Forfatter Emne:  LMP24 minilandskamp  (Læst 2417 gange)

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
LMP24 minilandskamp
« Dato: Januar 28, 2020, 21:29:08 pm »
Så fik vi overstået Østseriens første hold og langtids løb, vi var dog lidt handikappet da vores hold måtte undvære vores stjernekører 😟 svenskerne havde ofret en af deres kørere til MotorCross, og desværre svigtede det ene hold da en enkelt kører fik kolde fødder få dage inden løbet 🙄
Så fire hold og kun et med 3 mand på, vi andre var kun 2 mands hold, og talen kom hurtigt på at med det aldersgennemsnit så krævede det tissepauser undervejs 😎
Så det blev 8 x 22.5 minut og 5 minutters pause.
Træningen viste klart at Rolf og Mats har boet i den kælder siden de fik deres lmp24, Patrick og Kim er begge vilde med banen, så de ville blive svære at slå, Glæsel, Henning og Carsten er alle stærke modstandere, så Grønneman og jeg var klar over vi skulle kæmpe, men desværre gav begge lejer i bagakslen op allerede efter 45 min, og så var det en kamp at bare holde den i rillen i resten af løbet.
Svenskerne løb med sejeren 🏁, Glæsel, Henning og Carsten lykkes netop at holde Kim og Patrick bag sig, og blev var bare fylder på banen 🙄
Alle var enige om banen er superfed til disse biler, Rolf og Mats er altid hyggelige at besøge, vi lærte alle at disse biler kan nemt holde 3 timer, motoren var ikke engang særlig varm undervejs, sikkert pga den ringe vægt, og dæksliddet var slet ikke så slemt som først ventet.
Så det  bliver ikke sæsonens eneste holdløb 😉 næste gang skal vi dog være 3 mands hold så bameskift skal klares på de normale 1 minut.
Rolf har alle data fra løbet og jeg håber han fylder lidt på med billeder osv.
Mvh Kenny

Offline kimp

  • Scaleracer
  • Indlæg: 277
    • Vis profil
  • Navn: Kim Petersen
Sv: LMP24 minilandskamp
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2020, 14:01:08 pm »
Det var super fedt race og bane.

Jeg bøvlede i spor 2, og kunne slet ikke få gang i bilen. Så tabte masser omgange. Øv øv.
Men resten af spor var super fede.
Vi startede med klister på dækkene. Men denne bane bør man ikke gøre det, måtte vi sande.
Vi havde ikke meget dæk slid, som ellers forventet.

Patrick og jeg klarede det fint med 2 på team. Så syntes ikke det skal være et krav om at være 3, men blot anbefales.

Vi kommer helt sikkert igen - så længe du ligger det udenfor konfirmation.

Offline Slotdevil

  • Scaleracer
  • Indlæg: 76
  • Singelgatan Raceway Malmö
    • Vis profil
  • Navn: Rolf Ivarsson
Sv: LMP24 minilandskamp
« Svar #2 Dato: Februar 02, 2020, 19:09:28 pm »
I Lilla Landskampen hade jag och Mats turen med oss och kunde köra hem segern denna gång.

Resultaten nedan visar totalvarven för alla lagen samt också bästa varvtider, varvtiderna låg mellan 5,166-5,436 så spridningen var ok tycker jag.
Rolf Ivarsson
Singelgatan Raceway Malmö
www.slotcarsrm.se

Offline Slotdevil

  • Scaleracer
  • Indlæg: 76
  • Singelgatan Raceway Malmö
    • Vis profil
  • Navn: Rolf Ivarsson
Sv: LMP24 minilandskamp
« Svar #3 Dato: Februar 02, 2020, 19:32:43 pm »
För egen del var jag väldigt nyfiken på hur denna bil skulle klara ett långlopp i högt tempo.
Jag har därför nu i helgen plockat ner vår tävlingsbil och mätt upp allt som gått att mäta.

Vi startade i första genomkörseln med däck på 17,2 mm och satsade ganska hårt på att få ner varvtiderna
och hålla ett högt tempo rakt igenom.
Efter 4x22 min och ca 950 varv hade vi slitit ner däcken till 16,6mm, alltså 6 tiondelars slitage i hårt tempo.

I andra genomkörseln körde vi på vårt andra set däck som också var på 17,2 mm.
Nu körde vi racet med en annan taktik med ett lite lägre tempo, gick inte in och krigade i kurvorna utan lämnade plats istället.
När racet var slut hade detta set däck och 4x22min racing, slitit 5 tiondelar ner till 16,7mm.


Tittar jag på vårt bakdrev fr tillv Proslot syns det inget slitage alls efter 1900 varv, det hade lätt gått ett lopp till.

Vår tävlingsmotor har gått ett sprintrace, lite träningskvällar samt detta långlopp på 1900 varv, jag räknar med att motorn totalt gått ca 3000 varv och vi märker ingen utmattning alls på prestandan.

Sammanfattningsvis tycker jag att delarna visar ett väldigt lågt slitage och håller en hög kvalite samt att bilen passar perfekt till långlopp
 
Rolf Ivarsson
Singelgatan Raceway Malmö
www.slotcarsrm.se

Offline Slotdevil

  • Scaleracer
  • Indlæg: 76
  • Singelgatan Raceway Malmö
    • Vis profil
  • Navn: Rolf Ivarsson
Sv: LMP24 minilandskamp
« Svar #4 Dato: Februar 02, 2020, 19:35:35 pm »
Här ser vi folket fr Vestspeed i diskussion, kan det vara lejerne?
Rolf Ivarsson
Singelgatan Raceway Malmö
www.slotcarsrm.se

Offline Slotdevil

  • Scaleracer
  • Indlæg: 76
  • Singelgatan Raceway Malmö
    • Vis profil
  • Navn: Rolf Ivarsson
Sv: LMP24 minilandskamp
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2020, 19:36:30 pm »
Träningen är i gång
Rolf Ivarsson
Singelgatan Raceway Malmö
www.slotcarsrm.se

Offline Slotdevil

  • Scaleracer
  • Indlæg: 76
  • Singelgatan Raceway Malmö
    • Vis profil
  • Navn: Rolf Ivarsson
Sv: LMP24 minilandskamp
« Svar #6 Dato: Februar 02, 2020, 19:37:18 pm »
Racetime
Rolf Ivarsson
Singelgatan Raceway Malmö
www.slotcarsrm.se