Forfatter Emne:  NM i Scaleauto  (Læst 39732 gange)

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #15 Dato: September 06, 2014, 16:08:55 pm »
Jeg mener det vil være helt forkert at se det her som en erstatning for f.eks. GT MOS, og mener ikke der SKAL køres en serie, men hvis vi kan få det på plads er det jo godt nok. Men et finale løb som skal tælle til DM skal være åbent for alle.

OG HUSK DET ER HOLD LØB DET HER IKKE INDIVIDUELT!!!

Men lad os nu se hvad de finder ud af.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2622
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #16 Dato: September 06, 2014, 16:27:04 pm »
Okay ! Det er et holdløb. Det var slet ikke gået op for mig  8) ;D

Hvis der køres en serie, med den konkurrence som det nu vil give, vil dem som skal køre
NM være bedre forberedt, end hvis de skal være "skabskører" af Scaleauto biler.
 
Ved et enkelt udtagelsesløb, vil man finde dem som er bedst på dagen. Det ville også væ-
re tilfældet til NM. Men chancen for at de rigtige to hold blev fundet til NM, ved at der blev
kørt en løbsserie, ville være meget større.

Mon ikke der alligevel vil blive kørt med GT MOS bilerne  ;)
Racing for Viking
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline Gorm

  • Scaleracer
  • Indlæg: 927
    • Vis profil
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #17 Dato: September 06, 2014, 17:39:57 pm »
Nu er der jo reelt kun en plads at kæmpe om, da Vi her på Woodslot føler os sikre på den ene af de to slot :-)
Hvis det bliver så stort, som jeg har påfornemmelsen det bliver, kunne de internationale planlæggere jo overveje at doble op så seksten i stedet for otte hold mødes i nm finalen


Sent from my iPad using Tapatalk
Erare humanum est

Offline ace

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 633
    • Vis profil
  • Navn: Claus Henriksen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #18 Dato: September 06, 2014, 18:28:44 pm »
Hej

Lige en hurtig kommentar, der kommer mere til alle jeres fine indlæg senere :)

Til Gorm ....Så bliver der jo ingen kval idet Lowflyers også napper en plads til løbet 8)

God weekend''Claus

Offline Rolf

  • Scaleracer
  • Indlæg: 28
  • Damstredet Racing
    • Vis profil
    • Damstredet racing
  • Navn: Rolf K. Andersen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #19 Dato: September 08, 2014, 10:04:55 am »
Hei,
om noen lurte på hvor og når NM vil gå er det: 23-24 januari 2015 hos GO-69 i Partille rett på utsiden Gøteborg. Lenke til GO-69 her http://www.go-69.net/

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #20 Dato: September 08, 2014, 20:41:18 pm »
Som det ser ud nu og har gjort længe, så bliver scaleauto efter alle solmærker at dømme sin egen serie her i Jylland fra start næste år  ;)
Kan det gå hånd i hånd med det tiltag der her er tale om, ville det være super  :)
Claus og jeg har talt sammen i sidste uge omkring det, men om det kan nå at komme op og stå på så kort tid  ??? ???

Offline Neckcheese

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1992
    • Vis profil
    • Racecars.dk
  • Navn: Niels Elmholt Christensen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #21 Dato: September 08, 2014, 23:01:08 pm »
Klaus, har du nogen ide om hvorfor Viperen ikke er med ?? - er det fordi det er et gammelt reglement man har brugt - eller er der noget galt med den ??

Niels

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #22 Dato: September 09, 2014, 09:28:49 am »
Det må da være en fejl med 27,5 mm. baghjul, dem har vi da aldrig kunnet få til at være der hvis resten skal holdes som standard opsætning  :o

Offline Rolf

  • Scaleracer
  • Indlæg: 28
  • Damstredet Racing
    • Vis profil
    • Damstredet racing
  • Navn: Rolf K. Andersen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #23 Dato: September 09, 2014, 09:42:04 am »
Klaus, har du nogen ide om hvorfor Viperen ikke er med ?? - er det fordi det er et gammelt reglement man har brugt - eller er der noget galt med den ??

Niels

Viperen er ikke med siden vi ikke ville rekke å testet den før invitasjonen måtte gå ut. Både Viperen og den nye Porsche 991 vil bli testet og vurdert til NM i 2016.
Rolf

Offline Rolf

  • Scaleracer
  • Indlæg: 28
  • Damstredet Racing
    • Vis profil
    • Damstredet racing
  • Navn: Rolf K. Andersen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #24 Dato: September 09, 2014, 09:45:34 am »
Det må da være en fejl med 27,5 mm. baghjul, dem har vi da aldrig kunnet få til at være der hvis resten skal holdes som standard opsætning  :o

Det er lov å skifte hjulbukker (kun Scaleautos egne er tillatt) så om det er frihøyden du tenker på skal det nok gå helt fint å komme ned på 1.2 mm
Rolf

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #25 Dato: September 09, 2014, 11:21:47 am »
Kommer der en scaleauto 991  :P lækkert  :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline ace

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 633
    • Vis profil
  • Navn: Claus Henriksen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #26 Dato: September 09, 2014, 11:52:37 am »
Hej Allesammen

Godt at se at der er interesse for dette nye mesterskab.
Der er kommet mange spørgsmål og jeg vil forsøge at besvare dem som Rolf ikke har været inde over.

Det er et holdløb og derfor kvalificerer vi os her i Danmark ved et udtagelsesløb for hold og kun et løb, ihvertefald til NM 2015.

Som skrevet skal man skrive her i tråden om man er intersseret i at deltage i et sådan løb, sidste tilmelding er 22-09, herefter ser vi på antallet af interesserede og finder snarest derefter en dato for løbet  Placeringen er afhængig at deltagerantal.
Formatet vil blive langdistance løb, hvor lang tid er afhængigt af deltagerantallet og det er en  gennemkørsel hvor de 2 bedste kvalificerer sig til NM

Håber det vil være muligt at lave en serie med Scaleauto individuelt, men vil ikke være primus motor på denne opgave, så Jan og hvem der ellers har lyst er meget velkomne  :)

27,5 m baghjul, ja det er et problem, men det er vendt i styregruppen og jeg tabte  :(  :)

Som Rolf skriver vil alt nyt man kan nå at teste blive godkendt, men denne gang når vi ikke at få Viperen med, så den må vente lidt i kassen.

Skriv ellers hvis i har spgm, men der kommer ikke egentlig planlægning før after d 22-09 hvor det er sidste frist for at vise interesse.

Kan se vi kun er 3 hold indtil videre, så det er hurtigt overstået. :)

Hilsen Claus

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #27 Dato: September 09, 2014, 19:23:42 pm »
Hej Rolf
For 3 år siden begyndte jeg for alvor at køre med scaleauto og har efterfølgende ejet og kørt med alt hvad der er kommet på markedet, og det er aldrig lykkes at få plads til 27,5 baghjul hvis der også skal være en karosse monteret, uden at slibe en stor del væk og lægge skiver under bodymont. og yderligere gå ind i sporvidde.
Nu var jeg så heldig at Claus havde taget en af de helt nye bunde med hjem fra ferien som jeg har købt af ham og den er mont. med proprom 3 baghjul i 27,5 og 26,5 foran fra fabrikken af og der er ikke nogen af de karosser jeg har der kan mont. på den bund uden at skifte til 26,5 baghjul og det uanset hvilken lejebuk der vælges og slet ikke med en ridehøjde på bund på 1,6 mm. medmindre jeg finder min vinkelsliber frem  ;)
Nu kan det godt være at de helt nye biler som sælges til de helt nye bunde som jeg lige har købt en af, er sat op fra fabrikken af på en anden måde, det skal jeg ikke kunne udtale mig om men jeg ved at den serie som vi vil starte er med de biler som folk har nu og jeg får ikke jyden til at gå ud igen og købe nye biler for at deltage og jeg vil heller ikke selv.
En anden ting er, en mm. op på baghjul og fra 13,8 v. og ned til 12,5 v. giver en noget sløv cigar at køre med i forhold til som det er nu ( har man prøvekørt det her ).
Jeg tror vi bliver hvor vi er og ønsker jer held og lykke med serien  :)     

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #28 Dato: September 09, 2014, 21:39:19 pm »
@Jan T. - Jeg syntes det er super godt input du kommer med, og håber at "The Power That Be" tager det til efterretning. Når det er sagt skal både du og andre huske på at det IKKE er en løbsserie men et enkeltstående Nordisk Mesterskab for hold med 3-4 mand, dermed spredes den økonomiske risiko på tre fire mand, så mon ikke man i fællesskab kan få råd til én ekstra bil, selv hvis man er Jyde :D

Den bil kan man så bruge til et eventuelt udtagelsesløb herhjemme OG til NM, hvis man altså kommer i top 2 og kommer med til NM.

Til eventuelle lokale individuelle løbs serier Øst, Vest og Midt ja der kan man jo holde sig til de regler der har været brugt hidtil, det har jo ikke nogen konsekvens i forhold til udtagelse og deltagelse i NM.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline ace

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 633
    • Vis profil
  • Navn: Claus Henriksen
Sv: NM i Scaleauto
« Svar #29 Dato: September 09, 2014, 22:04:46 pm »
Hej

dækstørrelse, ja er ikke uenig, men det er vedtaget at det er 27.5 denne gang.
12,5 v loaded, er en fin spænding, check for sjov hvad i har i sporet  ved 13.8 v på trafo og bare 1 amp belastning

Claus