Forfatter Emne:  DEL 2019 1. Afd. hos OSCC Race Report  (Læst 2092 gange)

Offline Roadkill_DK

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2156
    • Vis profil
    • http://profile.imageshack.us/user/ParnasRaceway
  • Navn: Jacob Hansen
DEL 2019 1. Afd. hos OSCC Race Report
« Dato: Juni 23, 2019, 22:58:58 pm »
Race Report



Så blev årets første løb i Danish Endurance League kørt, et løb der efter min mening går over i DEL Historien, som et af de bedste. Først må nævnes den gode stemning, fedt at kunne samle 18 slottosser der i fællesskab bakkede op om løbet med alt hvad det indebar. Sportsligt et løb der var tæt, selvom om det var tydeligt at to holde kæmpede om sejren og derefter et tre holds battle om den sidste podieplads – det sidste hold, kæmpede vist mest for at holde bilen kørende. OSCC’s 4-spors Carrerabane udgjorde slagmarken for begivenheden og de altid rare folk som holder til deroppe, stod for at forplejningen og at arrangementet forløb gnidningsløst til alles glæde. 
Fra min side skal der lyde et stort tak til alle DEL-tagere for at I var med til at gøre det til en fremragende dag, hvor tingene bare fungerede.

Resultatet blev:

Team OSCC – Nissan R89C “MOMO” - 1960.03 omgange.
Hjemmebane holdet, som bestod af Dennis, René B.G. og Henning, kørte et super stabilt løb og kom ud på toppen efter hver runde. De kunne dog ikke læne sig tilbage, for en folk jagtende ”rumvæsner” var lige i hælene på dem under hele løbet. Det betød at de efter 1. runde kun var 13 omgang foran P2, i realtid svarer det til ca. halvandet minut. I natstintet, 2. Runde, var stillingen uændret, OSCC kørte marginalt længere end det jagtende hold. Først i sidste runde køre OSCC forspringet yderligere 11 omgange ud og kunne krydse målstregen som vindere.   


Alien Racing – Nissan R90CK “FROM A” - 1936.60 omgange.
Klaus Mølvig, har i længere tid talt om at lave et junior hold, men da der manglede en tredje juniorkører, trådte Klaus selv til. Sammen med Kenneth og Patrick blev det til et hold der bestod af erfaring og ung vildskab. Denne blanding var uhyggelig hurtig og havde OSCC bare haft et lille problem med deres bil, ville sejren været gået til Alien Racing. Patrick satte bilen på Pole og indkasserede 1. point til holdet. Drengene leverede en imponerende indsats, der kørte flere af de gamle rotter godt og grundigt agterud. Det er helt sikkert at der skal holdes skarpt øje med dem og i min lille bog, kunne jeg godt se dem som favoritter til den samlede sejr.     


Team SMRK – Nissan R89C “TENORAS” - 1870.49 omgange.
Brian, Lennart og Jacob, kæmpede i hele første runde med at finde grebet. Først i 2. runde begyndte det at ligne noget og vi kunne køre tider der matchede og lidt hurtigere end de to forreste hold. Desværre var det for sent, de var kørt. Derimod var vi kort nede og vende på P5, før vi fandt vejen forbi HMC, men foran lå Jysk Sprit, som vi langsomt hentede. Men tiden var ved at rende ud og vi tog os efterhånden til takke med P4. Men så fik jyderne problemer og måtte have bilen i pit og vi kunne liste forbi. Undervejs tog holdet to banerekorder.   


Team HMC – Porsche 962KH “YOKOHAMA” - 1841.08 omgange.
De gæve gutter fra Herlev - Jannick, Henrik og Jesper kørte et forholdsvis anonymt løb. Under fredagens træning måtte de konstatere, at bilen var så svær at køre med og manglede fart, at de lørdag morgen besluttede at bygge en ny bil op. Derfor mistede de værdifuld træningstid og den sidste fintuning. Som i SMRK’s tilfælde tog det noget tid før at de fik kørt bilen ind, men efterhånden fik gutterne styr på bilen og ligeledes fik de lidt hjælp af jyderne, der sejlede agterud, og kunne efter hårdt arbejde slutte på P4.   


Jysk Sprit – Lancia LC2/85 “POPPEYE the Sailorman” - 1823.09
Kaptajnen på den stolte pram, Kim - og hans befarne matroser Carsten og Stephan kørte et bundsolidt løb, de kunne ikke være med i den helt skarpe ende, men som løbet skred frem, havde de sat sig på tredje pladsen og i lang tid så det ud til at holde til mål. Men lykkens gudinde havde ikke noget glimt i øjet til de tre sømænd og prammen gik ned med mand og mus i de døende minutter af racet. Med ærgrelse kunne de se at både SMRK og HMC drønede forbi dem og de måtte tage sig til takke med 5. pladsen. Men sikkert er det, at de vender frygteligt tilbage.   


MMA Fighters – Nissan R89C “GULF” - 1718.44
De kom, de så – men de sejrede ikke rigtigt. Teamchef Mogens havde hevet Lasse og Anders ind i buret og var klar til at dele øretæver ud, men det eneste de indkasserede var en blodtud og efterfølgende en knockout. Deres bil meget svær at køre med og småproblemer og motorskift gjorde det ikke nemmere. Det var udelukkende en øv-dag for holdet, der kæmpede bravt. Det er helt sikkert at de ikke skal dømmes ude og jeg ser muligheder når de får skiftet plastikunderlaget ud med træ.   


Endnu en gang tak til alle, vi ses næste gang. Jeg melder lige et par datoer ud, sådan at vi kan få 3. afdeling på plads. Men det er sikkert at vi kører finalen hos HMC.

Hvis der er nogen som ligger inde med billeder fra dagen så smid dem venligst op. ?
Med Venlig Hilsen
Jacob Hansen
SMRK

"Den største forhindring til sejr, er blodstyrtning eller stålfinger"

Offline Gylden74

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • Navn: René Birk Gyldenvang
Sv: DEL 2019 1. Afd. hos OSCC Race Report
« Svar #1 Dato: Juni 24, 2019, 13:21:47 pm »
Der skal også lyde en stor tak for løbet fra OSCC  :)

Selvom vi førte løbet, kunne vi som Jacob skriver ikke på noget tidspunkt læne os tilbage, der var max. pres på hele tiden, og det var fedt. (Stor respekt til de unge drenge hos Alien)

Også fedt at så tæt et løb kunne foregå i så god en stemning, sådan skal det være  :)

MvH

René B.G
OSCC

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: DEL 2019 1. Afd. hos OSCC Race Report
« Svar #2 Dato: Juni 25, 2019, 14:28:23 pm »
Jeg ligger inde med nogle videoer af både dag og nat-kørsel, men om sådan nogle kan lægges ind her, har jeg ikke forstand på. Har nogen forstand, så send en pm med en mailadresse, så sender jeg filerne.

I øvrigt, tak for et frygteligt race, i hvert fald resultat og køremæssigt. Som altid et fantastisk velgennemført arrangement i Nykøbing, vi kommer gerne igen.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.