Forfatter Emne:  kan man køre analog på en digital Carrera bane.  (Læst 2961 gange)

Offline goslot

  • Scaleracer
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • Navn: jens otto frederiksen
kan man køre analog på en digital Carrera bane.
« Dato: Oktober 21, 2020, 14:34:51 pm »
Hvis man har en carera digital bane, kan man så køre analog på den med andre biler eks. scalextric. Plus kan man køre digital scalextric biler på en carrera bane.
:) jens frederiksen - scalecars.dk

Offline Lasse

  • Scaleracer
  • Indlæg: 2071
    • Vis profil
  • Navn: Lasse Ibsen
Sv: kan man køre analog på en digital Carrera bane.
« Svar #1 Dato: Oktober 22, 2020, 10:29:33 am »
Nu kender jeg ikke specifikt Carrera Digital, men jeg ved at man ikke kan køre scalextric analogbiler på en Scalextric Digitalbane, da strømmen er vekselstrøm på digital, og ensretteren sidder i digitalchippen, så bilen vil stå op hoppe og lave mærkelige lyde. Kører du med en Scalextric digital bil på analog, kan den godt køre, men ikke bremse af samme årsag. Det kræver, at man bygger en bane med 2 systemer, som man så kan skifte imellem, både et digitalt og et analogt. Jeg har set det gjort. I Scalextric kræver det dog at man placerer nogle magneter ved skiftesporene, der sørger for at skiftesporet altid står på ligeud, hvis man ikke specifikt beder det om at skifte i forbindelse med digital kørsel.
Det drejer sig ikke om at være med, men om at vinde! Se nu at få det stykke skrot fjernet fra sporet.

Offline Boskaerm

  • Sjællands Mini Race Klub
  • Scaleracer
  • Indlæg: 6530
  • Ring Østerberg, home of Illuminati Racing
    • Vis profil
    • Sjællands minirace klub
  • Navn: Bo Østerberg Lundgreen
Sv: kan man køre analog på en digital Carrera bane.
« Svar #2 Dato: Oktober 22, 2020, 15:24:32 pm »
Så vidt jeg ved kan en digital carrera bane godt stulles om til analog, det samme gælder da vidst med nogen scalextric digital powerbase (mener jeg at have læst).
Og så kan alle abalog biler jo kører på alle analog baner.

En digital scalextric bil (med scalextric chip) kan ikke køre på en digital carrera bane, da systemerne ikke taler sammen. Det samme gælder modsat vej.

Slot it oxigen chips kan bruges til scalextric, men om de også virker til carrera, ved jeg ikke.
Venlig Hilsen
Bo Ø Lundgreen
SMRK