Forfatter Emne:  SSRS - regler for sæsonen 2020  (Læst 20392 gange)

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #15 Dato: December 23, 2019, 00:26:51 am »
Der står at vi tilstræber det men når det ikke kan lade sig gøre på den måde må vi jo gøre det anderledes.

Og nu ka det godt være at det er mig der er dum men jeg kan ikke se den ladeport du taler om så kan du uddybe hvad du mener?

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Online henrik

  • Scaleracer
  • Indlæg: 383
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Berntsen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #16 Dato: December 23, 2019, 18:58:25 pm »
Hej Dennis.

Først har det ALDRIG været meningen, at fornærme hverken dig eller andre ved bare så meget at antyde, at nogen skulle være dumme, hvis det er tilfældet, at mit indlæg har kunnet så meget som tyde i den retning beklager jeg virkelig, det har IKKE været meningen.  :-[ :-\
Jeg ved at det er et stort arbejde, og det tager sin tid at lave et nyt reglement, og at styregruppen har lagt mange timer i den nye klasse. Det er herligt at der er ildsjæle til tak for det.  ;) ;)

I min verden er der to måder at bygge en racer på:

1. man tager en standard bil, forbedre den og holder alle mål pænt inden for tolerancerne, så har man ingen problemer med TK, og bilen skal nok køre måske endda med køreglæde, MEN en vinder bil bliver det ikke !

2. Man bygger bilen fra grunden pudser, forbedre og optimaliser alle dele, mål og vægte lige til grænsen og søgen efter huller i reglementet, her får man fra tid til anden ørene i maskinen ved TK, men det har været opskriften på en vinder bil.

Det er i denne søgen at jeg er faldet over et hul i reglerne, om det er snyd ved jeg ikke, men en ikke tiltænkt fejl / ikke tænkt mangel i reglerne må tiden vise.
Jeg vil holden den mulighed for mig selv, for at kunne bygge en god undervogn.
Tættere kommer jeg det ikke.

Hvad med motorholderen den kom der ikke svar på.

Mvh. Dr.B
Med venlig hilsen
Henrik Berntsen
Hvis du vil vinde og tabe med samme sind, vinder du IKKE !

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #17 Dato: December 23, 2019, 23:14:11 pm »
Vil den nye Maserati fra Slot.it ikke være tilladt, når den kommer: Maserati MC GT3 #74 Salita del Costo 2017. Den kan vel ikke pludselig godkendes i løbet af sæsonen? Den står ikke på listen.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #18 Dato: December 24, 2019, 00:34:54 am »
Henrik jeg har ikke sagt at du skriver at vi er dumme men at jeg måske føler mig dum når jeg ikke kan se et hul som du siger der er det er jo så bare mit problem
Så er det måske derfor at jeg ikke ligger i toppen da jeg bygger bilerne efter reglerne men hvorfor så bruge til på at lave regler hvis ikke de bliver overholdt?
Det med motorholderen har vi ikke haft tid til at tale om endnu
Lasse
Hvis det er en GT3 er den godkendt i GT3 serien og jeg vil da mene at vi godt ka tillade en bil midt i en sæson hvis den først kommer på markedet efter sæsonstart

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline JSL

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 190
    • Vis profil
    • Mit garage track
  • Navn: Jannick S. Larsen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #19 Dato: December 24, 2019, 11:17:06 am »
Jeg er spændt på at se hvad det er, som er helt genialt, som du kan få ud af den regel sætning, Henrik B.

Det er en formulering der har været brugt i reglementer før, både internationalt og i dk...

Det gælder er jo kun 3D printede chassis'er og HRS er ikke et 3D print chassis. Og det 3D print chassis skal være kommercielt tilgængeligt, så du må heller ikke printe dit eget chassis, med mindre du starter produktion og sælger dit nye hjemmedesignede chassis med det samme....


mvh,
Jannick
PS. Som forresten IKKE er del af styregruppen mere... dvs. HMC banen er IKKE en hjemmebane for nogle i styregruppen... så god jul og godt race
« Senest Redigeret: December 24, 2019, 11:18:55 am af JSL »
--

BUILD, RACE, CRASH, REPEAT

Offline Brian

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2180
    • Vis profil
  • Navn: Brian Kristensen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #20 Dato: December 24, 2019, 11:25:42 am »
Nu har jeg jeg været med til at lave mange reglementer igennem min tid i slotrace, og der har ALTID været dem som læser det der IKKE står i reglementet, og det vil der også være i fremtiden.
Hvis dette skal undgås vil jeg gætte på et reglement vil blive på 200 sider  >:(
Rigtige mænd indrømmer de leger med racerbane
www.smrk.dk

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #21 Dato: December 24, 2019, 14:05:31 pm »
Nu har jeg jeg været med til at lave mange reglementer igennem min tid i slotrace, og der har ALTID været dem som læser det der IKKE står i reglementet, og det vil der også være i fremtiden.
Hvis dette skal undgås vil jeg gætte på et reglement vil blive på 200 sider  >:(

Selvfølgelig er der det Brian, præcis som i motorsport med større biler.
Det er måden at bygge noget der kan vinde: at afsøge grænse for hvad der kan køres med, inden for et regelsæt ;)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Mogens Fønss

  • SSRS Styregruppe
  • Scaleracer
  • Indlæg: 337
  • SMRK. Den som intet vover intet vinder
    • Vis profil
  • Navn: Mogens Hvidtfeldt Fønss-Jørgensen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #22 Dato: December 27, 2019, 17:28:42 pm »
Hej Lasse.
Selvfølgelig må nye biler som er kommende GT3 biler deltage.

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #23 Dato: December 28, 2019, 10:10:33 am »
Nye biler vil løbende blive tilføjet til listen med godkendte biler. Det er listen i reglementet som er det styrende dokument, så hvis nogen bliver opmærksom på nye biler som menes at mangle på listen, så sig til og vi vil følge op på det.

På styregruppens vegne,
Michael.
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: SSRS - regler for sæsonen 2020
« Svar #24 Dato: Januar 13, 2020, 21:04:43 pm »
Hej alle,

Vi har fået nogle spørgsmål til reglementerne som har medført at vi har præciseret og opdateret dem lidt. De ligge først i tråden, det generelle reglement i version 06, classic reglement i revision 02 og GT3/GTE i revision 03.

Vi ses på banerne.

På styregruppens vegne,
Michael.

ESC Stenløse og Båstrup Race Way.