Forfatter Emne:  Carrera eller scalextric anno 2017  (Læst 7490 gange)

Offline Switz

  • Scaleracer
  • Indlæg: 39
    • Vis profil
  • Navn: Michael Pedersen
Carrera eller scalextric anno 2017
« Dato: Juli 20, 2017, 23:04:05 pm »
Hej derude.

Min søn og jeg overvejer og begynde og køre lidt digital hjemmeræs, men er meget i tvivl om vi skal gå efter carerra eller scalextric. Pt er der ikke mange forhandlere af Carerra herhjemme. Jeg har personligt kun selv prøvet carrera 132 digital som virkede til og være en lækker kvalitet. Idag var vi lige i mid hobby i viborg og kigge på scalextric. De har rigtig meget dertil. Så spørgsmålet er hvilken vil være og foretrække anno 2017 til noget hyggeræs med venner og familie hvor banepladsen er 3x2 meter ??

Håber på lidt indput inden vi køber os fattige ;)

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: Carrera eller scalextric anno 2017
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2017, 00:34:33 am »
På 3 x 2 er de meget mindre scalextric skinner nok at foretrække... som du så selv må have erfaret så fylder Carrera en del mere, og det er svært at lave ret meget bane på så lille en plads med Carrera.... personligt synes jeg Carrera er bedst rent kvalitetsmæssigt og det er det jeg selv har, men du skal via Tyskland eller Polen for at skaffe det... der er stort set intet at finde i DK... I DK sælges der nærmest kun Carrera GO nu (1:43) - så med begrænset plads er Scalextric det bedste valg i 1:32 i min verden... og udvalget er som du har set stort i DK
Pensioneret mini-racer

Offline Schunck

  • Scaleracer
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
  • Navn: Finn Schunck
Sv: Carrera eller scalextric anno 2017
« Svar #2 Dato: Juli 21, 2017, 04:23:01 am »
Jeg kan hjælp dig med Carrera og Scalextric, du skal bare fortælle hvad du skal bruge !
Send mig en mail på info@oscs.dk

Offline Switz

  • Scaleracer
  • Indlæg: 39
    • Vis profil
  • Navn: Michael Pedersen
Sv: Carrera eller scalextric anno 2017
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2017, 22:20:47 pm »
Ja jeg fortryder også jeg solgte mit carerra longrace samt gt power. Men mig og fruen gik fra hinanden og pengene skulle gå til mere nyttige ting.
Det jeg faldt for ved carerra digital var at når en bane var bygget så kunne man sætte bilerne op så de ikke kunne falde af banen . Det elskede min 3 årige datter :), kan man også gøre scalextric børnevenligt ?? Har nemlig en søn på 4 der er HELT VILD med racerbaner.

Offline Gysse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
  • Navn: Ivan Kristensen
Sv: Carrera eller scalextric anno 2017
« Svar #4 Dato: Juli 22, 2017, 20:30:42 pm »
Scalextric kan sættes op til det samme som Carrera, vedrørende lidt strøm til en bil. Det kræver blot et c7042 og et kabel til en pc. Kablet er . 3. Parts hardware.
Digitale Chips til scalextric er fysisk mindre en Carrera Chips, og kan sættes, i biler af alle fabikater. Det gør systemet meget flexibelt. Scalextric er relativt nemt at få fat i, i Danmark, og er måske lidt billigere end Carrera. Til gengæld kan. Man køre med 1/24 biler på Carrera. Og Carrera føles som lidt bedre kvalitet.
Jeg ville overveje at købe en Carrera analog bane og et par skiftesporskryds, og så lave en oxigenbane. Slot.it oxigen kommer med nye trådløse controllere, og er en komplet trådløs løsning, med bedre komponenter er både Carrera og scalextric. Jeg har selv en scalextric digital bane, som er sat op til oxigen. Jeg har kørt scalextric digital i 8 år og har været glad for det, men kunne godt tænke mig noget Carrera i stedet. Men det er alt for stor en udskrivning til at det kommer til at ske.

Offline Switz

  • Scaleracer
  • Indlæg: 39
    • Vis profil
  • Navn: Michael Pedersen
Sv: Carrera eller scalextric anno 2017
« Svar #5 Dato: Juli 23, 2017, 11:58:20 am »
Scalextric kan sættes op til det samme som Carrera, vedrørende lidt strøm til en bil. Det kræver blot et c7042 og et kabel til en pc. Kablet er . 3. Parts hardware.
Digitale Chips til scalextric er fysisk mindre en Carrera Chips, og kan sættes, i biler af alle fabikater. Det gør systemet meget flexibelt. Scalextric er relativt nemt at få fat i, i Danmark, og er måske lidt billigere end Carrera. Til gengæld kan. Man køre med 1/24 biler på Carrera. Og Carrera føles som lidt bedre kvalitet.
Jeg ville overveje at købe en Carrera analog bane og et par skiftesporskryds, og så lave en oxigenbane. Slot.it oxigen kommer med nye trådløse controllere, og er en komplet trådløs løsning, med bedre komponenter er både Carrera og scalextric. Jeg har selv en scalextric digital bane, som er sat op til oxigen. Jeg har kørt scalextric digital i 8 år og har været glad for det, men kunne godt tænke mig noget Carrera i stedet. Men det er alt for stor en udskrivning til at det kommer til at ske.

hvad så hvis man ikke har mulighed for pc tilkobling ???

Offline Gysse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
  • Navn: Ivan Kristensen
Sv: Carrera eller scalextric anno 2017
« Svar #6 Dato: Juli 23, 2017, 15:48:25 pm »
Man kan godt justere hastigheden, via det kontrol tårn der standard er med en 7042. Men der er ikke meget spas ved at køre race med det tårn. Du får først en ordentlig oplevelse når du har en pc på. Her i vinter er det planen at scalextric frigiver arc Pro, som er den nye digitale Powerbase, der skal afløse c7042. Det er standard med trådløse controllere, som ser nogenlunde ok ud. Endvidere er der en app, både til Android og Ipad. Det er nok en god ide at vente på den nye Powerbase.  Typisk vil man kunne få en rigtigt god pris, hvis man køber et sæt med skinner biler controllere og Powerbase. Jeg tillader mig dog at tvivle på at scalextric app'en bliver ligeså god som det pc software vi har til rådighed idag.
Til Carrera er der også en app, der fungerer via Bluetooth.