Forfatter Emne:  Strømforsyning digital bane  (Læst 4464 gange)

Offline Bjørn J

  • Scaleracer
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • Navn: Bjørn Jakobsen
Strømforsyning digital bane
« Dato: April 13, 2017, 15:10:50 pm »
Hej.
Har en digital bane der endnu mangler design (se vedhæftet billede), men den fungerer - og dog.
Når der køres med 3 biler, ingen problemer, men i går da vi kørte med 4 biler kunne powerbase ikke levere strøm nok og jeg måtte reset Powerbase flere gange.
Strømforsyning leverer 4 Amp, men der står ikke noget på Powerbase, hvor meget den kan tåle og modtage.
(Powerbase fulgte med i et startsæt jeg købte, dengang jeg startede op med og bygge banen)

Der er ingen dårelige forbindelse eller noget på banen, det er tydeligt, at den mangler nogle flere Amp når der køres med 4 biler, tænkte og give den lidt flere Amp ved og parallelforbinde en strømforsyning mere, men ved ikke om Powerbase kan tåle mere end de 4 Amp (der står jo ikke noget på den).

Det er da mærkeligt at den er til 4 biler, men ikke kan give strømstyrke nok dertil. Nogle der har erfaring dermed og kan give et godt råd.

På forhånd tak for svar.

PS. Er ny bruger i dette forum.
 

Offline Gysse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
  • Navn: Ivan Kristensen
Sv: Strømforsyning digital bane
« Svar #1 Dato: April 13, 2017, 15:36:39 pm »
Det er 4 bils powerbasen du har. Den er kendt for ikke at kunne levere strøm nok. Du må og kan ikke parallelforbinde flere Powerbase på digital. Lortet futter af.

Du kan gøre flg.

Tag magneterne ud af bilerne. Det giver noget lavere hastighed, da bilerne ellers falder af. Så kan det være den nuværende Powerbase kan bruges.

Eller

Køb en c7042 og en ekstra strømforsyning, samt et kabel til pc. Du kan samtidigt benytte den strømforsyning du bruger nu. Så kan du uden problemer køre med 6 biler, også med magnet i.

Offline Bjørn J

  • Scaleracer
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • Navn: Bjørn Jakobsen
Sv: Strømforsyning digital bane
« Svar #2 Dato: April 14, 2017, 10:49:13 am »
Tak for svar.
Det var nu strømforsyning jeg ville dublere til 8 Amp, men som du skriver må jeg nok gå væk fra den ide.

Ja det er korrekt jeg har magnetter i bilerne af hensyn til barnebarnet da han endnu ikke har fornemmelsen af fart og sving :). Så den bil han bla kører med er optimal mht magnetter.

Det er i stor overvejelse og investere i ny Powerbase, som bliver nævnt, har googlet lidt for og finde noget beskrivelse om den, så vidt jeg forstår kan man reducere strøm, således man kan begrænse bilernes max hastighed. - er det korrekt?
Så kan magnetter jo undlades og det vil være ens for alle der kører.

Mvh
Bjørn
Og God Påske til alle.

Offline Gysse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
  • Navn: Ivan Kristensen
Sv: Strømforsyning digital bane
« Svar #3 Dato: April 14, 2017, 16:10:12 pm »
Ja, du vil kunne reducere strømmen med c7042

Offline Gysse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
  • Navn: Ivan Kristensen
Sv: Strømforsyning digital bane
« Svar #4 Dato: April 14, 2017, 18:48:33 pm »
Powerbasen vil ikke kunne bruge en større strømforsyning til noget. Der er indbygget begrænsning i den. Det er der også på c7042, men den kan modificeres til at kunne klare flere ampere.