Forfatter Emne:  GT løb  (Læst 10020 gange)

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
GT løb
« Dato: April 06, 2018, 12:58:09 pm »
Nu har jeg fuldt udviklingen i GT (Mos) både i den sjællandske serie og i klub regi og jeg kan se, at det er ved, at være derhenne at den eksperimenterende del af scalerace er ved at være slut, nu er det GT2 og Scaleauto der er inde i tiden :(

Kan det virkelig være rigtigt, at man vil tilbage til noget der ligner Plafit tiden, med faste chassiser og for den sags skyld karosser :o  ???

Hvor bliver kreativiteten af ???, det kommer forhåbentlig, til at kunne ses på karosserne, for andre steder bliver det da ikke. :)

Dette er skrevet i en god mening, håber at der kommer nogle konstruktive betragtninger.

Hilsen Per

 
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: GT løb
« Svar #1 Dato: April 06, 2018, 15:45:02 pm »
Helt enig Per jeg forstår det heller ikke at man i en topserie skal være låst, selvfølgelig er der brug for klasser der er låst men ikke over hele linjen.

Offline Mortensen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • Navn: Thomas mortensen
Sv: GT løb
« Svar #2 Dato: April 06, 2018, 19:23:36 pm »
Hej med jer

Problemet er, at vi ikke er og har været så mange aktive 1/24 gt køre og kun 4-5 syker der synes det var sjovt at eksperimentere med at bykke chassier eller købe nye protype chassier hver gang en af de tyske producenter har lavet et nyt og det var for lidt. Det var det samme den gang vi kørte eusport og open 12. Jeg tror ikke at dk er gearet til det der er simpelthen for lidt aktive til det tror jeg.


Mvh Thomas
« Senest Redigeret: April 06, 2018, 19:27:05 pm af Mortensen »

Offline Roadkill_DK

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2156
    • Vis profil
    • http://profile.imageshack.us/user/ParnasRaceway
  • Navn: Jacob Hansen
Sv: GT løb
« Svar #3 Dato: April 06, 2018, 20:53:54 pm »
Ja det er altid ærgerligt når interessen for en fed serie forsvinder.. Men i graven er den vel ikke helt lagt endnu, derfor læser jeg også Pers indlæg som en opfordring til at alle som vil nørde igennem, støtter op og prioritere serien - altså dukker op hver gang.

Ja jeg kører selv GT2 og har gjort det,  siden vi startede for 3 år siden - for mig handler det om at GT2 er overskuelig i forhold indkøb og opsætning, kort sagt det er forholdsvis nemt og outputtet er en hurtig og velkørende bil.

Men altså GT2 opstod dengang for at få flere ud og køre GT Mos, og det er vel lykkedes..


Med Venlig Hilsen
Jacob Hansen
SMRK

"Den største forhindring til sejr, er blodstyrtning eller stålfinger"

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: GT løb
« Svar #4 Dato: April 06, 2018, 21:08:12 pm »
Hej igen

Ja Thomas jeg forstår godt, hvis man ikke vil købe dyre chassiser, (de billige kan stadig bruges) men der var ligesom en serie og det var Scaleauto, så lidt sjovt, at man så vælger, at lave en helt ny klasse, det undrede mig, men ok, som det ser ud nu, så er det jo åbenbart det folk vil. :'(

Jeg håber bare ikke at GT helt dør ud, i hvert fald ikke i SMRK ;)

Det ender nok med at, jeg udelukkende vil koncentrere mig om classic hvor chassis og body (op til 1974) er fri, og så håbe på, at der stadig er nogle som vil lege med mig. ;D

Så lige dit indlæg Jacob, ja det er ærgerligt, og du har ret det er lykkedes at få flere ud at køre, så missionen er lykkedes. :)
« Senest Redigeret: April 06, 2018, 21:12:05 pm af Per Gimle »
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline Mortensen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • Navn: Thomas mortensen
Sv: GT løb
« Svar #5 Dato: April 07, 2018, 09:49:55 am »
Hej Per

Man laver en ny klasse fordi tendensen var at den eksisterende klasse var ned ad gående.
Og for at se hvad de få 1/24 gt kører vi er på Sjælland ville køre.

Mvh Thomas

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: GT løb
« Svar #6 Dato: April 07, 2018, 10:20:07 am »
Jeg syntes GT2 konceptet er rigtigt langt hen ad vejen, selvom det er begrænset af de karosserier som er tilgængelige fra Scaleauto. Chassis konceptet er i hvert fald både godt og eneklt at gå til.

Når det er sagt så vil dem der vinder i GT2 være de samme som vandt den "store" fri klasse tidligere hvis alle begynder at køre GT2 alene af den grund at de er bedre til at opsætte og ikke mindst er de bedste kørere.

Det er der i min optik ikke noget galt i.

Om man så syntes det er sjovt nok, så at sige, at der kun må bruges én slags chassis og Scaleauto karosserier er en anden snak.

Jeg tror det er godt at en GT klasse ikke går helt teknik amok som GT-Mos GT1, hvor karosserne skulle være lettere og lettere, og hvor chassis udviklingen flyttede sig hele tiden. Man behøvede måske ikke at købe high tech chassiser fra DoSlot, Nick, Thomas eller andre for at være med, men det hjalp.

For mig at se er den GT-Mos GT2 klasse som den nu er skruet sammen meget mere interessant end f.eks. en ren Scaleauto klasse. Ud fra devisen om at Schöler chassiset er stabilt og let at opsætte og køre, og så er kvaliteten af chassiset ganske gennemført og ensartet.

Jeg er sikker på man sagtens kan lave en fri GT klasse som også kunne tiltrække kørere, men der SKAL sættes nogle grænser for at en sådan klasse kan overleve. GT-Mos GT1 tror jeg har mistet sin tiltrækning mest af alt fordi det er blevet til en teknisk krig på alle parametre. Det kunne man have rettet på ved at justere på minimums vægten, karosserivægten, chassisbredden og for den sag skyld også chassis vægten. Muligheder er der masser af.

Men det er jo i sidste ende spørgsmålet om hvilket mål styregruppen har for klasserne, og jeg mener de gør et første klasses arbejde for at holde liv i en klasse som tiltrækker kørerne.

Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT løb
« Svar #7 Dato: April 07, 2018, 13:23:04 pm »
Jeg har tænkt rigtig meget over om jeg skulle svare her, og evt. hvad jeg ville svare

Som de fleste nok ved, er GtM (Gt Mos, Gt1, kært barn mange navne) mit hjerte blod, og der er intet jeg hellere vil, end holde liv i klassen!

Jeg har tidligere selv foreslået en minimumsvægt på Body, noget som de aktive deltagere ikke var interesseret i!
Jeg ved ikke om det havde ændret noget? Men om ikke andet havde det måske givet nogen stærkere karrosser!

Om Gt2 klassen er lykken, kan jo altid diskuteres (det samme kan siges om mange andre klasser, men hvor fed en klasse end er, kan den ikke klarer sig uden et deltager grundlag)!
Indtil for ganske nylig har jeg nærmest ikke tænkt på at køre Gt2, men med de få tilmeldinger der er i GtM, til næste Gt Mos afd. vil jeg da overveje hvilken klasser jeg vil køre!

Og en ting kan jeg da sige, jeg foretrækker til en hver tid Gt2 over scaleauto (i hvertfald med den tidligere motor)!
Her er stadig rig mulighed for at eksperimentere med opsætning, en god kvik motor og man kan få en bil der kører rigtig godt!

Og så som Jacob siger, har man interesse i at GtM stadig skal være en attraktiv klasse, er det blot at prioritere klassen, og møde op! Vi har ikke nedlagt klassen, og jeg stiller gerne op, hvis der er nogen og køre race i mod ;)

Under alle omstændigheder ses vi d 15/4 hos Oscc til noget godt race :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: GT løb
« Svar #8 Dato: April 07, 2018, 16:02:32 pm »
Tak for alle argumenterne  :), til dem der stadigvæk har GFK body'er og chassiser og interesseret i gt løb, så køre vi stadigvæk (i SMRK) med dem, den første torsdag i måneden.

Hilsen Per
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT løb
« Svar #9 Dato: April 07, 2018, 16:05:43 pm »
Tak for alle argumenterne  :), til dem der stadigvæk har GFK body'er og chassiser og interesseret i gt løb, så køre vi stadigvæk (i SMRK) med dem, den første torsdag i måneden.

Hilsen Per

Det er MEGET vigtigt for mig og pointere, at GtM klassen på ingen måde er skrevet ud af Gt Mos!
Alle er stadig velkomne til Gt Race, tredje søndag i de fleste måneder ;)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: GT løb
« Svar #10 Dato: April 07, 2018, 18:17:39 pm »
Tak for alle argumenterne  :), til dem der stadigvæk har GFK body'er og chassiser og interesseret i gt løb, så køre vi stadigvæk (i SMRK) med dem, den første torsdag i måneden.

Hilsen Per

Det er MEGET vigtigt for mig og pointere, at GtM klassen på ingen måde er skrevet ud af Gt Mos!
Alle er stadig velkomne til Gt Race, tredje søndag i de fleste måneder ;)

Det var kun for at sige at man stadig kan få luftet sine GT biler, hvis klassen bliver droppet næste år. ;)
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: GT løb
« Svar #11 Dato: April 07, 2018, 18:43:44 pm »
Tak for alle argumenterne  :), til dem der stadigvæk har GFK body'er og chassiser og interesseret i gt løb, så køre vi stadigvæk (i SMRK) med dem, den første torsdag i måneden.

Hilsen Per

Det er MEGET vigtigt for mig og pointere, at GtM klassen på ingen måde er skrevet ud af Gt Mos!
Alle er stadig velkomne til Gt Race, tredje søndag i de fleste måneder ;)

Det var kun for at sige at man stadig kan få luftet sine GT biler, hvis klassen bliver droppet næste år. ;)

Det er også ok Per :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: GT løb
« Svar #12 Dato: April 07, 2018, 19:13:32 pm »
 :)  ;)
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: GT løb
« Svar #13 Dato: April 08, 2018, 14:22:16 pm »
Jeg har et lidt ambivalent forhold til GTM contra GT2. Jeg hader restriktioner (GT2) men hader osse at - næsten - skulle stille med en ny bil til hvert løb fordi mine GFK karosserier er blevet smadret (de koster immervæk en slat, når man har andre til at bygge dem).

GT2 med Schöler og Scaleauto karosser kører jo fint, selvom jeg ikke bryder mig om Schöler chassiset - måske man kunne udvide klassen til at inkludere Slotfabriks Scaleauto chassis?? Om det er bedre/dårligere/lige så godt ved jeg ikke endnu, men det er jo til at finde ud af :) Jeg kunne jo arbejde på dem jeg har, eventuelt få Hr Mortensen til at justere lidt.
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: GT løb
« Svar #14 Dato: April 08, 2018, 16:00:51 pm »
Hej Henrik

Man kan bestille GFK body'erne i en lidt tykkere udgave eller selv forstærke dem der hvor der er brug for det  ;)

I vores (SMRK) serie syntes jeg de holder godt, så kom og kør næste gang :)

Hilsen Per
VSC, NMK, Modelbygger.