Forfatter Emne:  Tandhjul og dæk  (Læst 3825 gange)

Offline tomdk

  • Scaleracer
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • Navn: Thomas
Tandhjul og dæk
« Dato: November 09, 2018, 22:25:21 pm »
Hej forum

Jeg har fundet mit gamle Scalextric Classic frem og er begyndt at køre med mine børn. Jeg har brug for lidt hjælp og jeg tror I kan vejlede mig.

Tandhjul
Jeg har en Pro Slot Toyota GT One hvor tandhjulet er flækket. Jeg kan læse at kvaliteten af disse Pro Slot Toyota biler ikke er god og at det er helt normalt at tandhjulet flækker. Hvor køber jeg et nyt bedre tandhjul? Nogen skriver at de monterer Slot.it. Der er 8 tænder på tandhjulet. Jeg vedhæfter et billede.

Dæk
På mange af mine Scalextric biler er dækkene desværre blevet hårde og derfor er der meget dårlig greb. Hvor køber jeg nye dæk? Jeg har forsøgt med sandpapir og det har givet lidt bedre greb, men det er stadigvæk langt fra godt. Mine øvrige biler - Ninco, Fly, SCX m.v. har ikke samme problem.

Offline Mac

  • Scaleracer
  • Indlæg: 472
  • Klub. Randersminirace.dk
    • Vis profil
  • Navn: Mads A Christensen
Sv: Tandhjul og dæk
« Svar #1 Dato: November 10, 2018, 07:31:02 am »
Prøv oscs.dk han har meget 1/32

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Tandhjul og dæk
« Svar #2 Dato: November 10, 2018, 21:38:21 pm »
Hvor kommer du fra i Landet. Jeg kommer fra Hedehusene på Sjælland og har mange dele liggende og har selv istandsat mange gamle Scalextric biler i stand og har også flere proslot Toyota GT1 liggende. Bor du inden for køreafstand, så skriv en pm. Så finder vi en dag, hvor du kan komme forbi, så kigger vi på dem.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline tomdk

  • Scaleracer
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • Navn: Thomas
Sv: Tandhjul og dæk
« Svar #3 Dato: November 11, 2018, 21:13:07 pm »
Hvor kommer du fra i Landet. Jeg kommer fra Hedehusene på Sjælland og har mange dele liggende og har selv istandsat mange gamle Scalextric biler i stand og har også flere proslot Toyota GT1 liggende. Bor du inden for køreafstand, så skriv en pm. Så finder vi en dag, hvor du kan komme forbi, så kigger vi på dem.
Tusind tak for tilbuddet Lasse. Jeg bor 30 min fra dig så jeg vil meget gerne kigge forbi en aften hvor det passer os begge.

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Tandhjul og dæk
« Svar #4 Dato: November 12, 2018, 10:19:21 am »
Jeg sender pm.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.