Forfatter Emne:  Coronaprojekter  (Læst 2265 gange)

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Coronaprojekter
« Dato: April 01, 2020, 12:44:33 pm »
En ny tråd i denne tid. Hos os har vi støvet ØMR's gamle transportable bane af, en bane, der har været opgivet og til dels glemt i en årrække. Det skyldes, at vi har haft ualmindeligt svært ved at få strøm igennem den hele vejen rundt. Faktisk har den så vidt jeg ved været hos ØMR i +10 år, uden at det er lykkedes at køre en omgang på den. Efter et større rengøringsarbejde og rensningsarbejde samt en hel del trækning af ledninger, lodning mv. er projektet lykkedes. Banen vil få sin debut i morgen til Corona cup. Her en lille video af de første testkørsler.

https://www.youtube.com/watch?v=H5EIphvAOSQ
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline mso

  • Ølstykke Mini Race
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1110
  • Skunk Works Garage
    • Vis profil
  • Navn: Michael Surland Olsen
Sv: Coronaprojekter
« Svar #1 Dato: April 01, 2020, 15:44:51 pm »
Ser godt ud Lasse - hvilken bil kører du med ??
ESC Stenløse og Båstrup Race Way.

Offline SlotCarsten

  • Racefun
  • Scaleracer
  • Indlæg: 381
    • Vis profil
    • http://www.slotcarracing.dk
  • Navn: Carsten Grønnemann
Sv: Coronaprojekter
« Svar #2 Dato: April 01, 2020, 17:41:58 pm »
FEDDEST !
Minder lidt om den "dør bane" som Kai lavede i sin tid. Men den var vist en-sporet.
MVH, Carsten Grønnemann.

Offline HenrikBering

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1862
    • Vis profil
    • RingBering
  • Navn: Henrik Bering
Sv: Coronaprojekter
« Svar #3 Dato: April 01, 2020, 20:41:03 pm »
Det ser rigtig godt ud Lasse. Hvor lange er sporene? Glæder mig til morgendagens dyst :)

Jeg kan god huske Kais bane, han lavede vis også en med hængsler, så den kunne folde på midten  ::)

Hæ - jeg fandt et par billeder nederst i dette galleri: https://www.ringbering.dk/gallery.php?sel_id=12&bib_id=60
« Senest Redigeret: April 01, 2020, 20:45:43 pm af HenrikBering »

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Coronaprojekter
« Svar #4 Dato: April 01, 2020, 21:39:28 pm »
Ferrari 360 Modena med gammel slot.it 25k motor i sidewinder på en HRS1 bund. Det er de biler kolleger og andre besøgende på Hedehus Ringen som regel for lov at køre med. Vi har 5 stk. og regner med at de er valget til løbet i morgen. Julius valg.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Coronaprojekter
« Svar #5 Dato: April 02, 2020, 10:09:35 am »
Banen er ca. 12,5 meter pr. spor, spor 2 er en anelse kortere, men til gengæld med lidt vanskeligere sving, så det går nok meget lige op.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Brian

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2180
    • Vis profil
  • Navn: Brian Kristensen
Sv: Coronaprojekter
« Svar #6 Dato: April 04, 2020, 19:28:08 pm »
ligner meget den test bane vi havde stående i smrk da vi havde lokaler i sønderpark i Ringsted ;)
Rigtige mænd indrømmer de leger med racerbane
www.smrk.dk

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: Coronaprojekter
« Svar #7 Dato: April 04, 2020, 20:53:13 pm »
ligner meget den test bane vi havde stående i smrk da vi havde lokaler i sønderpark i Ringsted ;)

Det skal jeg ikke kunne sige. Vi købte den i sin tid af Lars Lionett, og som jeg husker det, er den bygget af Per Gimle. Kan måske være den samme. Den ser ikke ud til, at der er kørt særlig mange omgange på den i årenes løb, men problemet var, at de lægter den var bygget på havde vredet sig, og når meningen er, at den skal have strøm ved bare at blive skubbet sammen, og pladerne i realiteten er op til 1mm fra at røre hinanden, så kommer der ikke meget strøm igennem. Revnerne mellem pladerne er temmelig tydelige, når man kører på banen, a la den Østtyske motorvej anno 1985, hvilket er eneste lidt kedsommelige ting ved banen. Den er faktisk ret sjov at køre på.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: Coronaprojekter
« Svar #8 Dato: April 04, 2020, 21:18:11 pm »
Hej Lasse

Du har fuldstændig ret i at det er mig som har bygget den, det er godt nok mange år siden ;D

Det var en jeg lavede til Jan Andersen, som jo desværre ikke mere er iblandt os :(

Hilsen Per.
VSC, NMK, Modelbygger.