Forfatter Emne:  Lang carrera bane.  (Læst 3809 gange)

Offline Tlund.80

  • Scaleracer
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • Navn: Thomas
Lang carrera bane.
« Dato: August 09, 2019, 20:52:52 pm »
Hejsa.
Har købt 2 billige baner for at kunne lave en lang. Men ener jo nok med stor spændingstab på en lang og billig bane. Kan man på en let måde gøre noget ved det?

Offline Gylden74

  • Odsherred Slot Car Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • Navn: René Birk Gyldenvang
Sv: Lang carrera bane.
« Svar #1 Dato: August 09, 2019, 22:39:39 pm »
Hejsa

Du kan evt. bruge nogle af disse her:
https://www.computersalg.dk/i/1409140/carrera-rc-20020584-stromkabel-sort

MvH

René B.G.
OSCC

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Lang carrera bane.
« Svar #2 Dato: August 09, 2019, 23:17:15 pm »
Der er ingen rigtig let metode, men der findes 2-3 måder, som er rimelig til!

1: lad 2 ledninger pr spor følge banen rundt, og træk en lus op til måske hver 4 skinne.

2: lod en ledning på, lod den på 4 skinner længere fremme, sammen med endnu en ledning, som går 4 skinner frem osv

3: lav et "edderkoppe" spind af ledninger fra banens strømpunkt og til ca hver 4 skinne.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Tlund.80

  • Scaleracer
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • Navn: Thomas
Sv: Lang carrera bane.
« Svar #3 Dato: August 10, 2019, 23:20:37 pm »
Det var ret voldsomt for at hive banen frem en weekend nogle gange om året.. havde selv lidt i tankerne om man ikke bare kunne forbinde nogle ledninger fra den skinne hvor gashåndtaget sidder i og hen til en skinne ca midt på banen?

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Lang carrera bane.
« Svar #4 Dato: August 11, 2019, 00:27:31 am »
Det var ret voldsomt for at hive banen frem en weekend nogle gange om året.. havde selv lidt i tankerne om man ikke bare kunne forbinde nogle ledninger fra den skinne hvor gashåndtaget sidder i og hen til en skinne ca midt på banen?
Alting vil jo hjælpe, og det jeg foreslår er måske lidt over kill! Omvendt kan man aldrig få en for god forbindelse ;)

Det du foreslår er en meget simpel udgave af mit tredje forslag, og vil da alt andet lige være meget bedre end udgangspunktet!
Hvis du så trækker 2 ledninger til henholdsvis 1/3 og 2/3 rundt på banen, vil det være endnu bedre osv. 😀

God fornøjelse :)
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Tlund.80

  • Scaleracer
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • Navn: Thomas
Sv: Lang carrera bane.
« Svar #5 Dato: August 11, 2019, 23:06:42 pm »
Ingen tvivl om en god forbindelse er vigtig for få bilerne til at holde en  jævn fart  rundt på banen. Men samtidig er det også bare 2 billige Carrera Go baner til en samlet værdi af 200 kr købt brugt på dba til ungerne.🙂
Men lyder til at lidt ledninger fra banens strøm punkt  og hen et par steder på banen så er man kørende? Må man vel kunne lave med en  lille stump ledning med et stik monteret permanent på en skinne. Og tilsvarende henne på strømpunktet. Så kan man montere strøm hvis behovet er der. Stik og ledning har jeg på job. Så ingen problem der. Så må jeg så om jeg kan lave noget forbindelse på undersiden af skinnen som kan holde uden at ødelægge skinnen

Offline mazdarati

  • Scaleracer
  • Indlæg: 199
    • Vis profil
    • Højfyns Mini Race Club
  • Navn: Tommy Østerby
Sv: Lang carrera bane.
« Svar #6 Dato: September 01, 2019, 16:25:07 pm »
På HMRC'S Scalextric digital bane har vi lavet ledninger med stik på,så disse skinner kan flyttes rundt og placeres overalt efter behov ved f.eks ombygning af layout.