Forfatter Emne:  Regler Classic  (Læst 51485 gange)

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Classic - Forslag til nye regler 2017
« Svar #15 Dato: Oktober 30, 2016, 10:17:34 am »
På baggrund af den diskussion der foregår i tråden om SMRK's juleløb har jeg oprettet denne tråd som vi kan skrive vores holdninger og meninger i.

Det relaterer jo nok mest til os der kører Classic på Sjælland. Uanset så kunne det være sjovt at få nogle holdninger på banen for i 2017 er der måske basis for at lave en Classic serie på klubaftener a la SMRK's månedlige løb.

Så byd endelig ind!
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Racefun.dk/klub

  • Herlev Minirace Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1683
    • Vis profil
    • SlotWorld.dk shoppen der sender dagligt
  • Navn: Keld Høfler
Sv: Regler Classic
« Svar #16 Dato: Oktober 30, 2016, 16:42:26 pm »
Inden i beslutter for meget så tænk lige på at i 1/1 kører man også små biler fordi de kan komme hurtigere rundt om hjørnerne på snævre baner, og smrk banens langside er ikke 100 m.

På både targa florio og albert park er der tydelig tidsforskel på de 3 klasser dsc 1, 3 ltr. og 5 ltr.

De brugte heller ikke 917'ere på nürburgring og Targa florio da de var klart langsommere end de små 3 liters biler.

Og som mihu var inde på er en lavere vægt ikke altid bedre med swiesel dækkene, jeg har også prøvet 140 gr på 3 ltr og de hoppede i stedet for at skride så det gik klart langsommere.


Men lad os teste nogle motorer på 10 volt og se hvad der sker.

Og så måske udskyde beslutningen i vsc banen er klar og man får erfaring derfra også

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Regler Classic
« Svar #17 Dato: Oktober 30, 2016, 16:48:39 pm »
Enig Keld, en 3 L bil bør på nogen baner køre Ca samme tider som 512/917.

MEN, en Corvette, eller Amg 300 har ALDRIG fulgt en 917, 908 eller lignende.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: Regler Classic
« Svar #18 Dato: Oktober 30, 2016, 19:22:54 pm »
Inden i beslutter for meget så tænk lige på at i 1/1 kører man også små biler fordi de kan komme hurtigere rundt om hjørnerne på snævre baner, og smrk banens langside er ikke 100 m.

På både targa florio og albert park er der tydelig tidsforskel på de 3 klasser dsc 1, 3 ltr. og 5 ltr.

De brugte heller ikke 917'ere på nürburgring og Targa florio da de var klart langsommere end de små 3 liters biler.

Og som mihu var inde på er en lavere vægt ikke altid bedre med swiesel dækkene, jeg har også prøvet 140 gr på 3 ltr og de hoppede i stedet for at skride så det gik klart langsommere.


Men lad os teste nogle motorer på 10 volt og se hvad der sker.

Og så måske udskyde beslutningen i vsc banen er klar og man får erfaring derfra også

Vi kan nok ikke udskyde beslutningen til VSC banen er klar, da vores serie starter i midten af Januar.

VSC, NMK, Modelbygger.

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Regler Classic
« Svar #19 Dato: Oktober 30, 2016, 20:01:26 pm »
Vi kunne også skyde beslutningen et år - der er dårligt to måneder tilbage af 2016 :) Ikke nok til noget seriøs test ...
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Regler Classic
« Svar #20 Dato: Oktober 30, 2016, 21:07:59 pm »
Vi kunne også skyde beslutningen et år - der er dårligt to måneder tilbage af 2016 :) Ikke nok til noget seriøs test ...
Det er jo lidt irrelevant i forhold til at få noget bedre race  ;)

Der er alligevel ikke så meget der skal testes, FOX4 og FOX10 er velkendte og holder godt. Det tror jeg er den rigtige løsning med en minimal vægtforskel som den vi allerede har.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline lars_jacobsen

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Regler Classic
« Svar #21 Dato: November 01, 2016, 01:34:18 am »
En indskudt bemærkning (som ikke Classic kører) - i Tyskland har de massive problemer med fox4 motorerne der er meget svingende i ydelse og de døjer med motorer der efter kort tid brænder sammen selv ved lav volt - så tror det vil være klogere at kigge på hawk25 motoren der skulle være meget pålidelig
MVH
Lars Jacobsen

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Regler Classic
« Svar #22 Dato: November 01, 2016, 05:56:44 am »
Ja, jeg har også haft et par smuttere, med fox 4.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Regler Classic
« Svar #23 Dato: November 01, 2016, 07:16:09 am »
Men er det ikke sådan at uanset hvilke motorer der vælges så vil der være smuttere.

Jeg syntes jeg kender den generelle diskussion igennem de sidste 15 år, uanset klasser og motorer. Thomas mener FOX4 og FOX10 matcher hinanden godt når det kommer til holdbarhed og kvalitet.

Men jeg er på ingen måde ekspert i de to motorer, så input er rart at få.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline lars_jacobsen

  • Superslot
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1222
    • Vis profil
  • Navn: Lars Jacobsen
Sv: Regler Classic
« Svar #24 Dato: November 01, 2016, 08:51:01 am »
I Tyskland har de droppet dem pga dårlig kvalitet/holdbarhed og ved også at Skive klubben har haft store problemer med de motorer de brugte i en klubserie


MVH
Lars Jacobsen

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Regler Classic
« Svar #25 Dato: November 01, 2016, 08:59:40 am »
Jeg har haft en der decideret gik i udu, og så et par stykker, der bare ikke kørte hurtigt.

Vi har kørt et 8 timer mini z race med dem, uden problemer.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline PlafitRacer

  • Vikings Scaleracing Club
  • Scaleracer
  • Indlæg: 1236
    • Vis profil
  • Navn: Henrik Hasager
Sv: Regler Classic
« Svar #26 Dato: November 01, 2016, 09:58:06 am »
Det lyder ikke som om, der er helt vildt meget erfaring med de FOX IV motorer :) her i landet, i hvertfald :)
Et enkelt 8-timers løb er ikke meget at basere et klasse-motorskift på.
Personligt har jeg aldrig brudt mig specilet meget om Fox motorer, generelt - men der var en gang hvor der ikke rigtig var nogen alternativer - det ser det ud til at der er nu om dage :)

Måske vi skulle overveje JK Hawk 25 - JK Hawk Retro ser jo ud til at være toppen af poppen pt. (I andre klasser ...)

Men der er - som altid - delte meninger og erfaringer :)
Med racerhilsen,
Henrik Hasager
Vikings Scaleracing Club, afd København ...

Offline Per Gimle

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 2093
    • Vis profil
  • Navn: Per Steen Nielsen
Sv: Regler Classic
« Svar #27 Dato: November 01, 2016, 11:40:02 am »
Så køre den igen, fint nok, men skulle vi ikke bare forsætte med fox 10 til næste år og så kunne man jo ude i klubberne bruge næste år til at teste  de forskellige motorer :)

Jeg ved godt at man skal prøve noget nyt, men lad os nu se om ikke de nye vægt regler virker efter hensigten. ;)
VSC, NMK, Modelbygger.

Offline lotus4ever

  • Global Moderator
  • Scaleracer
  • *****
  • Indlæg: 3817
    • Vis profil
  • Navn: Pål Hanson
Sv: Regler Classic
« Svar #28 Dato: November 01, 2016, 16:27:20 pm »
Jeg syntes det er fint nok at se på nogle alternativer til de nuværende regler. Nu er det jo ikke sådan at det her er en "stor" landsdækkende serie eller DM, så mulighederne for at teste noget af er jo store.

Så vidt jeg kan forstå på dem der har kørt noget Mini Z så blev FOX4 brugt i den klasse, så der bør jo være nogle erfaringer derfra. Jeg har kun selv kørt 5 løb med Mini Z og der fungerede motoren fint.

Som Per skriver så prøver vi det med vægten i Ørslev til næste løb, jeg vil mene det ikke kommer til at flytte så meget, men lad os se.

Når vi så kommer ind i det nye år, så tror jeg bare jeg inviterer til et 2 timers Classic løb hos os hvor vi prøver FOX4 af i den "store" klasse og FOX10 i den "lille", men med de nuværende vægt grænser, så kan vi jo se hvad det giver.

Bemærk i øvrigt at forslaget til de to FOX motorer er baseret på at køre ved 10 Volt.
Slothilsen,
Pål Hanson,
Vikings Scaleracing Club, Frederikssund

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: Regler Classic
« Svar #29 Dato: November 01, 2016, 16:51:25 pm »
Jeg mener generelt godt vi kan gå op på 10,5 eller 11 volt. Der er ikke meget skud i en fox 10 ved 10 volt.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK