Forfatter Emne:  Balladen til løbet d 18-8-2018  (Læst 3302 gange)

Offline kimp

  • Scaleracer
  • Indlæg: 277
    • Vis profil
  • Navn: Kim Petersen
Balladen til løbet d 18-8-2018
« Dato: August 19, 2019, 07:02:59 am »
Ang løbet igår som ikke hørte Balladen fra start eller kun fra rygter.

Havde været til personen først om ikke at ramme/passe på i lav tone.

Men da det blev ved med at ske og jeg blev brugt som stop-klods når der blev taget track-Call.
Så ønsker jeg at folk slipper gassen så man undgår og brage ind i andre.

Da vi forsat blev skubbet af ved overhalinger i næste sving, af samme person og selv om man afventer hvornår det er bedst at overhale.

Efter igen at have vejledt personen og vi stadig blev skubbet af og kørt af.

Så bliver man negativ og sur, og så kender de fleste så episoden.

Det sker at folk rammer hinandens biler og kan ikke undgås.
Når det bare forsætter 20-30 gange at samme person smadre begge vores biler af.
Og det eneste jeg får at vide “hov jeg kiggede på en anden bil” og griner smøret, trods han bankede ind i siden på min bil med fuld gas i er 90grader sving. Og anden gang “min går også i stykker”
Ingen af os har på noget tidspunkt fået et “undskyld”
Så er man ikke sportslig !

Står med 2 total smadret og piv skæve biler, og smadret body efter så mange slag/skubbe/påkørsler og på gulvet 2 gange, primær forårsaget af samme person.
(Jeg er klar over at de får nogle skrammer og især på højfart baner)
Men når det bliver så vildt og det sker af samme person over for 2 biler og +20-30 gange (ved ikke om det også skete for andre)

Så står jeg af og det er på ingen måde sjovt at være der og man kan alligevel ikke køre da begge biler er smadret af samme person.

Ja, det går ud over alle andre da I mangler os som påsætter - beklager.
Men I burde også tage med-ansvar og hjælpe/guide personen til sportslig kørsel.

Offline Flintrace

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 103
  • Morfars legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Jesper flint Jensen
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #1 Dato: August 19, 2019, 17:07:00 pm »
Det er med stor beklagelse at skulle være midtpunkt i denne debat , men jeg ser mig desværre nødsaget til at svare på de urigtige beskyldninge som Kim Pedersen har trukket op til videre debat .Jeg havde håbet at Kim var faldet til ro/fornuft  og havde tænkt sig lidt om før han for i blækhuset med en masse beskyldninger. Men da det IKKE er tilfældet må jeg så modsvare hans påstande.
   For det første har jeg ALDRIG haft til sinde at på kørere andre kørere , og da slet ikke med vilje. Og for det andet må jeg sige at overdrivelse fremmer forståelse, nemlig at jeg skulle have kørt dem begge af 20-30 gange .....det er jo som grebet ud af den blå luft. Jeg tror at hans ophidselse må have gjort at du IKKE kunne tænke klart .
   Jeg skal da nok indrømme at jeg på et  tidspunkt kiggede på den forkerte bil ned af langsiden (fejl 40) hvilket gjorde at jeg kørte af inde ved broen og tog andre biler med .Men bevidst NEJ det passer ikke.
   Men når alt det er sagt om hvem som har gjort hvad osv. osv.  Så må jeg ærligt indrømme , at den opførelse som DU (Kim Pedersen) skabte på dagen , er det værste  jeg nogensinde har set / oplevet til Mini Race. ... Tænk dog på din søn som skulle stå og overværre sin far opfører sig som en forsmået teenager der ikke har fået en Voksen med , jeg har mere ondt af din søde knægt som skal stå model til det. Du burde skamme dig og give din søn en uforbeholden undskyldning for at skulle opleve noget der burde være sjovt og ikke traumatisk for knægten.  Derforuden blev jeg KØRT af 3 gange af dig og knægten , men det er hvad der sker. Det andet er helt hen i vejret. ( Du stod også og sagde lige op i mit ansigt
"at hvis jeg ramte en eneste af jeres biler , så ville du smadre min bil " jeg må indrømme at for 30 år siden var den ikke gået. Men fornuften kom før hidsigheden . (og selvfølgelig med tanke på Patrick som måtte overværre dette.)
   Og til alle jer andre kører og arrangør , får i min uforbeholden undskyldning for at jeg har været med til at stoppe et ellers skønt løb med masser af fighter osv. Tak for et ellers godt løb.

Jesper Flint.
Viking Scalaracing Club
Mvh. Flintrace ;-)

Offline kimp

  • Scaleracer
  • Indlæg: 277
    • Vis profil
  • Navn: Kim Petersen
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #2 Dato: August 19, 2019, 17:27:57 pm »
Jesper - Du er så langt fra virkeligheden på flere punkter. Så der kommer ikke noget godt ud af at vi to snakker videre sammen!

Offline Flintrace

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 103
  • Morfars legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Jesper flint Jensen
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #3 Dato: August 19, 2019, 19:31:44 pm »
Kim , jeg enig I at vi stopper der.
Viking Scalaracing Club
Mvh. Flintrace ;-)

Offline MiHu

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2622
  • Fingrene væk fra mit legetøj
    • Vis profil
  • Navn: Michael Steen Huniche
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #4 Dato: August 19, 2019, 19:58:24 pm »
Flot skrevet Claus og stor respekt   ;)
Racing for Viking
Scalerace 4ever
Michael Steen Huniche

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #5 Dato: August 19, 2019, 21:42:54 pm »
Jeg har fjernet det sidste indlæg.

Begge parter har fået lov at komme med deres synspunkter, og så synes jeg vi skal stoppe her.

Tak.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #6 Dato: August 19, 2019, 22:07:54 pm »
Ved en fejl har jeg slettet 2 indlæg, det var ikke hensigten.

Her er Klaus Mølvigs indlæg fra tidligere:

CITAT "Ikke at jeg gider en lang og opslidende diskussion om dette, MEN
jeg så Patricks "smadrede" bil og det var mest fronten der var i stykker på det jeg så, altså noget han selv har ramt og ikke "nogen" der har kørt ham af.

Patrick's kørsel var også lidt som om, han havde for travlt. Derfor faldt han også selv meget af.
Så kan man blive ramt og det er altså ikke med vilje at det sker.
Jesper kører minirace, som alle andre hverken bedre eller dårligere, men jeg har aldrig oplevet, at han kører folk af med vilje.
At han så skulle ha kørt dig og Patrick af 20-30 gang eller mere, er nok en del overdrevet.

Kim du skriver:
"Men da det blev ved med at ske og jeg blev brugt som stop-klods når der blev taget track-Call"
At man ryger af på KMK banen ved track-Call skyldes, at der ved track-call ikke er fuld brems på banen. Derfor løber bilerne (for nogens vedkommen) meget langt og det kan resulterer i kraftige affald, men det er altså ikke sådan lige af lave om, med mindre banen ændres.
Det er altså ikke noget som den enkelte kører gør med vilje og track-call kan være et helt andet sted, så hvorfor bremse. Vi kører race 

Tror ikke der var mange biler, der ikke skal limes efter løbet, da banen er en rigtig body dræber.

Jakobs nye Porsche døde i sidste løb pga. flere kollisioner bla. også med min audi på langsiden.
Endvidere var jeg også på gulvet efter et stort sammenstød med Martin Borch, der lå og flød på langsiden. 

Havde jeg sammenstød                 - ja en del
var det nogens skyld                     - njet (shit happens)
Var det samme person flere gange - Jeps men det var kamp om pladser og det sker
tog min bil skade                          - ja - bunden ligner en bue, men den kan rettes,
                                                     min body mangler diffuser,
                                                     bagruden er røget ud,
                                                     hækvinge slået af og brækket lidt på midten,
men alt kan laves.

Det man ikke kan lave om, var den dårlige stemning det giver, når du begynder at hidse dig sådan op.
Temperament er godt (har det selv), men man skal også stoppe før det kommer for langt, og det du gjorde var alt for langt.
At du så oven i vælger at kører hjem og lader os der skulle kører efterfølgende, stå med et påsætter problem, er ikke noget der giver store plusser hos mig.

Såfremt Henrik ikke kunne kører med andre hjem, havde det også ødelagt hans dag, at du ikke lige trækker vejret og ser om der var en løsning, så bilerne kunne kører igen.
Hvis du havde spurgt om hjælp, var der nok flere som gerne gav en hånd med, for at få bilerne klar igen til 2 gennemløb.

Kan da også lige skrive at 2 gennemløb i gruppen blev gennemført med en del færre affald end 1 gennemløb. Så havde du og Patrick blevet kunne det jo ha været en positiv oplevelse som i kunne tage med hjem i stedet for dette lidt negative.

Da vi jo ses i klubben, skal du vide at der er intet ondt ment i noget af det jeg skriver.
Jeg vil stadig hjælpe både dig og Patrick med biler og at man har en "off" dag, skal ikke komme nogen til skade.

Så derfor håber jeg vi ses til race næste gang." CITAT SLUT.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #7 Dato: August 19, 2019, 23:37:22 pm »
Hmm tror jeg vil komme med mine betragtninger om hvordan  jeg undgår mange uheld.
Når en hurtigere kører kommer op bag mig, så siger jeg allerede i god tid at han nok skal få pladsen, og når jeg giver pladsen så siger det højt så han ved jeg lige letter på gassen
Er det mig der kommer hurtigt op til en, så spørger jeg ofte om at få pladsen, og de fleste vil hellere give pladsen end at blive skubbet af i en overhaling.
Der er dog nogle kørere der ikke spiller helt efter mine ideer, og så må jeg overhale når jeg er inderst, og dermed risikere de at blive puffet af, der er så også nogle meget få hurtigere kørere der ikke er gode til at vente på pladsen, og Ja de får ofte lov at kæmpe ekstra for at slippe forbi 😎
Det med at se på den forkerte bil har alle nok prøvet, jeg gjorde det faktisk også igår og smadret med fuld skrue ind i Vest helt nylavet Porsche, og jeg sagde ikke undskyld men fortalte blot at jeg så på den forkerte bil..
Ingen smadrer med vilje ind i andre, og bare tanken om at nogen opfordre andre til dette for mine få nakkehår til at stritte.
Dem som har kørt med mig i mange år ved jeg også har brændt sammen et par gange, det har som regel været påsættere jeg fik svinet til så jeg bagefter måtte over og sige undskyld, også de gange hvor de rent faktisk havdet været ekstremt langsomme med min påsætning 🙄
Og så skal man huske at kvaller man i den langsomme ende, så vil man køre der hvor der typisk er mange uheld, så man skal være ekstra vågen ved Lyden af biler der ryger af osv
Ang det manglende bremserelæ, banen er bygget til nogle biler  hvor dette ikke er så vigtigt da de selv bremser hårdt, og ærlig talt så kunne jeg se de fleste IKKE bremser hvis de er på en langside hvor en god ruller godt kunne give 6-8 meter når der bliver råbt Trackcall

Mvh Kenny

Mvh Kenny

Offline kimp

  • Scaleracer
  • Indlæg: 277
    • Vis profil
  • Navn: Kim Petersen
Sv: Balladen til løbet d 18-8-2018
« Svar #8 Dato: August 20, 2019, 05:59:01 am »
Syntes ikke det er fair med nogle af de ting der bliver skrevet, men respekter det.

Dog vil jeg have lov at sige at ang Henrik der kørte med mig.
Der fik han muligheden at køre med, eller at jeg kom og hentede ham når han var færdig.