Forfatter Emne:  LapMaster version 3.29A frigivet  (Læst 1804 gange)

Offline SlotCarsten

  • Racefun
  • Scaleracer
  • Indlæg: 381
    • Vis profil
    • http://www.slotcarracing.dk
  • Navn: Carsten Grønnemann
LapMaster version 3.29A frigivet
« Dato: Januar 29, 2020, 10:10:16 am »
Så er det blevet tid til en ny udgivelse af LapMaster.
Version 3.29 er tilgængeligt som download fra www.lapmaster.dk

Den nok mest imødesete ændring er det nye "Team race" format.
Det har vi kørt de sidste par gange i RaceFun med stor succes.
Det er egentligt det samme som "Heat race", men der laves også en sammentælling af resultatet for de folk som er sat til at være på hold sammen.
Det betyder at selvom man er påsætter, så har man en anderledes interesse for løbet for det er formodentligt ens makker der kører.
Og modsat traditionelt team race, kan der være flere af holdes kører på banen samtidigt.

Dette race mode kom som et bruger forslag, tak for det!

Hele listen med ændringer:
3.29 – 27/Jan/2020
            - New race format “Team counting”.
            - New racing format “Crash & Burn”.
            - Using “/” in name field to signify multiple lines where practical.
            - Do not announce result for empty tracks.
            - The options for “Roll counter” and “HalfSizeFont” has been reintroduced.
            - During “Time seller mode”, the driver field contains a lane or LaneColor reference.
            - Changed Speedway points so that they are retained on display on the ScoreBoard.
            - Fixed issue with missing ScoreBoard heading updates when Race Mode changed.
            - More checks to prevent setups with invalid rotation when lanes area disabled.
            - Delay “Power on” until after “Go” for non jump-start-modes. (Old style).
            - The remembering of preferred “Heat distribution” has been revised.
            - New optional Driver-Comment field can be used for ie. Team, Club or Car-make.
            - Swedish language optimization, real Swedish and back to the term “Track Call”.
            - Speed selection (Drop down) for “Drivers name” and “Comment”.
            - “RaceClass” changed to use the same Drop-down memory system as above.
            - LiveTiming and statistics display the stint duration for better information.
- A lot of work in the area of multi-track racing.
« Senest Redigeret: Februar 06, 2020, 21:58:08 pm af SlotCarsten »
MVH, Carsten Grønnemann.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: LapMaster version 3.29 frigivet
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2020, 00:24:02 am »
Tak for tilføjelserne. Vi har i mange år dyrket team race på RingBering, men det har været ganske besværligt - så dette er en fantastisk forbedring  :P.

Dog oplevede jeg en enkelt bøf i aften (enten betjening eller LapMaster  ::)).
- Første gennemløb havde 10 deltagere delt i 5 hold og det gik fint - alt virkede
- Andet gennemløb havde 8 deltagere og 4 hold. Men jeg slettede kun kørerenes navne og kommentar (holdnummer). Jeg skulle måske have brugt "slet undt. navn", men sletter den kommentarfeltet? Da løbet var slut, var der kun en mand på hold 1 og tre mand på hold 4...

Link til resultater: https://www.ringbering.dk/ftp/LocalUser/FTPUser2/LiveTiming/LapMasterResultLink.htm
- Det øverste er det forkerte
- Det næstøverste har jeg rettet manuelt

Hvordan fjerne man kørere fra startlisten mellem to løb på korrekt måde?

MVH
Henrik

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: LapMaster version 3.29 frigivet
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2020, 21:56:29 pm »
Jeg havde også en fejl idag, havde indtastet hold navnet først og skrev så navnene ind, gemte det hele og trykkede ok, nu kom navne frem og kun det 1. Hold, jeg gik ind igen i navnelisten åbnede det gemte og så virkede det.!

Offline SlotCarsten

  • Racefun
  • Scaleracer
  • Indlæg: 381
    • Vis profil
    • http://www.slotcarracing.dk
  • Navn: Carsten Grønnemann
Sv: LapMaster version 3.29 frigivet
« Svar #3 Dato: Februar 06, 2020, 21:57:12 pm »
Så er der en fixed version til rådighed som download fra www.lapmaster.dk

Beklager den lidt lange svartid. Det var en større omgang rent internt at få fikset.
Det var ikke bare "Entry panelet med Comment", men også "Clipboard" og "Print" viste sig at have problemer.
Desuden var en heading på statistikkerne også i udu.

Så min anbefaling er at opgradere til version 3.29A hurtigst muligt.

Tak for at i rapporterede de fundne fejl.
MVH, Carsten Grønnemann.