Forfatter Emne:  DMRU DM i Scaleauto 1/24 GT, Esbjerg Slotracing.  (Læst 856 gange)

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
DMRU DM i Scaleauto 1/24 GT, Esbjerg Slotracing.
« Dato: Oktober 12, 2022, 20:43:08 pm »
Så blev det tid til årets DM i Scaleauto 1/24 GT. Løbet blev kørt på Esbjerg Slotracings flotte 6 spors bane.
En Kæmpe tak til Lasse Kristensen, Hustru og ESR for et godt arrangement.

DM'et var det tredje i et løbs format, og med 21 tilmeldte (og 19 der mødte op), må formatet betegnes som en succes.

Med antallet af fremmødte kontra antal spor, betød det at der skulle køres 3 heat, hvoraf 2 blev talt med til den endelige placering.

Allerde fredag aften var en halv snes kørere mødt op til 4 timers fri træning.
Jeg så naturligvis ikke alle træningstider, men udfra hvad jeg så var mine favoritter til løbet Patrick Petersen, Henrik Høeg og Robin Pedersen. Jeg selv havde store udfordringer i spor 1 og 2, 3 og 4 var ok, mens jeg kunne følge med i spor 5 og 6.

Lørdag morgen mødte de resterende op og der var endnu små 2 timers træning inden TK, billedet var det samme som fredag aften.

Dagens TK blev varetaget af Henrik Høeg og Bo Ø. Lundgreen, og langt de fleste biler fløj igennem uden bemærkninger.

Så blev det kvalifikation, og ganske som spået var Henrik, Patrick og Robin hurtigst. Dog var det nok en lille overraskelse at Robin var aller hurtigst.

I Dagens første heat valgte Patrick og Robin at bytte pladser (de var vidst ikke lige enige om det), mens Bo
Kørte en relativt anynom P3 hjem.
Per Møller havde imidlertid fundet farten og kørte fra anden gruppe en P4 hjem.
Henrik var vidst ved siden af sig selv, og måtte nøjes med en P5.

I dagens andet løb havde Henrik smidt drenge nerverne og kørte en fortjent P1 hjem, Møller fik sneget sig igennem en masse ballade og fik en fin P2.
Robin og Bo kæmpede til det sidste om P3, Robin afgjorde det med 15-20 sekunder tilbage, da han havde en afkørsel.
Patricks heat var helt til hundene, jeg ved ikke alt der skete, men bilen var ude flere gange, og fik bla. skiftet slæbere. Resultatet blev en sidste plads, hvilket betød han skulle starte i første gruppe til sidste heat.

Resultatet betød et vildt tæt mellem resultat, hvor Henrik havde 193 point, mens Møller, Robin og Bo alle havde 192 point.
Men, Patrick havde stadig en sejr (og 100 sikre point) fra heat et, og da man kun tæller 2 af 3 heats, var det stadig fuldt åbent hvem af de 5 der ville vinde.

Tredje heat starter med gruppe 1, hvor Patrick kommer ganske fornuftigt igennem med 140,25 omgange, til sammenligning havde Bo kørt en P3 hjem i heat 2, med 140,25 omgange. Han ser dermed stadig ud til at være en faktor i topkampen.
Da sidste gruppe kører er det tydeligt at Henrik og Møller mener det, og de ender (igen) rimelig suverænt på henholdsvis P1 og P2.
Robin og Bo kæmper igen (med Patrick fra tidligere gruppe) om P3. Bo tager sig sammen og slutter dagen med endnu en P3, Robin ender P4 og Patrick P5.

Efter løbet var kun Henriks sejr og Møllers P2 en sikker kendsgerning, alle andre vendtede spændt på samtælling af dagens resultater.
Flere steder i feltet var det så tæt at man måtte tage det ikke brugte heat i brug, for at afgøre de enkelte placeringer, bla. om dagens P4, hvor Bo slår Robin med en "ikke brugt" P3 mod Robins "ikke brugte" P4.

Tillykke til Danmarks mesteren 2022:
Henrik Høeg Laursen, Skive Minirace.

Efter løbet blev der afholdt valg til DMRU Vognudvalg for 1/24 Scaleauto GT.
Valgt blev for henholdsvis Nord, Syd og Øst:
Thorkild Hjorth, AMRK
Søren Berg Bøgebjerg, KMRC
Bo Ø. Lundgreen, SMRK.



Disclaimer: reportagen er skrevet med fokus på top 5, da det var der mit fokus var under løbet. Jeg er udmærket klar over at der var mange spændende kampe i hele feltet, desværre var det mig ikke muligt at følge alt.
Andre er velkommen til at byde ind.
« Senest Redigeret: Oktober 12, 2022, 20:55:17 pm af Boskaerm »
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: DMRU DM i Scaleauto 1/24 GT, Esbjerg Slotracing.
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2022, 20:56:13 pm »
Resultater af dagens heats.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK