Forfatter Emne:  Gt mos og fremtiden.  (Læst 10028 gange)

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #15 Dato: August 11, 2019, 18:03:25 pm »
Hvis man vil køre Scaleauto kan man jo bare deltege i den serie der er men det er der jo heller ikke opbakning til.
Så hvorfor så tage de biler ind?

Mvh Dennis Oscc

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #16 Dato: August 11, 2019, 19:10:29 pm »
Hvis man vil køre Scaleauto kan man jo bare deltege i den serie der er men det er der jo heller ikke opbakning til.
Så hvorfor så tage de biler ind?

Mvh Dennis Oscc

Sendt fra min H8324 med Tapatalk

Hvilken serie, på Sjælland?
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #17 Dato: August 11, 2019, 19:15:37 pm »
Dr B.

Ja, jeg foreslog scaleauto som en ekstra klasse, hvor gtm så blev skrevet ud, dette da scaleauto igen ser ud til at have rimelig succes i Jylland (nord), samt at klassen er lidt lettere tilgængelig end gt2.
I mine tanker, skulle scaleauto køres efter dmru regler,  så de der allerede har en bil let kunne deltage (hvad godt der ville komme en scaleauto vs nsr motor diskussion).

Men, ud fra alle indlæg i denne tråd, er ønsket vidst at der kun skal være en klasse  8)

Men ja, kunne være sjovt for eksperimentets skyld, at se hvordan sådan en bil ville køre.
« Senest Redigeret: August 11, 2019, 19:21:48 pm af Boskaerm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Dennis GT

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 180
    • Vis profil
  • Navn: Dennis Thuesen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #18 Dato: August 11, 2019, 19:18:24 pm »
Ja det er jo så lige det for der er jo ikke nogle der vil lave løb her ovre men da vi kørte scaleauto her ovre sidste år var der desværre heller ikke den store opbakning til det.

Mvh Dennis Oscc

Sendt fra min H8324 med Tapatalk


Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #19 Dato: August 11, 2019, 19:22:38 pm »
Dennis, der har ikke været kørt en sjællandsk serie, kun dm afd på Sjælland.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #20 Dato: August 12, 2019, 13:39:47 pm »
Hvorom alting er, så vil der på vores nye bane blive kørt med - og dette kun hvis jeg selv skal bestemme :)

1. GT - frit chassis, frit materiale til karosseri
2. LMP
3. DSC klasse 1 og 2
4. Gruppe C Light

Så får vi se hvormange, der kommer og leger med :)
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline kimp

  • Scaleracer
  • Indlæg: 277
    • Vis profil
  • Navn: Kim Petersen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #21 Dato: August 12, 2019, 21:37:43 pm »
Gt2 og 11.5v
Ekstra volt gør ikke godt, bare endnu flere biler der skal have en hjælpende hånd rundt på banen.

Offline henrik

  • Scaleracer
  • Indlæg: 383
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Berntsen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #22 Dato: August 12, 2019, 23:16:39 pm »
Kim så brug chokeren, hvis du syntes at bilen reagere for voldsomt, ja det kan endda være at selv ved 11,5 volt at du med fordel kan give dit håndtag lidt choker.
Jeg vil gerne have at bilen flytter sig, det mener jeg ikke er tilfældet ved 11,5 volt.
Med venlig hilsen
Henrik Berntsen
Hvis du vil vinde og tabe med samme sind, vinder du IKKE !

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #23 Dato: Oktober 21, 2019, 22:49:08 pm »
Kim så brug chokeren, hvis du syntes at bilen reagere for voldsomt, ja det kan endda være at selv ved 11,5 volt at du med fordel kan give dit håndtag lidt choker.
Jeg vil gerne have at bilen flytter sig, det mener jeg ikke er tilfældet ved 11,5 volt.
Ligesom dig, foretrækker jeg også at bilerne flytter sig - men en 40k motor er måske i overkanten :)
Desuden har jeg ikke choke på mine håndtag ;) Men det er et spørgsmål om at justere håndaget, så man kan komme rundt på banen - ellers tilbage til et Parma med fast modstand :)

Jeg har i weekenden kørt Gruppe C løb med 25k motorer og 12V - de kørte rigeligt stærkt :)
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #24 Dato: Oktober 21, 2019, 23:06:05 pm »
Og min vægten på de gruppe c biler er hvad? 130 gram?
En typisk gt2 biler vejer mellem 180 og 190 gram!

Så det er altså at sammenligne noget der slet ikke er det samme.

Synes de 11,5 Volt passer rigtig godt til praktisk talt alle baner, et synspunkt der er konsensus om hos seriens deltagere.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #25 Dato: Oktober 22, 2019, 16:26:25 pm »
Jep, Gruppe C bilerne vej 130 g - dejligt for os svagelige :) 25k SRT motor, gearet 12/42 - dejligt lette (nemme) at køre, pissesvære at køre rigtig stærkt med :)

Kan varmt anbefale dem.
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #26 Dato: Oktober 22, 2019, 17:37:03 pm »
Jep, Gruppe C bilerne vej 130 g - dejligt for os svagelige :) 25k SRT motor, gearet 12/42 - dejligt lette (nemme) at køre, pissesvære at køre rigtig stærkt med :)

Kan varmt anbefale dem.
Ja, fede biler, med fede special chassiser og super lette Gfk karrosse! Helt sikkert sjove biler. Bare ikke rigtig den vej vinden blæser i øjeblikket.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #27 Dato: Oktober 22, 2019, 20:14:07 pm »
Fede er de :)
Chassiserne fås nu fra indtil flere producenter, No Limits, Do-Slot, Slotfabrik og vistnok et par flere til.

Det fedeste ved dem er mangelen på smadring, for jeg tror ikke folk generelt kører pænere med disse biler :) Jeg tror heller ikke at tyskerne kører meget mere hensynsfuldt end danskerne :)

Min Porsche 962 er stort set klar til et nyt løb, der er et par lakskrammer, men ikke noget særligt :) Men den har kørt 6x10x2 min :)

At karossen så bliver brugt som testkarosseri til de næste løb er en anden sag - det er mere mig, der synes at de store løb jeg deltager i fortjener et nyt og konkursværdigt karosseri :)
« Senest Redigeret: Oktober 22, 2019, 20:17:28 pm af PlafitRacer »
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Gt mos og fremtiden.
« Svar #28 Dato: Oktober 22, 2019, 21:36:24 pm »

Det fedeste ved dem er mangelen på smadring, for jeg tror ikke folk generelt kører pænere med disse biler :) Jeg tror heller ikke at tyskerne kører meget mere hensynsfuldt end danskerne :)


Klart en 130 grams bil slår noget mindre, end en 180 grams bil, men, tror nu også der er en anden adfærd i Tyskland, da de ofte gør en hel del mere ud af deres biler.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK