Forfatter Emne:  Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast  (Læst 4392 gange)

Offline Neckcheese

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1992
    • Vis profil
    • Racecars.dk
  • Navn: Niels Elmholt Christensen
Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast
« Dato: Maj 24, 2014, 03:13:50 am »
Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK i Ikast



Først lidt om banen til dem der ikke kender den. Den er en 4spors carrera bane på ca 40 meter. Den har en enkelt lang langside, eller er resten en ret teknisk krævende bane, som egner sig fortrinligt til DSV- og lignede Retro-biler.
Samtidigt formå folkene bag klubben at skabe en helt særegen afslappet stemning som gør at folk hygger sig, næsten uanset hvad der sker :-)

Der var mødt 10 personer op til løbet, 5 med biler og 5, som endnu ikke havde fået deres biler klar eller som bare var nysgerrige efter at se hvad DSV var for noget :-)



Normalt erklærer man ikke et løb med kun 5 tilmeldte for en succes, men tillader jeg mig i dette tilfælde, for alle, både kørere og tilskuere havde en super aften og der var bred enighed om at dette var ikke det sidste (og første) arrangement for disse biler.

Vi manglede et par ellers "faste" kørere, som begge har flere DSV biler, Jan Juul, som ikke var på toppen i dag, og Peter Broe som måtte blive hjemme og passe forretningen. Til gengæld var der mødt folk fra både Skive, Randers og Ry op som tilskuere/hjælpere, så opbakningen manglede ikke.

Tidsplanen skred lidt pga for megen snak og lidt tekniske problemer, så vi måtte nøjes med to gennemkørsler i stedet for de planlagte tre. Vi kørte efter Round Robin princippet, så èn kører sad ude på skift.
Men det startede med en tæt og drabelig kamp mellem Tobak, Preben og Taldorf, hvor stillingen fra starten var tæt og der var mange gode dueller.
Det endte dog med en sejr til undertegnede, foran Tobak, Preben, Taldorf og Stephen, som var plaget af "onde ånder" i bilen hele aftenen.



Anden runde var endnu tættere, da deltagerne havde lært banen og deres biler bedre at kende.
Jeg var helt ustyrlig og stak af fra start og lod de andre slås om de øvrige placeringer - det gjorde de også med noget spændende og seværdigt race :-)
Denne gang var det Preben, der blev toer foran Tobak og Taldorf, men det var kun antallet af afkørsler, der bestemte placeringerne. Stephen var stadig plaget af tekniske problemer og blem 5'er igen.

Så slutstillingen blev Niels, Preben, Tobak, Taldorf og Stephen.






De fem "tilskuere" valgte enstemmigt (påstod de) Peter Tobaks fine Porsche 911 som flotteste bil og flot var den :-)





Næste løb bliver en fredag sidst i August på Djurslands spændende "bjergbane" - mere omkring dette, når aftalerne er faldet på plads :-)

Offline hsmed

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 788
    • Vis profil
    • http://www.danskerbiler.dk/scuderia_pooh
  • Navn: Henning Smed Madsen
Sv: Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast
« Svar #1 Dato: Maj 24, 2014, 12:41:45 pm »
De fem "tilskuere" valgte enstemmigt (påstod de) Peter Tobaks fine Porsche 911 som flotteste bil og flot var den :-)

Det var faktisk enstemmigt. Alle nævnte deres favorit på en gang og der lød bar "Porsche" hele vejen rundt. Lidt overraskende, da der var flere flotte og ingen, der var helt perfekt - men Porschen havde åbenbart ramt noget.
Mvh
Henning Smed
www.danskerbiler.dk

Offline Jan T.

  • Scaleracer
  • Indlæg: 727
  • Nissum-Minirace
    • Vis profil
  • Navn: Jan Taldorf
Sv: Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast
« Svar #2 Dato: Maj 24, 2014, 13:47:40 pm »
Tak for i går  :)
Det her er noget for voksne børn  ;D er du gal det er sjovt  8)

Offline Neckcheese

  • Scaleracer
  • Indlæg: 1992
    • Vis profil
    • Racecars.dk
  • Navn: Niels Elmholt Christensen
Sv: Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast
« Svar #3 Dato: Maj 24, 2014, 17:39:35 pm »
Tak for i går  :)
Det her er noget for voksne børn  ;D er du gal det er sjovt  8)

Ja selv tak, Jan - ja det var en rigtig fin aften men godt race og masser af snak :-)

Bilerne kører fremragende og er tilstrækkeligt smalle og høje til at de kan ryge af, hvis man oversatser eller misser et bremsepunkt. Det herlige er at det sjældent går voldsomt for sig, når det sker :-)


Offline Pops

  • Midtjysk Mini-Racing Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 790
    • Vis profil
  • Navn: Per Thaudal
Sv: Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast
« Svar #4 Dato: Maj 25, 2014, 12:14:24 pm »
 :) Det var et fedt event.... flere af dem  :)  - og næste gang er vi flere der er klar til race!  8)
Pensioneret mini-racer

Offline Peter Rasmussen

  • Scaleracer
  • Indlæg: 66
    • Vis profil
Sv: Neckcheese/MMRK Open 23.maj hos MMRK Ikast
« Svar #5 Dato: Maj 26, 2014, 09:53:07 am »
Ja, et herligt løb, hvor man både kunne presse bilerne, men samtidigt skulle køre dem rundt. En kæmpe fornøjelse.

Niels, concoursen er jo mest din fortjeneste, bortset fra den motorklapgummiholder som jeg har monteret. Næste gang har jeg både sidespejl og udstødning monteret, så jeg påtager mig favoritværdigheden concourse mæssigt.

Så mangler jeg bare at lære reglerne. Jeg troede at det var total antal omgange der var tællende (Sådan var det, før jeg blev gammel, som en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på), derfor "fedtede" jeg mig igennem 2. gennemløb. Men fuldt fortjent, at når man fedter, taber man.

Vi ses næste gang.