Forfatter Emne:  Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".  (Læst 10001 gange)

Offline Mrleif

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 753
    • Vis profil
    • http://www.lemans-foto.dk/Camaro/
  • Navn: Leif Svinth Christensen
Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Dato: November 24, 2012, 12:37:45 pm »
Hej

Vedhæftet er reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".

http://www.lemans-foto.dk/Camaro/CamaroCuppen2013.pdf




mvh
Leif

Offline Kai

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 498
    • Vis profil
  • Navn: Kai Bach Andersen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #1 Dato: November 25, 2012, 20:08:51 pm »
Undskyld at jeg blander mig, men jeg sad lige og læste reglerne igennem, og hæftede mig ved dette: Hjulene skal befinde sig inden for karossen, og skal være centreret i skærmkasserne.
Når man så kigger på billedet af den hvide, på side 2, er det så en bil der er dømt ude?
Skal hjulene kun være centreret i længderetningen, eller gælder det også op/ned?
Jeg synes ikke at det fremgår af skriveriet.

Offline Mrleif

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 753
    • Vis profil
    • http://www.lemans-foto.dk/Camaro/
  • Navn: Leif Svinth Christensen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #2 Dato: November 26, 2012, 07:49:06 am »
Undskyld at jeg blander mig, men jeg sad lige og læste reglerne igennem, og hæftede mig ved dette: Hjulene skal befinde sig inden for karossen, og skal være centreret i skærmkasserne.

Godt set, Du har ret Kai, det burde stå 'i længde retningen'. Reglen er fremkommet for at sikre at der er ens aksel afstand på bilerne og folk ikke kommer med hjulen helt trykket sammen for at få en kortere bil  :) 
 
Racerbiler er pr. definition så lave som muligt så "Shaun the Sheep" raceren er godkendt..
 
 
mvh
Leif

Offline X-Speed Racing

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1660
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #3 Dato: November 26, 2012, 09:23:48 am »
Undskyld at jeg blander mig, men jeg sad lige og læste reglerne igennem, og hæftede mig ved dette: Hjulene skal befinde sig inden for karossen, og skal være centreret i skærmkasserne.

Godt set, Du har ret Kai, det burde stå 'i længde retningen'. Reglen er fremkommet for at sikre at der er ens aksel afstand på bilerne og folk ikke kommer med hjulen helt trykket sammen for at få en kortere bil  :) 
 
Racerbiler er pr. definition så lave som muligt så "Shaun the Sheep" raceren er godkendt..


Nu skal jeg jo som Kai heller ikke blande mig  :-\
Men var det så ikke mere præcist at skrive en akselafstand ind i reglerne  ::)
Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline Mrleif

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 753
    • Vis profil
    • http://www.lemans-foto.dk/Camaro/
  • Navn: Leif Svinth Christensen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #4 Dato: November 26, 2012, 10:12:05 am »
Jo, men da dele af reglementet er kopieret fra et GT reglementhvor der var utallige forskellig karosser med, står det nu engang sådant.
mvh
Leif

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #5 Dato: November 26, 2012, 10:26:12 am »
Undskyld at jeg blander mig, men jeg sad lige og læste reglerne igennem, og hæftede mig ved dette: Hjulene skal befinde sig inden for karossen, og skal være centreret i skærmkasserne.

Godt set, Du har ret Kai, det burde stå 'i længde retningen'. Reglen er fremkommet for at sikre at der er ens aksel afstand på bilerne og folk ikke kommer med hjulen helt trykket sammen for at få en kortere bil  :) 
 
Racerbiler er pr. definition så lave som muligt så "Shaun the Sheep" raceren er godkendt..




Weeeh.... pyha!  :D
Pensioneret mini-racer

Offline X-Speed Racing

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1660
  • Det gælder om at deltage...
    • Vis profil
    • http://www.x-speedracing.dk
  • Navn: Bo Frederiksen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #6 Dato: November 26, 2012, 10:31:35 am »
Jo, men da dele af reglementet er kopieret fra et GT reglementhvor der var utallige forskellig karosser med, står det nu engang sådant.


Ok, men da karosserierne er ens, ville det være nemt at ændre  ::)  så det passede præcist til Camaro cup bilerne..
Bo Frederiksen
“When you’re racing, it… it’s life. Anything that happens before or after… is just waiting.”

Offline hsmed

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 788
    • Vis profil
    • http://www.danskerbiler.dk/scuderia_pooh
  • Navn: Henning Smed Madsen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #7 Dato: November 26, 2012, 12:41:19 pm »
Men var det så ikke mere præcist at skrive en akselafstand ind i reglerne  ::)


Når vi nu er i gang med at pinde i regler, så kan jeg altså sagtens lave en Camaro med den korrekte akselafstand, men uden at hjulene sidder centreret i hjulåbningerne. Men sidder de der - så har den også den rigtige akselafstand.


Så skal det ikke bare blive ved med at være som det er? Og kommer der så en med en bil, der ikke ser rigtig ud - så træder vi allesammen på den  :D
Mvh
Henning Smed
www.danskerbiler.dk

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #8 Dato: November 26, 2012, 15:05:52 pm »
Men var det så ikke mere præcist at skrive en akselafstand ind i reglerne  ::)


Når vi nu er i gang med at pinde i regler, så kan jeg altså sagtens lave en Camaro med den korrekte akselafstand, men uden at hjulene sidder centreret i hjulåbningerne. Men sidder de der - så har den også den rigtige akselafstand.


Så skal det ikke bare blive ved med at være som det er? Og kommer der så en med en bil, der ikke ser rigtig ud - så træder vi allesammen på den  :D






Den er jeg med på... har lige fået et par nye sikkerhedssko  8)
Pensioneret mini-racer

Offline Kenny

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1612
    • Vis profil
  • Navn: Kenny Winther
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #9 Dato: November 26, 2012, 15:21:45 pm »
. Og kommer der så en med en bil, der ikke ser rigtig ud - så træder vi allesammen på den  :D
Ja du skal da heller ikke lade nogle fra Djævleøen blande sig i jeres regler, herovere skal de bruge en tråd på 20 sider for at blive enige om hvilken modeller der må køre med i en hyggeserie  ::) ::) ::)
så bare på med de jyske træsko og gennemfør TK  :D :D :D
Mvh Kenny

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #10 Dato: November 26, 2012, 18:06:25 pm »
Man kan da håbe på at det vil være en serie hvor folk tager ansvar og møder op med en bil der er lovlig og ikke laver plat og svindel for at vinde  ;)
TK kan set med mine øgne også godt gennemføres efter løbet hvor man tager Nr. 1 2 og 3 til eftersyn og er der lavet svindel ( af betydning ) så er det bare nr. 0 man er blevet  ;D
Lad os nu bare have det sjovt  8)
 

Offline Steen Michaelsen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 306
    • Vis profil
  • Navn: Steen Michaelsen
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #11 Dato: November 26, 2012, 19:42:25 pm »
Svindel??
 
I mit lange liv med slotracing har jeg uhyre sjældent, om nogensinde, mødt folk der decideret ville "svindle". Jeg har hørt svindel, men jeg har kun mødt folk der ikke fik godkendt deres bil til TK af een af to grunde: De havde ikke tid nok til at checke om bilen overholdt reglerne inden TK lukkede, ELLER: de forsøgte nogle ting som de vidste var "på kanten". Og hvis man ikke tester hvor "kanten" (grænsen) er, finder man aldrig ud af præcis hvor den er.
 
Men jeg kan da ikke udelukke at der er nogen der "svindler". Jeg har bare aldrig mødt dem.
 
Steen

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #12 Dato: November 26, 2012, 19:57:47 pm »
Svindel??
 
I mit lange liv med slotracing har jeg uhyre sjældent, om nogensinde, mødt folk der decideret ville "svindle". Jeg har hørt svindel, men jeg har kun mødt folk der ikke fik godkendt deres bil til TK af een af to grunde: De havde ikke tid nok til at checke om bilen overholdt reglerne inden TK lukkede, ELLER: de forsøgte nogle ting som de vidste var "på kanten". Og hvis man ikke tester hvor "kanten" (grænsen) er, finder man aldrig ud af præcis hvor den er.
 
Men jeg kan da ikke udelukke at der er nogen der "svindler". Jeg har bare aldrig mødt dem.
 
Steen


God tanke og indstilling  ;D  [size=78%], og jeg ville ønske det virkelig var sådan fat  - desværre er der jo nok en grund til at der overhovedet findes regelsæt og tk - så det kommer vi næppe uden om![/size]

[size=78%]Jeg har ikke været med ret længe i rilleræs..... men jeg har allerede set nok rundt omkring til at jeg hilser regler og tk velkommen![/size]

[size=78%]Det bliver jo ikke just lettere for en amatør (som undertegnede) at prøve at følge med hvis de skrappe drenge bøjer reglerne.....  [/size] ;)


mvh Per
Pensioneret mini-racer

Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: Reglementet til "Danish 1:24 Camaro Cup 2013".
« Svar #13 Dato: November 26, 2012, 20:01:17 pm »
Man kan da håbe på at det vil være en serie hvor folk tager ansvar og møder op med en bil der er lovlig og ikke laver plat og svindel for at vinde  ;)
TK kan set med mine øgne også godt gennemføres efter løbet hvor man tager Nr. 1 2 og 3 til eftersyn og er der lavet svindel ( af betydning ) så er det bare nr. 0 man er blevet  ;D
Lad os nu bare have det sjovt  8)


Dette er netop sådan en serie... simpelt koncept så ingen kan være i tvivl om hvad der er tilladt og hvad der ikke er tilladt... og ja Jan... det er sjovt - men det ved du jo!  :D
Pensioneret mini-racer