Forfatter Emne:  Gt Mos, generelt reglement 2019.  (Læst 9042 gange)

Offline Boskaerm

  • Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Gt Mos, generelt reglement 2019.
« Dato: December 28, 2018, 14:13:42 pm »
Generelt reglement GT Mos, 2019.

1: Gt mos er en sjællandsk 1/24 serie, åben for alle miniracere, deltagere skal dog være over 10 år. Serien består af 2 klasser, GtM og Gt2. Afhængigt af deltager antal i de respektive klasser, køres der rene eller blandede heat. Ved rene heat kører Gt2 først.

2: Reglement, samt løbskalender fastlægges af styregruppen for GT Mos, Pt Kenny Winther, Thomas Mortensen og Bo Lundgreen.

3: Arrangerende klub udpeger en løbsleder.

4: Klubber eller baner, der afholder GT mos løb, skal som minimum tilbyde frokost. Tilmelding til forplejning sker på www.racemaster.dk (hvor tilmelding til løbet også vil værdsættes).

5: Klubben åbner for træning kl 8.00, kø til træning styres med klemme system. Strømmen tages fra banen 9.50, herefter er TK åben. Inden kl 10 skal alle biler være indleveret til TK, der må IKKE indleveres biler med ”våde” dæk. Dagens TK afgør hvilke ting der kontrolleres. Umiddelbart herefter (ca 10.15) startes kvalifikation, biler er i parc ferme fra TK er slut, til løbet startes.
Efter løbet kontrol vejes alle biler, GT mos/ løbsleder kan ønske X antal biler til ekstra TK. Efterfølgende udleveres biler til deltagere.
Inden anden runde vil der som minimum blive kontrolleret vægt og frihøjde.
Ønsker en kører at benytte en ny bil, til løb 2, skal TK informeres, og bil skal igennem TK inden løb 2.

6: I tilfælde af en overtrædelse af reglementet, der har betydning for bilens køreegenskaber (fejl ved dæk, motor, chassis, magneter, gear, bredde, vægt, guide eller lign.), bliver kører diskvalificeret og resultatet for pågældende runde vil blive annulleret. Er der tvivl vedr. motor type, kan kører blive bedt om at udskifte denne, dog uden yderligere sanktion.

7: I tilfælde af en overtrædelse af reglementet, der er af kosmetisk betydning (manglende bemaling, manglende udsmykning/nummer, manglende dele af karossen, typisk mistet ved uheld osv.) vil dette blive påtalt og der vil bliver givet besked på, at problemet skal bringes i orden inden næste afd. af GT mos. Dette vil blive noteret. Er dette ikke ok, til næste afd. Kan bilen IKKE starte løbet.

8: Der køres kvalifikation til første afd. pr løbs dag, resultat af første heat, er start rækkefølge til andet heat. Hurtigste kører starter i spor 1 osv. Dårligste kval tider kører første heat. Alle kørere, uanset klasse, placeres i feltet efter kval tiden.
Ønsker en kører at starte i et tidligere heat, pga tidspres, startes i første gruppe, som dårligst placeret, og alle andre rykker op.
I Pausen mellem første og anden gennemkørsel, er der som udgangspunkt ikke kørsel på banen, dog kan en bil prøves 1 minut i valgfrit spor.
Det er ligeledes tilladt at skifte mellem GtM og Gt2 fra løb 1 til 2, dette skal meddeles løbsleder.

9: Stint længde:
-4 spor: op til 4 grupper, 5 min. 5 grupper, 4 min. 6 grupper, 3 min.
-6 spor: 2 grupper 5 min. 3 grupper, 4 min. 4 grupper, 3 min.
-8 spor: 2 grupper 5 min. 3 grupper, 3 min.

10: Ender to kørere i samme zone gives f.eks. en delt 3 plads, køreren efter placeres som nr. 5 osv. 

11: Der er i alt 16 GT mos afd, fordelt på 8 løbsdage, 11 afd tæller til mesterskab. Altså 2 seperate afd pr dag. En bil kan kun optjene point en gang pr. afd.

12: Er der ved sæson afslutning point lighed, er det sidst kørte afd. der afgør placering

13: Løbslederen vil kunne lave track call, hvis en bil er i forkert bane, hvis der er 3 eller flere biler afsporet ved samme påsætter eller hvis der sker uheld på grund af fejl ved banen eller ved vanskelige passager på banen.
Det er løbslederen, der skal afgøre, hvad der falder ind under fejl eller vanskelige passager ved banen. Ligeledes kan kører kalde track call.

14: Det er tilladt at reparere bil i køretid, ved kortere track calls (bil i forkert spor, 3 biler ved samme påsætter osv.). Ved spor skifte stoppes en evt rep. Og det er kun tilladt at rette braids, og andet UDEN brug af værktøj: altså INGEN smøring osv. Derudover må der, ved sporskifte, renses dæk med klubbens tape.
Ved længere varende track call, f.eks strøm problemer, stoppes evt reparation, løbsleder skal melde, hvis track call er længere varende. Overtrædes dette, er der en advarsel, herefter diskvalifikation. Der må IKKE skiftes bil i et løb.

15: Kørere der har kørt, er påsætter i løbet efter.

16: Point skala er 40-37-34-32-30-29-28 osv. Der gives seperate point for placering i den respektive klasse. Der er fortsat aftale med Henrik Bering om at publicere resultater fra GT mos på : www.Racemaster.dk

17: Kan en afd. (eller 2) ikke afvikles på dagen, pga tekniske problemer, vil afd. blive aflyst, og der tælles 10 af 15 løb osv.

18: Startgebyr til GT Mos er 50 kr. pr løbsdag. Beløbet går til leje af baner og præmier. Alle GT mos baner vil modtage en baneleje.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK