Forfatter Emne:  Man kan køre på luft...  (Læst 1789 gange)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Man kan køre på luft...
« Dato: August 23, 2021, 20:38:29 pm »
Hej alle

Hermed nyeste skud på stammen fra "Bering innovation lab"  8) 8) 8) 8)

Det går ikke stærkt, men det er pænt sjovt  :P :P :P

Link til video: https://ringbering.dk/images/2021/propel.mov
Link til HD: https://ringbering.dk/images/2021/propel_hd.mov

MVH
Henrik
« Senest Redigeret: August 23, 2021, 20:42:16 pm af HenrikBering »

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Man kan køre på luft...
« Svar #1 Dato: August 24, 2021, 09:20:01 am »
Spændende projekt. Nu mangler du bare at bygge lidt mere på, så kan den forveksles med en Hoovercraft, eller måske en sumpbåd fra Everglades. Jeg genkender helt sikkert lyden fra et par ture med sådan en i Florida. Jeg forestiller mig, at man skal kunne være endnu mere på forkant med bremsen, når nu motoren ikke har direkte kontakt til baghjulene. Byg 3 mere, og så holder vi en challenge tosse aften med dem og måske nogle sættevogne, sidevognsmotorcykler, campingvogne eller noget andet totalt useriøst, men hylende morsomt.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline lbe

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1814
    • Vis profil
  • Navn: Lars Bertelsen
Sv: Man kan køre på luft...
« Svar #2 Dato: August 25, 2021, 23:27:51 pm »
Hej alle

Hermed nyeste skud på stammen fra "Bering innovation lab"  8) 8) 8) 8)

Det går ikke stærkt, men det er pænt sjovt  :P :P :P

Link til video: https://ringbering.dk/images/2021/propel.mov
Link til HD: https://ringbering.dk/images/2021/propel_hd.mov

MVH
Henrik
:-)
Next step er vel en jetmotor! :-)
Lars  Bertelsen
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Man kan køre på luft...
« Svar #3 Dato: August 31, 2021, 12:24:20 pm »
Spændende projekt. Nu mangler du bare at bygge lidt mere på, så kan den forveksles med en Hoovercraft, eller måske en sumpbåd fra Everglades. Jeg genkender helt sikkert lyden fra et par ture med sådan en i Florida. Jeg forestiller mig, at man skal kunne være endnu mere på forkant med bremsen, når nu motoren ikke har direkte kontakt til baghjulene. Byg 3 mere, og så holder vi en challenge tosse aften med dem og måske nogle sættevogne, sidevognsmotorcykler, campingvogne eller noget andet totalt useriøst, men hylende morsomt.

Tak - lyden er noget for sig  :P. Du har fuldstændig ret i, at der kun er rullebremse og den er dårlig  ::) ::). Jeg tror, det har lange udsigter, før der står 3 stk. søsterbiler  8), men det kunne da være skægt med skøre køretøjer  :)

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Man kan køre på luft...
« Svar #4 Dato: August 31, 2021, 12:25:20 pm »
Next step er vel en jetmotor! :-)

Kan man få dem i 1/32  :o - jeg frygter, at rummet er for lille  ::)

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Man kan køre på luft...
« Svar #5 Dato: August 31, 2021, 12:27:51 pm »
Spændende projekt. Nu mangler du bare at bygge lidt mere på, så kan den forveksles med en Hoovercraft, eller måske en sumpbåd fra Everglades. Jeg genkender helt sikkert lyden fra et par ture med sådan en i Florida. Jeg forestiller mig, at man skal kunne være endnu mere på forkant med bremsen, når nu motoren ikke har direkte kontakt til baghjulene. Byg 3 mere, og så holder vi en challenge tosse aften med dem og måske nogle sættevogne, sidevognsmotorcykler, campingvogne eller noget andet totalt useriøst, men hylende morsomt.

Tak - lyden er noget for sig  :P. Du har fuldstændig ret i, at der kun er rullebremse og den er dårlig  ::) ::). Jeg tror, det har lange udsigter, før der står 3 stk. søsterbiler  8), men det kunne da være skægt med skøre køretøjer  :)

I forbindelse med vores nye torsdagsserie, kan vi da tale om, om det kunne være muligt at lave en aften en torsdag med det tema.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Man kan køre på luft...
« Svar #6 Dato: August 31, 2021, 14:36:52 pm »
Spændende projekt. Nu mangler du bare at bygge lidt mere på, så kan den forveksles med en Hoovercraft, eller måske en sumpbåd fra Everglades. Jeg genkender helt sikkert lyden fra et par ture med sådan en i Florida. Jeg forestiller mig, at man skal kunne være endnu mere på forkant med bremsen, når nu motoren ikke har direkte kontakt til baghjulene. Byg 3 mere, og så holder vi en challenge tosse aften med dem og måske nogle sættevogne, sidevognsmotorcykler, campingvogne eller noget andet totalt useriøst, men hylende morsomt.

Tak - lyden er noget for sig  :P. Du har fuldstændig ret i, at der kun er rullebremse og den er dårlig  ::) ::). Jeg tror, det har lange udsigter, før der står 3 stk. søsterbiler  8), men det kunne da være skægt med skøre køretøjer  :)

I forbindelse med vores nye torsdagsserie, kan vi da tale om, om det kunne være muligt at lave en aften en torsdag med det tema.

Jeg er helt med på en torsdag med tosse tema  :P :P :P :P