Forfatter Emne:  Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015  (Læst 30158 gange)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6531
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #30 Dato: November 23, 2014, 07:58:21 am »
Hey Gorm

Det ser godt ud. Håber live timing kommer op at køre, så vi kan følge lidt med :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline ace

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 633
    • Vis profil
  • Navn: Claus Henriksen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #31 Dato: November 23, 2014, 08:17:35 am »
Hej

VI prøver med lidt DES hjælp

http://www.des-race.dk/NM/LiveTiming/

Claus

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6531
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #32 Dato: November 23, 2014, 08:39:17 am »
Hej

VI prøver med lidt DES hjælp

http://www.des-race.dk/NM/LiveTiming/

Claus

Super  8)
Ser ud til det virker, tak  :)

Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Gorm

  • Scaleracer
  • Indlæg: 927
    • Vis profil
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #33 Dato: November 23, 2014, 16:23:08 pm »
Til alle Woodslots fans og kollegaer i teamet:
UNDSKYLD!
Unskyld bilen faldt fra hinanden-
Jeg sidder lige nu og skammer mig på bagsædet på vej hjem fra det jyske.
Held og lykke til de to hold der går videre til Sverige.
Når alt dette er sagt, så vil jeg arbejde for at vi får afviklet nogle gode ScaleAuto løb i DK - det ER faktisk en god bil som alle kan sætte op ( på nær mig- i hvert til at den holder - den kørte ok)
Fantatisk motor
Nå jeg skal tilbage i skammenrogen
Erare humanum est

Offline lowflyer

  • Scaleracer
  • Indlæg: 786
    • Vis profil
  • Navn: Thorkild Hjorth
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #34 Dato: November 23, 2014, 17:04:47 pm »
Tillykke til Slotgear1 med sejren, og også tillykke med 2. Pladsen til Christensen MS, det var meget tæt på at Esbjerg nåede 2. Pladsen.
LMP24....Slot Racing made easy.
http://www.lmp24.dk

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #35 Dato: November 23, 2014, 17:08:46 pm »
Til alle Woodslots fans og kollegaer i teamet:
UNDSKYLD!
Unskyld bilen faldt fra hinanden-
Jeg sidder lige nu og skammer mig på bagsædet på vej hjem fra det jyske.
Held og lykke til de to hold der går videre til Sverige.
Når alt dette er sagt, så vil jeg arbejde for at vi får afviklet nogle gode ScaleAuto løb i DK - det ER faktisk en god bil som alle kan sætte op ( på nær mig- i hvert til at den holder - den kørte ok)
Fantatisk motor
Nå jeg skal tilbage i skammenrogen
Jeg troede da at I havde fundet ud af for længe siden at du IKKE skulle bygge jeres biler :P

Nå, spøg til side.  ;) Ærgerligt at det ikke holdt sammen for jer. Er sikker på det kun kan blive bedre til næste år. Til gengæld tror jeg også konkurrence bliver større.

Jeg er også med på at lave lidt Scaleauto sjov, er ved at indkøb bilen. Så lad os da bare få lidt Scaleauto race.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Gorm

  • Scaleracer
  • Indlæg: 927
    • Vis profil
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #36 Dato: November 23, 2014, 17:14:23 pm »
Nu havde de to andre ikke lavet biler der kørte nær så godt som min - hvis de havde lavet hurtige biler ville resultatet måske være anderledes - men det undskylder ikke at jeg ikke fil fæstnet lejebukke skruerne godt nok.
Lad os køre noget scaleAuto på sjælland
Tik lykke tik Skotgear1 ig Christensen Motorsport - det var tæt med Esbjerg til sidst
Erare humanum est

Offline ace

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 633
    • Vis profil
  • Navn: Claus Henriksen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #37 Dato: November 23, 2014, 20:54:52 pm »
Hejsa

Stooort tillykke til Slotgear 1 og Christensen motorsport idag,det var flot kørt,  det bliver spændende at se om i  kan vise vores Nordiske venner hvordan man kører Scaleauto til Januar i Gøteborg.
Tak til Esbjerg folkene for at låne deres bane ud til os, samt den gode forplejning. Er blevet spurgt om man kan tilmelde sig løb i Esbjerg men ikke køre med i løbet og kun deltage i forplejningen :)
Stillingen blev
1 Slotgear 1
2 Christensen Motorsport
3 Esbjerg
4 lowflyers
5 Slotgear 2
6 Woodslot som blev tildelt 50 strafomgange for ikke at møde til tk med deres bil efter løbet. :D :D :D ;)

Tak til alle for en god dag.
Udtagelse til NM i Scaleauto  2016 kommer til at ske ved et lignende arrangement i efteråret 2015, dog med lidt mere forerebedelsestid.

Vi ses

Claus

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #38 Dato: November 24, 2014, 07:39:39 am »
Hej
Vil i være søde og oplyse hvad biler der blev kørt med   :)
Og jeg ved godt at det var scaleauto, men om det var porsche mercedes osv.

Offline Møller

  • Scaleracer
  • Indlæg: 653
  • HMRK
    • Vis profil
    • Holstebro Mini Racing klub
  • Navn: Per Møller
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #39 Dato: November 24, 2014, 08:27:21 am »
Hej
Vil i være søde og oplyse hvad biler der blev kørt med   :)
Og jeg ved godt at det var scaleauto, men om det var porsche mercedes osv.

Esbjerg holdet kørte med en Audi R8, resten kørte Porsche.

Tak for en god dag i det sydjyske.
Altid en fornøjelse at komme til Esbjerg, de har bare styr på det med at have gæster.
Der mangler ALDRIG noget  :)

Løbet var for os en fornøjelse, bilen kørte stabilt fra start til slut.
Lars kan bare noget når det kommer til, at få en bil til at køre godt og stærkt, og ikke mindst at få den til at holde.
Den fik nogle smæk igennem løbet, men mistede aldrig sin fart og stabilitet, hvilket også gav sig til udtryk i, at vi havde ca. 100 omgange ned til nr. 2.
Jeg er faktisk meget positiv overrasket over hvor godt Scaleautobilerne kører i det hele taget.

Tak til Lars og Andreas for et godt teamwork  :D
« Senest Redigeret: November 24, 2014, 08:43:01 am af Møller »
Per Møller
Holstebro
www.hmrk.dk

Offline søren thomsen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 261
    • Vis profil
  • Navn: Søren Thomsen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #40 Dato: November 24, 2014, 11:04:33 am »
Jeg vil også gerne sige tak for en hyggelig week-end.
Resultatet vil jeg ikke komme nærmere ind på, blot konstatere at Lars, Per og Andreas bare kørte fra alt og alle.
Deres bil kunne tilsyneladende køres noget hårdere ind i svingene end alle andre, så hvad Lars har lavet ved bilen ved jeg ikke, men godt kørte den.

Også mange tak til den lokale klub for et fint arrangement, fin forplejning og service.
Eneste anke kunne være at dead-stripen nok burde flyttes, da der var rigtigt mange track calls ( mere end 50 vil jeg tro ) p.g.a biler i forkert spor.

Vi ses .

Søren.

Offline hsmed

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 788
    • Vis profil
    • http://www.danskerbiler.dk/scuderia_pooh
  • Navn: Henning Smed Madsen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #41 Dato: November 24, 2014, 11:28:37 am »
Der mangler ALDRIG noget  :)

Jeg synes, der manglede en lille kasse til hver, så vi alle sammen kunne have fået en ekstra portion af den prægtige flæskesteg med hjem  :D :D :D :D   Faktisk kunne jeg godt mistænke Woodslot for at have simuleret alle deres problemer, så de havde bedre tid til at spise  8)
Mvh
Henning Smed
www.danskerbiler.dk

Offline Møller

  • Scaleracer
  • Indlæg: 653
  • HMRK
    • Vis profil
    • Holstebro Mini Racing klub
  • Navn: Per Møller
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #42 Dato: November 24, 2014, 14:38:10 pm »

  Faktisk kunne jeg godt mistænke Woodslot for at have simuleret alle deres problemer, så de havde bedre tid til at spise  8)

 ;D ;D ;D ;D
Per Møller
Holstebro
www.hmrk.dk

Offline lars_jacobsen

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #43 Dato: November 24, 2014, 14:41:01 pm »
jeg kan kun tilslutte mig de andre kommentarer og sige tak for en super hyggelig og sjov søndag i det sydvestjyske - altid en fornøjelse at komme ned til Esbjerg-drengene hvor der er styr på tingene - super forplejning gennem hele arrangementet og til en yderst lav pris - jeg er sgu imponeret over i kunne lave både morgenmad og den lækre middagsmad til de penge - hils konerne og sig tak for lækker mad :)

Som Søren en lille anke til banen i forhold til tælleren, den bør klart flyttes ud på langsiden så man undgår de mange track calls som følge af biler der ryger af/misser tælleren, og der er med garanti hold der har mistet flere omgange end der blev opdaget - men en superfed bane - og med perfekt greb denne gang :)

I forhold til løbet kan vi kun være yderst tilfredse :) - jeg havde skaffet forstærkning i form af Andreas, og han leverede i den grad op til forventningerne, så allerede på den front gik alt nærmest bedre end forventet - jeg ved at Woodslot også havde forsøgt at lokke Andreas med, men vi havde spurgt først :) (om han så har fortrudt valget det vil jeg lade være op til Andreas at svare på  :P)

Begge vores biler kørte rigtig godt, og da Scaleauto jo er den eneste klasse vi kører ude i klubben til hverdag, så har vi lært en del om hvad der rasler løs og går i stykker på bilerne, bestemt en kæmpe fordel - at vi så ikke kører med 27,5mm bagdæk krævede ikke den store ændring. Vores bil kørte fejlfrit gennem samtlige 6 timer, og som Søren skriver så virkede det til vi kunne presse en smule mere end de fleste andre, enste jeg justerede på under træningen var frihøjden da vi startede med en frihøjde på 1,7 mm - det havde givet problemer i de sidste timer af løbet, men ud over denne justering så var det opsætningen hjemmefra vi kørte med - altid dejligt når en spisebordsopsætning viser sig at sidde i skabet :)

Vi testede også Audi R8 som Esbjerg drengene kørte med, og omgangstiderne lå utrolig tæt på tiderne vi kunne køre med Porschen, til gengæld virkede Porschen mere rolig og afdæmpet, så derfor valgte vi at køre løbet med den - jeg ombyggede chassis'et fra Audi'en til at kunne prøves på Porschen, og her viste samme urolighed sig, så fejlen skal findes i chassis'et og ikke i bodien. Ingen tvivl om at Porsche var den mest repræsenterede bil til løbet, men er sikker på at ihvertfald Audi (kig bare på Esbjerg) kunne have været med helt fremme.

Selve løbet blev reelt en kamp mellem os og Christensen og i sort spor må vi bare erkende at ingen der kom i nærheden af de Tider Johan kørte. Christensen havde småproblemer undervejs i løbet, men jeg er ikke et sekund i tvivlm om at begge hold nok skal klare sig godt til NM - vi skal jo ud og forsvare de danske farver :)

Woodslot :) - ja hvad skal man næsten sige - set udefra så tror jeg de fleste var nærmest chokerede over hvor dårligt det reelt gik, det virkede lidt som om bilen blev lavet under løbet og ikke inden løbet - sjældent en vindende kombination, men respekt for at i trods alt kørte med så langt som i gjorde - det var jo nok forholdsvis usandsynligt at 4 af de forankørende hold ville udgå med defekter ;)

For bilklassen generelt så håber jeg at dette løb blev det gennembrud vi længe har håbet på for Scaleauto. Scaleauto bilerne har fået mange hårde ord tidligere, men realiteten er, at efter 6 timers race var der ikke en eneste smadret body, alle motorer ydede det samme efter 6 timer som de gjorde fra start, og det var bare super tæt race - vi har længe været glade for Scaleauto bilerne i Aalborg og håbet er at dette kan være startskuddet til flere løb med disse fede, og ikke mindst let opsatte og ret billige biler. En biltype der kan gøre 1/24 interessant for alle.

Nu går forberedelserne til NM igang, og vi glæder os allerede STORT til at Christensen Motorsport lander i Aalborg Lufthavn og tager os med til Göteborg - hvordan var det John, blev det en 747 eller er den for stor til at lande i Aalborg?  :D :D

MVH
Lars Jacobsen

Offline lars_jacobsen

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Kvalifikationsløb til NM i Scaleauto 2015
« Svar #44 Dato: November 24, 2014, 15:09:19 pm »
har lige inspiceret vores løbsbil fra i går, og eneste skade på bilen kan ses på billedet :)

ila_rendered

trækkrog og luftsplittere

MVH
Lars Jacobsen