SCALERACE . DK
Scalerace => 1:24 Biler => Emne startet af: lotus4ever efter September 23, 2012, 20:20:58 pm
-
Den anden hvad har vi gang i tråd er nu blevet så lang at der skal nogle nye til, så her er en klassiker tråd hvor de fine biler fra før 1974 hører til.
Jeg regner med at lave et par tråde mere så vi får delt lidt op.
-
(http://www.nvsaac.com/photogallery/images/GT40/1968/68%20boac/68boac34e%20Mclaren-Spence%20Ford%20P68.JPG)
Sådan en Ford 3L eller Ford P68 har været en af mine favorit sportsprototyper siden jeg fik en 1/32 Airfix Ford 3L i julegave af min far. Dengang havde jeg en Fleischmann Auto Rallye racerbane, som blev stillet op med jævne mellemrum, og så blev der udkæmpet lokale Le Mans løb.
Den der Airfix Ford 3L var dengang den hurtigste bil jeg havde. Det var en af de minirace konstruktioner som var meget populære der i starten af 70‘erne, et sprøjtestøbt karosseri med en motor/gear pod som var clipset fast i karosseriet, forakslen sad i sin egen holder ligesom guiden.
(http://www.philsmith.co.uk/Slotforum/Cimg5444.jpg)
Jeg ved ikke om de havde tænkt over det, men Airfix brugte en Johnson motor, som vel havde størelse som de fleste Mabuchi motorer fra den tid, og det gav en eller anden form for “magnatraction” før de overhovedet havde tænkt på det.
(http://www.philsmith.co.uk/Slotforum/Cimg5445.jpg)
Ud over at den var hurtig, og i øvrigt rød, så syntes jeg at formen på Ford P68‘eren er utrolig fed. Len Bailey som designede den brugte et hul i reglerne, således at en Ford 3L faktisk havde status af at være en åben bil, selvom det kun var på grund af et meget lille hul i taget, men på den måde kunne bilen bygges lavere end de lukkede prototyper.
(http://www.scaleracing.de/shop/images/products/main/40736.jpg)
Ford P68 er flad, bred og lang. I virkeligheden havde Allan Man Racing ikke rigtigt nok support fra Ford UK, og selvom bilen udviste potentiale var der hverken penge eller resurser til at færdigt udvikle bilen eller motoren til langdistancerace.
(https://lh6.googleusercontent.com/-SLevLYaXcIc/UF2KxSfDr6I/AAAAAAAAAB8/4H_hR8O4gC0/s640/SAM_0781.JPG)
Det var jo en “almindelig” 3 L. Ford DFV Cosworth F1 motor som kun var minimalt lavet om for at kunne køre langdistancerace.
Yderligere blev 3L klassen uinteressant på grund af Porsche’s 5L 917 sportsvogn som de lykkedes dem at fuske en homologering af, og dermed overlevede de “store” prototyper frem til 1971.
(https://lh5.googleusercontent.com/-QC_6s9ZNkEI/UF2K3ljd-MI/AAAAAAAAACM/2VW_ZPz-8VA/s640/SAM_0783.JPG)
Dermed havde bilen en noget kedelig motorsports karriere uden et eneste gennemført løb, og flere kørere som slet ikke ville køre bilen fordi de anså den for farlig. Grunden til dette var at det lave svungene karosseri genererede nemlig for megt front end greb, og alt for lidt greb til baghjulene (Ikke helt ulig den oprindelige Porsche 917).
Men i minirace fungerede den altså, lav, flad og bred. I mange år har man kun kunnet få den i en monster tyk/tung resin version, som jeg har overvejet at kopiere i silikonen mange gange. Heldigvis valgte Mark at købe den og lave den klar til at kopiere. Men det er altså over to år siden, og i mellemtiden er der så dukket en Werksudgave op og en Dieter Jens Völkl udgave. Werk er som altid lige lovligt i den dyre ende, så jeg har kastet mig over Jens Völkl, og det er et fint lille kit, med karosseri, ruder, instrumentbord, lygteglas og hjulindsats til €50,00. Da jeg alligevel har kørere, lygter og alt det andet lir liggende, kan jeg lige så godt spare de €100 Werk tager ekstra for sin Ford 3L.
Og så blev jeg endnu mere nærrig, og så om jeg ikke havde decals der passede i brok kassen. Og det havde jeg. Så derfor malede jeg guldstriben. Og begyndte at sætte mine 30 år gamle decals på - de er købt inde i Hobbyhjørnet på Østerbro omkring 82-84!
(https://lh6.googleusercontent.com/-xwkUb-TEUpc/UF9k7IB6LBI/AAAAAAAAAC0/Hb-MaxrXMwk/s640/SAM_0784.JPG)
Jeg har, eller rettere Mark har, bestilt de rette decals fra Werk, så næste karosseri jeg laver bliver med nye decals, så må vi se hvilken af de to der bliver mest autentisk.
(https://lh4.googleusercontent.com/-3BFru4mXj4E/UF9kyT-HtSI/AAAAAAAAACs/QpcgToLVXBQ/s640/SAM_0785.JPG)
Spm chassis har jeg valgt at sætte et Slotvision Mach II (Tror jeg det hedder), det har den helt ideelle bredde, og så er vægt fordelingen ikke helt ulig de nye og hundedyre Werks chassiser. Det er klart at jeg må have fat i et Werks chassis hvis Slotvision fætteren ikke er hurtig nok, men kan jeg spare €139-€149 så er det jo værd at tage med. Den skulle gerne være klar til debut i vores klassiker løb i Frederikssund på tirsdag.
(https://lh5.googleusercontent.com/-eVY1SUkwmpI/UF9lMwrqptI/AAAAAAAAADQ/4f8YzsEhtCQ/s640/SAM_0789.JPG)
-
Bilen klar til Vikings 6 timers løb på lørdag.:
(https://lh6.googleusercontent.com/-V9iSznGiH7g/UJK3xN-SrOI/AAAAAAAACj8/eSHbLUo6Plc/s645/SAM_0792.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-8vEJ4poVwEM/UJK30_vt0FI/AAAAAAAACkQ/3vDWODNgMhQ/s645/SAM_0795.JPG)
Og ja, det er forkerte hjulindsatse, fordi Dieter Jens sendt dem med, så det må jeg leve med lidt endnu. Bilen skal efter 6 timersløbet have en ny kører indsats/motor attrap, og så skal jeg se at få fundet blinklysene bagtil for de er væk lige nu :)
-
Pål, du kan bare kontakte mig, hvis du mangler fælgindsatser - jeg er leveringsdygtig i rigtig mange forskellige i både 15 og 17mm - også P68 indsatser :-)
-
Hej !
Her er så RfV`s bil til vores 6 timersløb.
[attach=1]
-
Pål, du kan bare kontakte mig, hvis du mangler fælgindsatser - jeg er leveringsdygtig i rigtig mange forskellige i både 15 og 17mm - også P68 indsatser :-)
Jammen så sender jeg dig en mail :)
-
Hej Pål, og i andre fra VSC, har fulgt interesseret med i jeres klassiker tråde, både vedr jeres 6 timers løb, og jeres andre løb!
Men, en ting undrer mig? Kan forstå i ikke må køre med åbne biler! Og i din historie om P68 skriver du at den var klassificeret som åben bil! Hvordan hænger det sammen?
-
Hej Pål, og i andre fra VSC, har fulgt interesseret med i jeres klassiker tråde, både vedr jeres 6 timers løb, og jeres andre løb!
Men, en ting undrer mig? Kan forstå i ikke må køre med åbne biler! Og i din historie om P68 skriver du at den var klassificeret som åben bil! Hvordan hænger det sammen?
Den udnyttede et hul reglerne som dengang i 68 havde med en bils total højde at gøre. Det betød at man ved at lave et lille hul i taget på omkring 25 cm x ca. 40 cm fik bilen homologeret som en åben bil. Dermed kunne man lave taglinjen lavere end hvis den havde været homologeret som en lukket bil 8)
Øvelsen gik ud på at man mente at den kunne gøres mere effektiv aerodynamisk hvilket jo viste sig at virke stik modsat, da bilen var super ustabil indtil man begyndte at lave alle mulige flaps, vinger og spoiler. Bilen havde stort potentiale, men Alan Mann Racing havde ikke finanserne til at videreudvikle den.
I slot sammenhæng er den klassificeret som en lukke sportsprototype, hvilket igen viser hvor svært det kan være at lave regler indenfor minirace ;D
-
Det vil så sige, at fordi du kører med en 'åben' bil, i den lukkede klasse, har du et væsentligt lavere karosseri?
-
Det vil så sige, at fordi du kører med en 'åben' bil, i den lukkede klasse, har du et væsentligt lavere karosseri?
Faktisk ikke, hvis man sætter Ford P68'eren op ved siden af en Ferrari 330P4, eller en Ferrari 312P Coupe er taglinierne i samme højde, og så er den noget smallere over bagen.
-
Det vil så sige, at fordi du kører med en 'åben' bil, i den lukkede klasse, har du et væsentligt lavere karosseri?
Faktisk ikke, hvis man sætter Ford P68'eren op ved siden af en Ferrari 330P4, eller en Ferrari 312P Coupe er taglinierne i samme højde, og så er den noget smallere over bagen.
But i like it ;)
-
Det vil så sige, at fordi du kører med en 'åben' bil, i den lukkede klasse, har du et væsentligt lavere karosseri?
Faktisk ikke, hvis man sætter Ford P68'eren op ved siden af en Ferrari 330P4, eller en Ferrari 312P Coupe er taglinierne i samme højde, og så er den noget smallere over bagen.
Ok :D
-
Bo det er jo fordelen ved at være den der skriver reglerne ;D >:(
Mvh Kenny
-
Bo det er jo fordelen ved at være den der skriver reglerne ;D >:(
Mvh Kenny
Ja, det er klart :)
-
Et par classic karosser, lige hjem kommet fra tyskland.
P 908/3 er lidt skæv, men mon ikke det kan rettes?
-
EN BØRNE RACER
Camaro Hard body på wp chassis. Motor, sort Carrera.
Gearet, så junior kan køre fuld fart banen rundt, nå jeg kører classic, på 11 volt ;)
og ja, der mangler kører, er blevet påtalt af "ejeren" ;D
-
Hej !
Så er der ved at være en Cobra færdig til det første klubløb hos VSC ;)
Jeg er ved at fremstille en midlertidig føreindsats. Det må være godt
nok, indtil jeg får bestilt vare fra Tyskland :)
Deltager i den lille klasse. Kørte i første test 6,7 i spor 4 :P
[attach=1]
-
Hej !
Så er der ved at være en Cobra færdig til det første klubløb hos VSC ;)
Jeg er ved at fremstille en midlertidig føreindsats. Det må være godt
nok, indtil jeg får bestilt vare fra Tyskland :)
Deltager i den lille klasse. Kørte i første test 6,7 i spor 4 :P
(Vedhæftning link)
Så er vi kommet lidt videre. Jeg tror, at den bliver nice :)
[attach=1]
-
Hej MiHu
Tillykke med de 60 år. :)
Meget fin bil, glæder mig til at se den live.
Mvh.
Per
-
Tak Per !
Bilen er fremstillet som en testbil :) Denne version skal jo køre med stor forrude ;)
Jeg skal til at bestille stumper til den næste Cobra :P
-
Et af de seneste projekter - jeg er ved at lave en ny master til et tidligere projekt: 1:24 Autocoast Ti22 CanAm:
(https://lh4.googleusercontent.com/-IStCGSVNzHk/Usb71ldzI8I/AAAAAAAAbm8/5PYpjp_sBQU/s640/IMG_7277.JPG)
billeder af den første model jeg lavede for nogle år siden (silikoneformen er siden gået død):
(https://lh4.googleusercontent.com/-isBy-JdMe1Y/S1skBLasX_I/AAAAAAAADVU/cOa6qxAuP_A/s640/ti22%252023-1%2520004.JPG)
https://lh4.googleusercontent.com/-IStCGSVNzHk/Usb71ldzI8I/AAAAAAAAbm8/5PYpjp_sBQU/s640/IMG_7277.JPG (https://lh4.googleusercontent.com/-IStCGSVNzHk/Usb71ldzI8I/AAAAAAAAbm8/5PYpjp_sBQU/s640/IMG_7277.JPG)
mvh Niels Elmholt
-
Er ved og bygge denne impala et lille for sjovt projekt. Skal nok have en ny farve. Er bygget på et plafit Excel chassi (http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/na3aje2u.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/ge3uzyba.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/y7asury6.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/azepuget.jpg)
mvh
Casper
-
Wauv! Lækker
-
Ja, begge er lækre.
Ti22 er jo noget af en bil.
Så vidt jeg husker, meget innovativ, specielt for den tid.
Noget med at de andre CanAm biler fandt manden for bløde, de bøjede, så han havde en ide om at bryde med sit team, og lave stivere bunde af det nye vidundermateriale Titanium (meget forkortet udgave af historien).
Ang. Impala, jeg lavede en Belair 57 til min far, for nogen år siden, samme chassis.
Det ser herligt ud, på en racerbane, med flydere/dollargrin/amerikanerbiler.
-
Er ved og bygge denne impala et lille for sjovt projekt. Skal nok have en ny farve. Er bygget på et plafit Excel chassi ]
mvh
Casper
Wow..! den er jo perfekt...
Du skal selvfølgelig kører med den til:
"American Graffiti Hot Rod Slotcar day!"
Lørdag den 29. Marts
Desert Spring Street and Strip
http://www.scalerace.dk/index.php?topic=4980.0 (http://www.scalerace.dk/index.php?topic=4980.0)
Nu skal den jo bare males hvid så er det jo Steve's Impala fra filmen:
(http://www.cartechbooks.com/media/wysiwyg/FeaturedVehicles/losthotrods/CT487_5-32.jpg)
-
Den bli'r sort med pinstripe på bagklappen
mvh
Casper
-
Lidt længere (http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/a2y9uny3.jpg)(http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/egahabab.jpg)
mvh
Casper
-
Med et sæt gummihjul er den stadigvæk meget velkommen.. :D :D :D
Den er super fed med den store motor, men sidder den ikke lidt højt?
-
Den her er på vej i det lille værksted i Handest. :D
Torben
-
For en del år siden lavede jeg en grp Ti22 body baseret på et japansk resinsæt. Formen på karossen var dog ikke tilfredsstillende, så jeg brugte en del timer på at remodellere faconen på den indtil jeg var tilfreds med resultatet.
Jeg lavede også et par karosser dengang, men de var lidt tunge og formen er senere gået til.
(http://lh4.googleusercontent.com/-iHSZLu-8x1Y/S1skDC-Ak1I/AAAAAAAADVg/ovkbO0h9Qgw/s912/ti22%2023-1%20007.JPG)
Bilen var flot med mange detaljer og karossen blev senere erstattet af en identisk, men lettere model. Den bil bor nu ved en af mine gode venner.
Jeg har gennem længere tid overvejet at lave en ny form og strippede derfor den første karosse for decals etc og modificerede den en smule. Jeg lavede derefter en ny form og de første karosser er rullet ud af fabrikken
(http://lh4.googleusercontent.com/-TK_0CodivNA/Uv9dRtyqNKI/AAAAAAAAckE/95XQ6ZAJF9U/s800/IMG_7822.JPG)
Filen med de første decals var gået tabt, så jeg måtte gentegne al grafik og inkluderede denne gang også reklamemærkerne på siden af bilen.
(https://lh6.googleusercontent.com/-KmqGQxj0sIg/UxEyF2gtzSI/AAAAAAAAcnQ/YqJJL3XXcPE/s912/IMG_7877.JPG)
Linierne og sponsor decal er trykt med laserprinter på klar decal papir og det hvide print er lavet på en ALPS printer. Jeg har brugt Bare Metal foil til siderne.
(https://lh4.googleusercontent.com/-f_Q4ne3U1rA/UxE1FGR2rzI/AAAAAAAAcnc/j9pXa1ZBEkM/s912/IMG_7881.JPG)
De nye decals ser fine ud på bilen.
Desværre gik et eller andet galt under den sidste lakering og den underliggende hvide maling begyndte at opløses i kanten af mærkerne og man kunne ane primeren nedenunder :-(
Da der snart er løb for disse biler, kunne jeg ikke nå at lave det hele om, så den blev lappet så godt som muligt og jeg droppede også den planlagte kører i fuld 3D + andre detaljer.
(https://lh5.googleusercontent.com/-UCZwQTV3pfw/UxE1Z974uLI/AAAAAAAAcnk/8atWzNptNBQ/s912/IMG_7873.JPG)
Jeg ville bruge det Werks chassis, vi brugte på vores 917LH i Neumünster sidste år og derfor skulle der fremstilles nye hjul med passende indsatser. Indsatserne er mine egne 15mm "Eagle", som også ser rigtige ud på denne her Ti22. Bremseskiver er hjemmelavede og trykt på tyndt karton.
(https://lh5.googleusercontent.com/-CGLNb3AJBYk/UxZhu0L_1WI/AAAAAAAAcp4/gPfa7T__Hi8/s912/IMG_7925.JPG)
Det færdige resultat ser fint ud på billedet, men finishen er ikke super set tæt på, men det må gå for denne gang.
(https://lh5.googleusercontent.com/--VcV6MkWObc/UxZhvzJT10I/AAAAAAAAcqA/5l_arRPAsnQ/s800/IMG_7934.JPG)
Werks chassiset - det viste sig at kulfiberpladen der bærer forhjulene var flækket og en ny måtte derfor skyndsomt fremstilles.
Jeg testede bilen i aften i Skalbjerg og den kører forrygende :-)
Hvis du vil bygge en tilsvarende bil kan jeg levere et kit med grp karosse, vacformet vindspejl, resin fælgindsatser samt laser+ALPS printede decals - send en PM hvis du er interesseret.
Flere billeder af begge Ti22 projekter her:
https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/1241969AutocoastTi22# (https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/1241969AutocoastTi22#)
Niels
-
Hej Niels
Et kæmpe arbejde ;D fantastisk flot som alt som kommer fra din hånd :) :) super cool model.
Ses
Mvh Borch
-
Man kan få diverse tabletter og andet lort mod depressioner etc, men man kan også supplere med at bygge en Retro F1 - det hjælper en del :-)
(https://lh3.googleusercontent.com/-KzyeKXE9tbQ/VP9jkZkOUpI/AAAAAAAAj2Q/TmqMRYLMV2A/s1024/IMG_2506.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-cqiIafljBJ0/VP9jlA9Bb8I/AAAAAAAAj2U/6tnqzy1BEXY/s1024/IMG_2509.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-MPn9YYfhhSs/VP9jlwQeuXI/AAAAAAAAj2g/n_MUIs9t6wk/s1024/IMG_2510.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-8_lL41Lb2lo/VP9jm91piQI/AAAAAAAAj2k/P8i6cBAVXTM/s1024/IMG_2511.JPG)
Bilen er lavet til en kunde, som ønskede en kopi af en af mine tidligere biler og den blev meget fin, men nu er jeg jo nødt til at lave en til mig selv :-(
vi ses derude på et eller andet tidspunkt...
Niels
-
ved ikke om der er en DSV kategori af ''Hvad har i gang i'' men her er mit DSV projekt..... det er en Alfa Romero GTA på et Slotvision mk 3 der er dremlet gevaldig ned for at kunne komme under en alfa..... men jeg tænkte at nu har det chassi lagt længe nok i skuffen og grint af mig, så nu skulle det være.... de foreløbige testkørsler med chassiet viser en go stabilitet så mun ikke jeg kan få den til at kører ok.
-
Jeg har da bare gang i Ferrari 250 GTO-64 og en Daytona Comp.
mere så i ved det
Peter C
-
en lille opdate af mit alfa projekt
jeg har slebet,filet, lodet og boret for at få noget brugbart ud af dette Slotvision chassi.... og nu skulle den være der..... eller jeg tør ikke ta mere af af frykt for at svække chassiet, men jeg sys nu den ligger til den tunge side.... hvad siger i ????
-
En vægt på 105-125 gram for et komplet køreklart chassis er nok målet.
-
Ja jeg ville ikke selv tage materiale ud af et Slotvision chassis, for noget af det som udemærker sig ved det chassis er et meget lavt Center of Gravity, og det er da en fordel.
-
En vægt på 105-125 gram for et komplet køreklart chassis er nok målet.
Minimums vægten i DSV er 130g...
Se dette fine lille link: https://attachment.fbsbx.com/file_download.php?id=538784539589710&eid=ASsbJZkdqNIBuEHH8N6K5y93MrcaABbpq865hZtS8tgeN1lDLa3WEpVNMWsLQQkhB44&inline=1&ext=1429085339&hash=ASvkW6stvaHrLoI- (https://attachment.fbsbx.com/file_download.php?id=538784539589710&eid=ASsbJZkdqNIBuEHH8N6K5y93MrcaABbpq865hZtS8tgeN1lDLa3WEpVNMWsLQQkhB44&inline=1&ext=1429085339&hash=ASvkW6stvaHrLoI-)
-
Det ved jeg Leif, men på et køreklart chassis skal der en karosse på, og så er det en køreklar bil på 130-150 gram ;)
-
jeg læste det som komplet bil på 105 -125g.... ::)
-
Ja der er da nogle gode tanker i det der bliver sagt, men jeg hæfter mig ved det sidste løb hos retro world hvor ham der vandt kørte med en bil på 130g og min karosse vejer ca 20 g sidst jeg havde chassiet samlet mener jeg at den vejet 120g og så skal der lige lidt lim og lidt skumpummi, så jeg regner med at den kommer til at veje 145g. når jeg så tænker på at mine omgangstider ligger 0,5sek langsommer end Leif's bil da jeg testede chassiet i mandags så skal der virkelig tænkes kreativt for at finde lidt ekstra fart....en af mulighederne er mindre vægt og efter som karossen allerrede er lettet 5g så er der ikke ret meget mere at slibe af der...
-
Jeg tror du tager fejl :( hvis dit chassis, uden karosse ikke kan følge med Leifs komplette bil, er der noget andet galt
Om det er i den ene eller anden ende af håndspeederen ved jeg ikke ;)
Men lad os antage at det er på banen forskelligheden ligger, så vil jeg mene at der er noget galt med opsætningen af dit chassis
Et Dsv chassis uden karosse har væsentligt lavere tyngdepunkt end en komplet Dsv bil, også selvom det er en let gfk, og samtidig er totalvægten mindre, altså burde dit chassis let kunne køre fra en komplet bil.
Jeg tror i ikke din bil bliver hurtigere af at du gør den lettere, måske nå det går lige ud. Men for hvert gram du fjerner i bunden, hæver du tyngdepunktet, og sænker derved svinghastigheden.
Min P911, bygget af et samlesæt, har et lukket 60 mm Schöler intruder, ændret til 58 mm pga body
Selvom den er relativt tung, har jeg lagt mere vægt i bunden, for at kompensere for den tunge body
Og den er absolut konkurrence dygtig.
-
Jeg tror du tager fejl :( hvis dit chassis, uden karosse ikke kan følge med Leifs komplette bil, er der noget andet galt
Om det er i den ene eller anden ende af håndspeederen ved jeg ikke ;)
Men lad os antage at det er på banen forskelligheden ligger, så vil jeg mene at der er noget galt med opsætningen af dit chassis
Et Dsv chassis uden karosse har væsentligt lavere tyngdepunkt end en komplet Dsv bil, også selvom det er en let gfk, og samtidig er totalvægten mindre, altså burde dit chassis let kunne køre fra en komplet bil.
Jeg tror i ikke din bil bliver hurtigere af at du gør den lettere, måske nå det går lige ud. Men for hvert gram du fjerner i bunden, hæver du tyngdepunktet, og sænker derved svinghastigheden.
Min P911, bygget af et samlesæt, har et lukket 60 mm Schöler intruder, ændret til 58 mm pga body
Selvom den er relativt tung, har jeg lagt mere vægt i bunden, for at kompensere for den tunge body
Og den er absolut konkurrence dygtig.
måske har du ret Bo men jeg oplevede ikke andre fejl end at den Fishtaylet ned af langsiden .... men jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg skal gøre for at få den til at holde op med det(har pga sygdom og andre omstændigheder ikke bygget biler i et godt stykke tid)....ja og så kørte den ikke med de rigtige dæk og jeg er i skrivende stund ved at lave et sæt black Magic dæk til den.... ud over det har jeg siden i mandags boret et nyt hul til motorbeslaget da motoren stod meget skrå på tandhjulet og det har mulig vis givet for meget modstand i gearet.... men nu sætter motoren mere parallel med bagakslen.
Jeg sys også at der er lige lovlig meget slør i hullet til styre tappen så jeg regner med at lave et nyt på et eller andet tidspunkt..... kom endelig med med konstruktive ideer hvis i har nogen
-
Lyder i hvertfald som det mangler greb ::) et sæt friske black magic, og lidt dækrens vil nok afhjælpe meget af problemet
Mit bud på en vægt var ikke helt galt
Her er mit nsu chassis.
-
Hej
Så jeg klar med en 69' Chervolet Camaro til
http://www.scalerace.dk/index.php?topic=6054.0 (http://www.scalerace.dk/index.php?topic=6054.0)
og lige et billede af 1:1 bilen:
(http://www.historictransam.com/images/WineCountry04/wc040221.jpg)
Neckcheese GFK karosseri, Scaleauto bund, Bison motor og Procomp 3 hjul 8)
-
6 Retro F1 karosser til en klub i Østrig:
(https://lh4.googleusercontent.com/-NDX5XrE99BY/VVBNvDzQU7I/AAAAAAAAkd0/9hm9dnfN17s/w1479-h805-no/WP_20150511_001.jpg)
Niels
-
klar til onsdag i smrk ;D
-
Hej Keld
Den ser godt ud.. lad os se bunden 8)
Men.. en 917 passer ikke rigtig til Targa Florio ;) ;)
-
Den passer da fint til targa florio, men er jo bare bygget til classic løb som det hos jer og så i dmgu tror jeg han vil deltage.
Bunden er racefun chassis som du kan købe i min shop
-
Det var humor Keld ;)
Men flot bil :)
Angående chassis har jeg gang i et noget mere eksperimentalt, og må sige bilen ligger fantastisk på banen, der skal "bare" findes et par 1/10 mere.
-
humor hvor?
Det er et standard DSCII chassis (http://butik.slotworld.dk/produkt/racefun-dsc-ii-chassis-bredt/) opsat som mine egne som vi har haft fin succes med i Tyskerlandet.
Der kører flere 917'ere rundt omkring i hele landet med samme chassis og opsætning (hvis ikke de har skruet siden de købte)
Eksperimental har jeg været igennem mange ting, men tiden er ikke til det vilde.
Dog kommer jeg snart med noget til GT/LMP bilerne, jeg har fået lavet prototyper og skal ha dem tilrettet inden test.
Hvad har du gang i lad os se billed af bil og bund.
-
Humoren bestod i at en 917 aldrig har kørt Targa Florio, da den var for klodset..
Det havde intet med dit chassis at gøre ;)
-
Humoren bestod i at en 917 aldrig har kørt Targa Florio, da den var for klodset..
Ikke 100% korrekt, i 1970 Kørte Vic Elford 5 hurtigste omgangstid under fredags træningen med en 917K, men da Porsche havde lanceret 908/3 til samme løb valgte de 908/3 da den havde lettere ved at komme igennem de snævre sving.
Så den har kørt træning og jeg har også kun trænet med den på Targa Florio :)
sagt af den ene super idiot nørd til den anden :P
-
Det var da satans ;D har ikke undersøgt det så meget ;)
Men så er det jo næsten historisk korrekt, men Vic Elford kørte vidst ikke for John Wyer ;) er ikke helt sikker på stående fod, men kørte han ikke Martini?
-
Så den har kørt træning og jeg har også kun trænet med den på Targa Florio :)
[/quote]
Se, det er god humor :D
-
nu smadrer vi jo næsten tråden, men det er klassisk stadig.
Jo Porsche havde 2 fabriksteam, det ene ledet af JW, de kendte gulf farver
908/3 var også kun lavet til fabriksteam ingen private fik lov at købe som med 917
i Targa havde JW 3 stk 908/3 med og den sidste hvide med røde streger til det andet team (Salzburg / austria teamet originalt)
Men for lige at forvirre os nørder så var det en rød austria 917'er med gulf klistermærker på Vic kørte i om fredagen.
Austria teamet havde i 70 lange striber trukket fra lygterne, for året efter at overgå til Martini Racing og få sølv biler
martini havde i øvrigt sponseret andre privatteams i efteråret 1970.
Nå der er mere historie end jeg har tid til at fortælle, men i kan komme forbi Racefun og kigge i de mange mange mange bøger vi har fra den tids racerbiler. og Peter C kan svare på alt om Ferrari :)
(http://www.matthias-pohl-modellbau.de/Porsche917TestcarTF70-1.jpg)
Jeg mener i øvrigt at årsagen til den ikke deltog i løbet var at en mekaniker smadrede bilen om fredagen så valget på 908/3 var let.
-
Hej er noget mere classic.
Bilen skal køre Vikings 6 timers løb i år, og den er allerede færdig :D, af Illuminati classico teamet.
-
Keld: Ja, der var lige et hul i min viden der 8)
Hvor er det sjovt :)
Per: fed bil, er helt vild med P956/962 bilerne :P glæder mig til at lege med den ;)
-
En bil, som passer fint til Targa Florio ;D
Retfærdigvis skal det siges at jeg ikke selv har lavet den.
-
Flot bil Per, men pas nu på de lave bander deroppe, den vinge konstruktion er bygget til at løfte røven op på banden.
Har prøvet at køre 962 på den bane, en højere bande ville hjælpe.
-
Hej Keld
Tak
Du har ret, det er en farlig bane, men jeg går i mit stille sind og håber de får lavet en træbane, der er trods alt lang tid til løbet, det tog os i SMRK ved alles hjælp ikke ret lang tid at lave den vi har, nok fordi vi var ret enige i hvordan den skulle være, så den også kom 32 folkene til gode.
Hilsen Per
-
Halløj
Jer med kendskab til mange klassikere. Er der nogen der kender bredden på henholdsvis werks Ferrari 512 CL og en werks Ferrari 312 pb og hvor bredt chassis der kan være under?
-
Halløj
Jer med kendskab til mange klassikere. Er der nogen der kender bredden på henholdsvis werks Ferrari 512 CL og en werks Ferrari 312 pb og hvor bredt chassis der kan være under?
Hej Lennart !
Den Ferrari 312 PB, som jeg lavede på et tidspunkt var 74 mm målt inden i karosseriet.
Jeg har stadigvæk karosseriet.
[attach=1]
[attach=2]
-
1:24 Lotus Mk. XI
Glasfiber-udgave af en modificeret Profil 24 resin static kit. Jeg har bygget resinsættet færdig som en model af en dansk bil kørt af Julius Voight-Nielsen og sponsoret af Long cigaretter:
(https://lh3.googleusercontent.com/--32kqW4K250/VXEDpYbRiAI/AAAAAAAAlT4/aWF2Dbx_ae8/s912/IMG_3019.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-OWim5faMzcQ/VXEDqCjxYEI/AAAAAAAAlT8/yg5vII5MAW8/s800/IMG_3022.JPG)
men der skulle jo også laves en miniracer med glasfiber body, men det er jo en meget lille bil og der er ikke meget plads indeni, så jeg planlagde et chassis med frontmotor og kardantræk til baghjulene. Mit første udkast var med dobbelt udveksling, men det blev opgivet til fordel for et mere enkelt layout. Chassiset skulle være i messing, men det jeg har på lager er sindsygt hårdt og ikke til at arbejde i, så jeg beslyúttede at lave chassiset i kulfiber og så veje chassiset op med bly bagefter.
(https://lh3.googleusercontent.com/-hn7P6wTshc4/VXZduF-aIzI/AAAAAAAAlX0/5BuBCESO51Y/s720/nokia%252520003.jpg)
Glasfiber body, chassis og den originale tegning
(https://lh3.googleusercontent.com/-qa379lnlXbk/VXZdvquoWTI/AAAAAAAAlYE/b_6x91sKRBA/s800/nokia%252520007.jpg)
set nedefra
(https://lh3.googleusercontent.com/-t_gUrK_OBX8/VXZdwAIPGJI/AAAAAAAAlYI/ef15E8SUHEI/s1024/nokia%252520008.jpg)
Forenden er ophængt i t-nuts og fjedre
(https://lh3.googleusercontent.com/-qSnyAqiNrA4/VXd07wL2A5I/AAAAAAAAla4/RTeht7i1SbQ/s1152/nokia%252520005.jpg)
Den endelige udgave (tror jeg nok)
Næste skridt er at lave hjul + fører indsats og male body mm den bliver magen til standmodellen med Long-mærker
mvh Niels
-
1:24 DSV-model af Volvo PV 544 kørt af Volvo-forhandleren Jens Nielsen, Silkeborg:
(https://lh3.googleusercontent.com/-ItHdvjt8lPE/VbZIQxZCpEI/AAAAAAAAmGI/SqvLNQpO32E/s912-Ic42/IMG_3163.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-4iBKrABu38E/VbZIPAYTPXI/AAAAAAAAmFs/a7QnKzsRZh4/s912-Ic42/IMG_3158.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-mw9C_NX3NdE/VbZIRi4g6LI/AAAAAAAAmGM/MiDz0LW7SCo/s1024-Ic42/IMG_3164.JPG)
Chassis er en 13D small narrow front med grp body fra mit eget kit og med egne decals
flere billeder: https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/124VolvoPV544JensNielsenDSVBil# (https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/124VolvoPV544JensNielsenDSVBil#)
mvh Niels Elmholt
-
Hej !
Jeg har lige fået gang i en Lola T70 spyder.
[attach=2]
-
Hej Mihu
Er det den karosse jeg kender? Den ser rigtig flot ud.
-
Hej Mihu
Er det den karosse jeg kender? Den ser rigtig flot ud.
Jeps 8) Det er det. Hvis jeg får taget mig lidt sammen, er det den, som Lennart og Benny
skal køre med :P
-
Okay, spændende :) hvilket chassis er der under? Du laver den vel som en kopi af en rigtig racer?
-
Okay, spændende :) hvilket chassis er der under? Du laver den vel som en kopi af en rigtig racer?
Det er en kopi af èn der har kørt. Samme chassie som på min Ferrari 8)
-
Okay, hvad år har den kørt?
-
Nu hvor der er 5L Renne i Tyskland i denne weekend så kom jeg til at tænke på hvad Mathias & Co., ville sige hvis nu man byggede en perfekt kopi af denne her i 1/24.:
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11889582_10205809837463360_2739456088105517081_n.jpg?oh=ece4911f74534dc82012c7a9b4895fa0&oe=56844C00)
Ville den få 20 point i concours?
Det burde den, men de går jo så pokkers meget op i at alt er blankt tec. ;)
-
:D :D :D :D :D :D
-
Hej !
At lave den perfekte kopi af den bil, ville nærmest være umuligt :D
-
Hej !
At lave den perfekte kopi af den bil, ville nærmest være umuligt :D
jeg har mange biler der, efterhånden, kan komme tæt på ;)
Men vil GÆTTE på en perfekt udført kopi, med billeddokumentation ville give gode concours point :)
-
Den ville falde på at lakken ikke var blank nok! ;D ;D ;D
-
Den ville falde på at lakken ikke var blank nok! ;D ;D ;D
Mener bestemt Niels har fået 20 p på en bil uden blank lak.
-
Den ville falde på at lakken ikke var blank nok! ;D ;D ;D
Mener bestemt Niels har fået 20 p på en bil uden blank lak.
Jeg har fået 20p fire gange efter fradrag for perfekt højglanslak - senest i 2013 med en bil med hjemmeblandet silkeblank lak, som oven i købet vandt Best of Show :-)
Til gengæld skal alt andet på bilen bare være perfekt - ellers går den ikke. Og de er ligeglade med billeder - i 2013 havde jeg billeder med som vist at originalen var håndmalet med pensel og afdækningstape - lakken gav stadig fradrag :-(
mvh Niels
-
Det forstår jeg, men hvad om man kommer med en "finish line edition" med div skader, lavet perfekt?
-
Det forstår jeg, men hvad om man kommer med en "finish line edition" med div skader, lavet perfekt?
Det er OK, bare den er højglanslakeret og har de øvrige detaljer på plads
mvh Niels
-
Her lidt gode gamle klassikere, Alle originale fra start 50erne.
-
Er igang med en Fætter Rari...
-
Den ser rigtig flot ud Tommy 8)
-
Her lidt gode gamle klassikere, Alle originale fra start 50erne.
Det drejer sig om biler fra 1962-63 og et par år frem, så modellerne er nok ikke meget ældre ;-)
mvh Niels
-
Haha ja Neckcheese, det var meningen at skrive fra 60erne og at de er over 50 år gamle. Gik lige lidt hurtigt. :P
-
Haha ja Neckcheese, det var meningen at skrive fra 60erne og at de er over 50 år gamle. Gik lige lidt hurtigt. :P
Men ellers nogle fine biler, Cox, Revell etc - cremen fra midt- og sidst i 60'erne. Der er også et par Scalextric biler, som jeg også har fra min første racebane: Austin Healey og Mercedes 190. Havde du også dette sæt ??
[attach=1]
Da jeg var dreng, var der ikke penge til eksotiske ting som Revell og Cox - højdepunktet var 2 Fleischmann biler, som jeg fik i kombineret fødselsdags- og julegave - en fordel ved at fylde år 8 dage før jul :-)
Jeg har senere taget revanche og har fyldt lejligheden op med vintage racerbiler fra 1960'erne :-)
Lidt af det her: https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/VintageSlotCars# (https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/VintageSlotCars#)
mvh Niels Elmholt
-
Så blev jeg endelig færdig med Leif P's fine 1970 udgave af NSU'en - det holdt også hårdt
(https://lh3.googleusercontent.com/-yX8eeNa74-w/VluRsAVUtiI/AAAAAAAAm5s/PMtkR4WUFM8/s1123-Ic42/WP_20151130_004.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/--IBrRSYNjQk/VluRs53vLhI/AAAAAAAAm5s/In4CbFHok5Y/s913-Ic42/WP_20151130_012.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-UrvUhoDn7lA/VluRsp0bfkI/AAAAAAAAm5s/2uleRZ4hmZM/s912-Ic42/WP_20151130_010.jpg)
Chassis er et modificeret Werks chassis
Body, interiør og decals er af egen produktion
mere info her:
https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/Neckcheese124DSVRetroDecals (https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/Neckcheese124DSVRetroDecals)
https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/NeckcheeseRetro124DSVClassicF1EtcKitsParts (https://picasaweb.google.com/118370469759275492557/NeckcheeseRetro124DSVClassicF1EtcKitsParts)
mvh Niels Elmholt
-
Rigtig fin bil Niels 8)
-
(https://lh3.googleusercontent.com/-xFIX_LHDxIY/VnXOgo2OWJI/AAAAAAAAnNY/odif-rH13U0/s912-Ic42/DSC_0019.JPG)
Jørgen Kofoeds 1970 Imp
Bilen fås hos mig som bodykit og der er også 6 forskellige decals til bilen, som kan bruges i DSV eller den lille Classic-klasse
send en PM hvis det har interesse
-
Den er bare rigtig fed Niels :)
-
et lille projekt til de lange mørke dage.
-
Ja man skal jo nødig komme til at kede sig! :-)
-
Her er en dejlig classic'er jeg har lavet til en svensker.
-
Hej Per
Den er flot, men hvad er det for en?
Der er et Ford mærke på, men ligner meget en Ferrari?
Vh. Jan
-
Ford motor, Lola chassis og ....?
Jan ::)
-
Hej Jan
Tak.
Det er en Lola 280 og med Ford mærke ja, chassis ukendt, men tror at det bliver et Werks.
Hilsen Per
-
Hej Jan
ja, den rigtige bil var en Lola, med en Ford Cosworth V8 motor, en ned tunet udgave af F1 motoren.
-
Det er vist korrekt ;)
-
Den ser sgu' godt ud...... Flot ;)
Jan
-
Takker :)
-
et lille projekt til de lange mørke dage.
hva er det nu for en karosse
-
7 stk Porsche 908/3
1 stk Alfa Romeo 33/3
-
Classic projekt:
[attach=1]
-
Spændende 8)
Er det en Andy body?
Hilsen Per
-
Jeg syntes det ligner et plastik byggesæt
-
Det er et Monogram byggesæt.
Den vejer 27g som den er nu, jeg kan måske godt få et par gram mere af men med en total vægt på 220g i TranAm/NASCAR klassen går det nok
-
Ok
Glæder mig til at se den færdig :)
Hilsen Per
-
Her et par classic biler til mig selv :)
-
Orv hvor flot Per
Jeg har endelig fået adgang til malerkabinen / nabo-fælles lokalet som har været brugt af af andre, men nu kan jeg male løs.
Idag har disse fået sidste gang maling, og decals kommer på i løbet af ugen og lakeringen er færdig senest fredag.
-
Det ser lovende ud Keld 8)
-
Her et par classic biler til mig selv :)
Wow..!
Idag har disse fået sidste gang maling, og decals kommer på i løbet af ugen og lakeringen er færdig senest fredag.
Jamen, classic lever da i bedste velgående :) Ser spændende ud Keld!
-
Tak Leif
Classic race gør den i hvert tilfælled her på Sjælland ;)
Hilsen Per
-
Tak Leif
Classic race gør den i hvert tilfælled her på Sjælland ;)
Hilsen Per
Med Wiesel dæk :P som styre for vildt 8)
-
Styrer for vildt gør de så ikke, de sejler nærmere lidt rundt ;)
-
Bo det handler om slibning/polering ;)
-
Nej Bo de kører squ godt på gummi, du skal bare øve dig i at dosere gassen rigtigt.
Iøvrigt Bo er det mit nye must, vi skal kun have biler med lave numre det vejer mindre, så udgår de bare dem der falder af, lidt ligesom reallife ikk? ;D
Tak Leif, der er i dag smidt et par mærker på de 6 af karosserne, den sidste farve kunne jeg ikke få så en fra klubben har taget den med hjem til airbrush hvor han kan mikse den rigtige farve selv.
med i skal da have lov at se de første 6 inden de får klarlak i morgen. der er lige lidt småting der skal håndmales inden, omkring luftindtag osv. så de kommer til at se rigtige ud til sidst.
-
Hehe, det plejer at gå ok med og dosere gassen ;)
Og ja, nå man har et sæt det virker, kører de godt :)
Ja, hvis man ikke ryger af, er det jo intet problem, med påsættere.
Så mit mål må være at gå fra den hvide Corvette med nummer 33, til samme hvide bil, med nummer 3 :P
-
To cifrede numre har altid været bedst, de sata..s påsætter, vi er jo blinde.
Min egen nr. 12 i close up
[attach=1]
-
Hej Keld
Er pilene for at påsætter kan se hvad vej den køre ;)
-
Jeps de 3 med pile på er os tosser i klubben der bruger mere tid i baren end i rillen :D
har dog godt tænkt på om så ikke min bil altid ville blive sat imellem spor 1 og 2 nu den har 2 pile og nr. 12.
men jeg tager chancen og laver en messing kofanger bagest så det er de andre det går ud over hvis det sker :)
-
Det er til slæbekrog.
-
:D :D :D
-
Det er til slæbekrog.
Jeps bakgearet er lavere gearet så kan jeg bedre hive dig op af grøften når du ligger dernede og bander over dine dæk :D
-
Hehe, tror du virkelig du kan trække min limousine op?
-
Så er jeg kommet så langt at jeg kan vise de første billeder af 2 restaurerede klassikrere
Min Cobra er jeg meget glad for og glæder mig til at prøve den på banen.
Corvetten var skadet i hørjre skærm, hvilket jeg på bedste evne har prøvet at rep. og nu mangler den reelt bare lidt nye baghjul, da dem der er på er lige små nok i diameter efter min mening.
-
Og en Dsv fra Neckcheese, malet hos Gimle Slot Fabrik.
-
Fik stumper fra Werks i går, og er derfor gået i gang med det næste projekt :)
Lotus 47R Europa :P
[attach=1]
-
Uh ha da da, den kan blive farlig, spændende at se hvad du kan få ud af den.
Mvh.
Per
-
Uh ha da da, den kan blive farlig, spændende at se hvad du kan få ud af den.
Mvh.
Per
Jeg glæder mig til, at den er færdig. Har lige skrevet til Lennart, om han ville sende et
par billeder af hans. Men nice bil med 13" fælge.
Dækkene er blevet bragt til dækcentralen for videre bearbejdning ;) 8) Har spurgt
Svends dækpusher, om han lige ville fikse dem :D
-
Fik stumper fra Werks i går, og er derfor gået i gang med det næste projekt :)
Lotus 47R Europa :P
(Vedhæftning link)
Samme akselafstand som min Ferrari 330 P4 :P Den må dog maks. være 72 mm over
baghjulene.
-
Netop færdiggjort..er bil nr.2 jeg har bygget,så man lærer noget nyt hele tiden. Denne gang var "lærestregen" til næste gang, at give mere end 1 lag sølvmaling inden man lakerer :(
-
Ja man skal aldrig spare på farven, det er ellers en meget flot bil du har fået lavet.
Mvh.
Per
-
Herfra ser det godt ud Tommy :) nice
-
Her lidt sommerferie arbejde body Carrera.
-
Den er SÅ fin Per.
-
Tak Bo :)
-
Smukt, Per :-)
-
Tak Niels :)
-
Fedest Per.
Jeg har fået smølet mig færdig med interiør til en flok biler. Motorerne har fået 8 stykker tandstik hver.
Ps klik på foto for at vende det
-
Hej Keld
Tak for det
Ja det er et stort arbejde med dem, men godt ser det ud.
-
Idag skal der laves spejle og styrtbøjler.
Der er flere fejl, men gæt de 3 af dem udfra #
1 # Targa Florio, hvad er fejlen?
2 #1970, hvad er fejlen?
3 #Førerhoved, hvad er fejlen?
Blandt alle svar med 3 korrekte svar trækkes lod om et gavekort til SlotWorld på kr. 100,- i morgen aften D. 10.08.2016 kl. 20.00
-
Så er min klasse 1. bil ved at være klar til det nye års SMRK's classic serie.
God Jul og godt nytår.
-
Den ser lidt fransk ud Per :)
-
Det er kun decals der er franske :)
-
Det er kun decals der er franske :)
Ja.
Motoren er kinesisk
Karossen tysk
Og chassiset sydsjællandsk ;)
-
Præcist Bo ;D ;D ;D
-
Så er min klasse 1. bil ved at være klar til det nye års SMRK's classic serie.
God Jul og godt nytår.
Hej !
Flot bil som sædvanligt. Jeg tror squ, at klasse 1 bliver kongeklassen i 2017 ;) :P 8)
-
Tak Michael.
Jeg tror også at det bliver konge klassen ;)
-
Klasse Per, syntes bare de gange jeg har været på Ferrari museet at de i 1/1 ikke har helt samme fine samling som din, er du sikker på du ikke har overdrevet lidt :-X
-
Tak Keld ;D ;D ;D ;D ;D
Det kan godt være, at det ville være det samme hvis man blæste den op i 1:1 ;)
Hilsen Per
-
Lidt nyt fra Hovedstaden:
[attach=1]
-
Nice 😀👍
-
Flot bil Henrik 8)
-
Forhåbentlig kan den osse køre umanerlig stærkt ;)
-
det behøver den da ikke ;)
-
det behøver den da ikke ;)
Jo, jo, da - den skal helst køre ubehøvlet hurtigt - det er jo en Ferrari :)
-
Der er alså noget klassiker over Gruppe C:
Påls og min vogn til 1000 KM SPA til Oktober
[attach=1] [attach=2][attach=3]
-
Der er alså noget klassiker over Gruppe C:
Påls og min vogn til 1000 KM SPA til Oktober
(Vedhæftning link) (Vedhæftning link) (Vedhæftning link)
Uha, pas på, jeg er tidligere blevet kaldt mindre pæne ting for at kalde gruppe c bilerne klassikere ;)
Men fede det er de :)
-
Der er alså noget klassiker over Gruppe C:
Påls og min vogn til 1000 KM SPA til Oktober
(Vedhæftning link) (Vedhæftning link) (Vedhæftning link)
Uha, pas på, jeg er tidligere blevet kaldt mindre pæne ting for at kalde gruppe c bilerne klassikere ;)
Men fede det er de :)
Gu er de så 😜
Der er mange af dem og så kører de hverken med Fox eller Hawk motor 😊
-
Har aldrig prøvet srp speed 25, og slet ikke med en 130 grams bil, men en speed 40 med en 180 gram bil er absolut ikke noget jeg savner :)
-
Jeg har også tilgode at prøve en speed 25 med 130 gram tung bil - ku være det var sjau 😜 Fast gearing på 12/42 som plejer at være tilforladelig 😀
-
Nick siger de skal køres meget mere, pga de er så lette.
Omgangstiderne er 0,2 langsommere end Lmp.
Hvilket chassis skal under? Fola?
-
Det lyder godt - må hellere klistre dem sammen, så vi kan teste 😉
Pt har jeg doslot og No limits - Fola har ikke leveret endnu, men det er bestilt 🤗
-
130g lyder spændende - hvilken spænding køres der med ?? - og hvad er erfaringerne med Speed 25 ???
Niels
-
Der køres ved 12-12,5 V
Jeg har endnu ikke kørt med den srp25, men har et par stykker, sååå stay tuned 😎😎
-
Hvad skal body'en veje?
-
Hvad skal body'en veje?
Jeg mener de skal veje 20 gram.
-
Tak Bo :)
-
Nu, hvor interessen for denne klasse vokser og vokser, er det måske på sin plads at komme med en servicemeddelelse, såsom reglerne :P
Jeg vedhæfter Alexander Ortmanns originale skriv, der bliver ikke et øje tørt :)
[attach=1]
Det nok mest interessante starter omkring side 7-8 stykker...
-
Jeg kan oplyse at mit malede 962 karosseri, uden indsats og bodyholdere vejer 17,3g og Mercedes C9 karossen vejer 16,2 med huller til lys :)
Bodyholdere med skruer, uden lim til No Limits chassiset vejer 1,8g og den standard indsats, der skal bruges vejer 2,5g (iflg Alex)
No Limits chassiset vejer uden guide og kabler 104,9, men med hjulindsatse, Do-slot chassiset vejer i samme tilstand 99,9g.
Jeg mener at Thomas Mortensen går all in og bygger et TMPro chassis ;)
-
link til reglement ???
-
link til reglement ???
Se mit indlæg to styks oppe - et word dok 😁
-
Her en classic'er , mulig raid bil
-
Det skal være en raid bil.
Me love 8)
Nå ja det er jo min
Den ser godt ud
-
;D ;D ;D ja det er din
-
Så fik jeg endelig lavet Ferrari'en færdig, det var en sej omgang, med ekstremt meget tilpasning :P
-
Den er som altid flot!
Hvad er det for en model?
-
Tak Lars
Det er et MFH (Hiro) byggesæt, af en Ferrari 312 PB 1973 LeMans
-
Fedt! :-)
-
Mulig ny bil til SMRK's open classic løb d. 14.01. :)
-
Ford escort mk 1
Aage Buch Larsen 1969 #61
Erik Høyer 1973 #403
-
Ny kat ;D
-
Smukt som vanligt Per :) :)
/ Rolf
-
Tak Rolf ;)
-
Lidt flere af dem, som venter på at blive sluppet fri ;D
-
De ser kampklare ud! :-)
-
Det er de også Lars ;)
-
Lidt flere af dem, som venter på at blive sluppet fri ;D
Hvem skal ud at køre med de smukke biler :)
-
Tak for det, ja det må vi jo se når den tid kommer ;)
-
Der bliver squ da spillet med fordækte kort 8)
-
Jep ;D ;D ;D
-
Intet nyt her 😬 Fortsætter med mit Chevron "lig", som efter denne sæson bliver til RIP 😉😎
-
Jeg troede du havde masser af tid, nu du var blevet pensionist ;D
-
Hej !
Det troede jeg også selv ;) men der er jo andet her i livet end minirace 8)
-
Hej Mihu.
Ja der er jo selvfølgelig også 1/1 biler ;)
-
Hej !
Her lige RfV`s nye bil til juleløbet 2020 ;)
[attach=1]
-
Hej MiHu
Meget flot bil, men er den hurtig nok ;)
-
Jeg ved ikke om den er hurtig nok. Chassiet er dog det, som satte pool position sidste gang. Så mon ikke der er bare lidt fart i bilen 8)
-
;D vi må se
-
Hej !
Her lige RfV`s nye bil til juleløbet 2020 ;)
(Vedhæftning link)
Synes at have set den før, hvad model er det?
-
Lister Corvette :)
-
Så havde jeg jo ret i den anden tråd ;)
-
Jeps ! Men jeg sagde også kun ingen Jaguar.
Men når alt kommer til alt, kunne det lige så godt være en Jaguar 8)
-
;D
-
Næste projekt er startet op. En Jaguar på et BR-chassie fra Niemas ;) Vi skal jo have noget at vælge imellem til SMRK`s juleløb i december 8)
[attach=1]
-
Spændende, så må vi jo se om den er hurtigere end sidste år.😁
-
Vi har jo stadigvæk vores Lister med det meget hurtige chassie ;) samt vi har vores Ferrari 365 på trapperne 8)
-
Uhadada ;D ;D ;D
-
Hej !
Nu kan vi godt snart komme igang med noget classik race igen ;)
Ny bil er klar, og dækkene er poleret 8)
-
Sikken en masse film, ;D ;D ;D
-
De er gode til dækkene ;) og der er jo forskellige koder på dem alle 8)
-
Hvor mange kørere/biler har du dæk til der?
-
Jeg har til 3 af mine egne biler plus Patricks Ferrari ;)
Chevron, Lister Corvette og Ferrari 365. Der kommer 3 sæt mere til min Jaguar :D
-
Jeg har til 3 af mine egne biler plus Patricks Ferrari ;)
Chevron, Lister Corvette og Ferrari 365. Der kommer 3 sæt mere til min Jaguar :D
Og derfor har jeg kastet håndklædet, hvad angår de dæk.
-
For mit vedkommende er det fordi, at jeg kun prioritere classik. Jeg har altid godt kunne li’, at eksperimentere på den front ;)
-
Jeg vil godt lige sige at det ikke kun, er dækkene som spiller ind, det har også noget at gøre med opsætning, vægtfordeling, plus hvor meget man køre af ;)
Som med alt andet test, test og atter test det er vejen frem.
Jeg har ''kun'' fire sæt dæk, at lege med, til to biler og har ikke planer om at ændre det, det vil bare forvirre mig for meget :)
Respekt for MiHu for alt det arbejde han gør for at finde de sidste tiendedele. 8)
Hilsen Per.
-
Hej !
Enig i at det ikke kun er dækkene som gør det hele, men man er hjulpet mere end godt på vej med korrekt slebne/polerede dæk. Vægtfordelingen og i det hele taget opsætningen, er vores grundstamme i det hele.
Sidste år fandt jeg selv ca. 0,2 sek udelukkende ved at teste meget. Jeg kørte for første gang 7,5 tider ;)
NB! Skal også have ekstra mange hjul til næste år, da MiHu`s Tire Service er gået ind i et sponsorat for 2021, der vil omfatte bil og fri dækservice :D
-
Min påstand:
En middelmådig bil med gode dæk kan vinde.
En god bil med middelmådige dæk, vinder aldrig.
Og sådan er det bare :) og ikke et forsøg på at ændre noget, men for mig er de dæk en gåder, jeg aldrig får løst ;)
-
Hej !
Jeg skal til at lave en Alfa Romeo GTAM. Bemalingen bliver den gule, som Niels Elmholt lavede på et tidspunkt. Karosseriet er fra Niels, og chassiet kommer fra Werks.
Jeg vedhæfter lige et billede af Niels`s fine Alfa.
[attach=1]
-
Hej !
Efter Bo`s anvisninger, er jeg ved at lave en middelmådig bil (Alfa Romeo GTA) med super polerede dæk, for at få en vinderbil :)
Ej Bo !!!! Jeg kunne bare ikke lade være ;D 8) Du har ret til en vis grænse ;) men heller ikke længere.
Med hensyn til Alfa`en, har jeg bare først nu fundet et chassie der passer. Det er en ikonisk bil, og skal derfor ud at trille lidt på vores baner.
I må alle have en fortsat god weekend :)
-
Hej !
Efter Bo`s anvisninger, er jeg ved at lave en middelmådig bil (Alfa Romeo GTAM) med super polerede dæk, for at få en vinderbil :)
Ej Bo !!!! Jeg kunne bare ikke lade være ;D 8) Du har ret til en vis grænse ;) men heller ikke længere.
Med hensyn til Alfa`en, har jeg bare først nu fundet et chassie der passer. Det er en ikonisk bil, og skal derfor ud at trille lidt på vores baner.
I må alle have en fortsat god weekend :)
Det er bare ikke en AM,
-
Hvad er det så. Fik dataer fra Hasager ;)
-
Hvad er det så. Fik dataer fra Hasager ;)
GTA, AM har fire forlygter ;)
-
Hej !
Super ! Det bliver rettet ;)
-
Mht dæk diskussion, så burde en bil som min AMG, med nærmest stift chassis, aldrig kunne vinde over P917, P917/20, F365 osv, ig vel og mærke gode biler..
Det var kun fordi dækkene var helt perfekte..
Så vel stadig holde ved min påstand.
-
Hej !
Super ! Det bliver rettet ;)
😉👍
Jeg har selv decals til samme bil..
Og tror den her farve vil passe meget godt :)
-
Hej !
Jeg bruger den lidt fesne gul, lige som på min Chevron ;)
-
Hej !
Super ! Det bliver rettet ;)
😉👍
Jeg har selv decals til samme bil..
Og tror den her farve vil passe meget godt :)
Hvor store og brede dæk regner du med ???
-
Hej !
Super ! Det bliver rettet ;)
😉👍
Jeg har selv decals til samme bil..
Og tror den her farve vil passe meget godt :)
Hvor store og brede dæk regner du med ???
Det er til BRM Mini saloon, min bag er 22,7.
For synes jeg lidt mindre ser bedst ud.
-
Hej !
Super ! Det bliver rettet ;)
😉👍
Jeg har selv decals til samme bil..
Og tror den her farve vil passe meget godt :)
Hvor store og brede dæk regner du med ???
Det er til BRM Mini saloon, min bag er 22,7.
For synes jeg lidt mindre ser bedst ud.
Lige et par spørgsmål :
Hvor meget vejer karosseriet ?
Hvor stor er akselafstanden ?
Hvor bred er bilen på det sted hvor chassiet skal monteres ?
-
Jeg har ikke lige målt den, eller vejet den endnu, men har et billede.
Hvis ikke en anden giver nogle mål, prøver jeg at huske det i morgen når jeg kommer i butikken igen.
-
Her er mål på alfa:
Akselafstand: 99 mm
Bredde, for/bag: 74,5 mm
Chassis bredde: 55 mm
Komplet body: 44,5 gram
-
Hej !
Mangler lige at færdiggøre cockpittet til den første Jaguar, men kunne ikke dy mig for at starte op på den næste ;)
Da jeg godt kan li’ nogle af de gamle farver til classik bilerne, bliver den nye blå-grøn, bedre kendt som petroleum farve.
-
Flot arbejde Mihu 8)
-
Flot arbejde Mihu 8)
Tak skal du have Per. Jeg er også selv glad for den :)
-
Meget flot arbejde :). Jeg har altid godt kunne lide British Racing Green. Det bliver spændende, hvilken variant Aston Martin bringer med i Formel 1 næste år... sikkert en Metallic 😇
-
Meget flot arbejde :). Jeg har altid godt kunne lide British Racing Green. Det bliver spændende, hvilken variant Aston Martin bringer med i Formel 1 næste år... sikkert en Metallic 😇
Tak skal du have Henrik 😉 Er selv meget begejstret for denne grønne farve. Glæder mig til at få malet den næste i blå-grøn, som også er en af de ældre farver.
Aston Martin F1 kan jo godt gå hen og blive metallic green 8)
-
Maling af den næste Jaguar udført ;) I næste uge går vi igang med decals :)
-
Fik også lige malet min TVR Griffith, mangler så lige nogle decals og nummer skriver..... :)
-
Fik også lige malet min TVR Griffith, mangler så lige nogle decals og nummer skriver..... :)
Whauw - super flot!!!!! ;) ;D :D :P
-
Fik også lige malet min TVR Griffith, mangler så lige nogle decals og nummer skriver..... :)
Den er rigtig flot Martin ;) :)
-
Fik også lige malet min TVR Griffith, mangler så lige nogle decals og nummer skriver..... :)
skal du bruge træbane guide til den🤣 super flot arbejde🤑
-
Hej !
Så kom vi lidt videre med den anden Jaguar.
[attach=1]
-
Hej !
Nyt BR chassis modtaget i dag. Og hvad skal det så bruges til 8)
-
Hej MiHu.
Jeg tror det skal bruges til en bil ;D ;D ;D ;)
Jaguar ::)
-
Muligheden foreligger at det skal bruges til en bil ;D
Ikke flere Jaguare, men en anden særdeles smuk bil ;) Vender tilbage, når karosseriet ankommer 8)
-
Billede af en næsten færdig Jaguar 😉
-
Nice! :-)
-
Så kom den endelig på et chassis (PSN) :)
-
Så kom den endelig på et chassis (PSN) :)
Så køre du måske i den store klasse i 2021 8)
Nice bil som altid !
-
Tak ;)
Ja måske vil jeg køre lidt i begge klasser :)
-
Tak ;)
Ja måske vil jeg køre lidt i begge klasser :)
Så må jeg da også lufte min Lola i et par løb 8)
[attach=1]
-
Så må Grisen jo også hellere på banen 8)
-
Fin bil MiHu 8)
Ja det kunne være hyggeligt med en duel mellem Ferrari, Lola og ''Grisen'' :P
-
Hej !
Lola’en er desværre meget smal. Derfor udelukkende show race fra min side 😎
-
Hej
Min Ferrari (plastik byggesæt), er også til den smalle side, bagpå er den 77 mm. og foran 74 mm. men når alt kommer til alt, så køre kl.1 bilerne jo stærkt ;)
-
Hej !
Min Lola er et plastik byggesæt fra Tamiya. Forrest er den 71mm og bagerst 72mm ;)
-
Smækker lige en Cobra sammen, som skal være en testbil ;)
-
Har også en bestilling på vej fra Holland....
-
Hvilken bil ???
-
Hvilken bil ???
Bilen er ikke hollandsk.
-
Hvilken bil ???
Bilen er ikke hollandsk.
Nice ;) Er det til jeres classikserie 8)
Hvilket chassie skal du have på ?
-
Hvilken bil ???
Bilen er ikke hollandsk.
Nice ;) Er det til jeres classikserie 8)
Hvilket chassie skal du have på ?
Den bliver ihvertfald bygget efter det regelsæt.
Det bliver som sagt et Hollandsk chassis ;)
NdW.
-
Den bliver spændende at se ;)
Tror at de ikke alt for store biler, vil blive gode på jeres nye bane 8)
-
Den bliver spændende at se ;)
Tror at de ikke alt for store biler, vil blive gode på jeres nye bane 8)
Men den er lang, ca 110 i akselafstand...
-
Den bliver spændende at se ;)
Tror at de ikke alt for store biler, vil blive gode på jeres nye bane 8)
Men den er lang, ca 110 i akselafstand...
Det er en stor akselafstand. Det bliver nok sjovt for dig, at få den med rundt i de små snævre sving, som f.eks. det røde spor 8)
-
Ja, en 2002, eller en Isotta var nok mere egnet ;)
-
Hej !
Nyt BR chassis modtaget i dag. Og hvad skal det så bruges til 8)
Body modtaget til det nye projekt :)
[attach=1]
[attach=2]