ud over banen, det er et afprøvet koncept som virker hver gang!
Ja jeg har hørt om den metode og overvejer det stadig
'' Do or do not... ther is no tray''

Offline Switz

  • Scaleracer
  • Indlæg: 39
    • Vis profil
  • Navn: Michael Pedersen
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #27 Dato: Juni 02, 2013, 10:20:54 am »
Hvor lang og bred er målene på banen?
Den ser fed ud med både hurtige og langsomme sektioner  :D

Offline christian hs

  • Scaleracer
  • Indlæg: 57
    • Vis profil
  • Navn: Christian
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #28 Dato: Juni 03, 2013, 01:24:41 am »
Banen ser god ud, men hvordan skal påsætterne sidde? For mig ser det lidt problematisk ud.

Offline kristianV

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1528
    • Vis profil
    • http://www.tortuga-speedway.dk/
  • Navn: Kristian Visgaard
Sv: Tortuga-Speedway
« Svar #29 Dato: Juni 03, 2013, 08:20:13 am »
Banen ser god ud, men hvordan skal påsætterne sidde? For mig ser det lidt problematisk ud.


Jeg kan godt forstå din bekymring, men det er sådan set lige til, der hvor du kan se at der er malet en sø og noget græs er det meningen at der skal være en påsætter plads, derfra kan påsætteren nå både stailkurven og hårnålesvinget,man skal ikke kravle under banen nogen stæder ... det er lavet sådan at man kan træde over banen.
I den anden ende af banen kan der også stå en påsætter som kan tage påsætningen af svinget for enden af langsiden, donot'en og svinget lige før man kører ud på mål langsiden,så det burte være muligt at afvikle et løb med kun 2 påsætter... skulde det vise sig at det bliver et problem med for mange afkørsler  i S chikanen inde under Donoten så kan der også sætte en påsætter  der.
'' Do or do not... ther is no tray''