Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - lotus4ever

Sider: 1 ... 206 207 [208]
3106
Nyheder / Vikings Scaleracing Club 6 hour Le Mans Legends 2009
« Dato: November 04, 2009, 09:42:16 am »
I går blev vi enige om at ændre lidt på lørdagens procedurer for at give nogle af de holdene chance for at være med, selvom der var kørere som skulle på arbejde etc. på lørdag. Jeg håber at Peter har kontakt med Finn og Rene så de er klar over dette. Der er en bil til dem!

Programmet bliver derfor som følger.:

10:00 Dørene åbnes i klubben.
10:00 til ca. 14:30 Banen er åben for fri træning og biler kan godkendes af Teknisk Kontrol.
14:30 Kvalifikation
15:00 til ca. 21.00 Six Hours of Frederikssund
Ca. kl. 21.30-22.00 får vi leveret noget aftensmad – nærmere om dette senere.

Til teknisk kontrol vil der blive fokuseret på frihøjde, min. 1 mm, baghjuls diameter som skal være min. 27,5 mm ved løbsstart og på minimums vægten på 220 gram.

På basis af nogle af de oplevelser vi havde i går ved afviklingen af HMC/VSC Cup løbet har jeg gjort mig nogen tanker om afviklingen som vil blive håndhævet på lørdag for at undgå diskussioner og unfair situationer.

Løbsafvikling:
Stints á 18 minutter, dette giver 3 runder hvor det tager godt 2 timer at afvikle hver runde. Første runde er dagslys, anden runde er nat og tredje runde er dag. Af hensyn til tidsplanen vil jeg holde mig strengt til at der kun er max. 2 minutters pause imellem hver runde.

Track Calls:
Der må kun og kan kun tages TRACK CALL såfremt der er to biler i ét spor, eller man er kørt af sporet over mod broen bag den stiplede linje. Ved uberettiget track call vil holdets bil få en stop and go straf på 30 sekunder.

Påsættere:
Man skal som påsætter koncentrere sig om sin svingsektion. Man skal sætte bilerne på så hurtigt som muligt og ikke skele til eventuel rækkefølge bilerne er faldet af i, men blot sætte dem på hurtigst muligt. Er flere biler faldet af i samme sving fjernes de fra bane og sættes på en efter en. DER ER IKKE TRACK CALL I DENNE SITUATION. Som påsætter skal man ikke indlede diskussioner med kørerne. Sæt bilen på som er røget af i din sektion og lad løbet gå sin gang. Hvis en påsætter ikke passer sin pligt, skal holdet han repræsenterer udskifte ham med en anden hurtigst muligt.

Kørerne:
Der må ikke tales imellem kørerne som deltager i stintet. Det er distraherende og ikke OK. En kører må gerne kommunikere med sine hold kammerater. Kørerne må under ingen omstændigheder råbe af påsætterne, hvis en kører alligevel råber af påsætteren vil det udløse en advarsel. Hvis det sker gentagende gange kan der straffes med en stop and go på 30 sekunder. Kørerne skal også være årvågne og huske at kører man ind i andre ryger man som oftest ud af sporet og taber tid.  

Løbsledelsen:
Undertegnede er løbsleder, men vil foreslå at vi i alle tilfælde hvor der skal diskuteres en eventuel stop and go straf laves en hurtig votering blandt alle hold lederne. På den måde bliver der ikke taget beslutninger som tilgodeser et bestemt hold.    

Det var ordene for nu.

Jeg ser frem til et godt løb på lørdag, og håber vi får en god stemning hele dagen. Med hensyn til forplejning vil vi sørge for sodavand (også Cola Light/Zero), chips, chokolade og der vil blive sørget for sandwiches til at dække sulten i løbet af dagen.

Alle som har lyst er velkommen forbi for at se dysten som helt sikkert bliver tæt og god!

Med venlig hilsen
Pål ”Charlie”

Sider: 1 ... 206 207 [208]